Situație dificilă pentru Ford în Europa: cererea a scăzut cu 17% în 2024

de Alexandru Monenciu
Marti, 21.01.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit celor mai recente cifre înaintate de Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile (ACEA), Ford nu a încheiat prea bine anul 2024 în Europa. Cererea pentru modelele mărcii au scăzut cu 17%.

Clienții din Europa i-au penalizat pe americanii de la Ford pentru măsurile luate în ultima perioadă, inclusvi pentru eliminarea unor modele populare din gamă (Fiesta și urmează Focus). Acest lucru se vede cel mai bine în cifrele de vânzări.

Potrivit datelor furnizate de către Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile, cererea pentru modele Ford a scăzut cu 17%, în 2024. Anul trecut, americanii au comercializat 426.307 vehicule în UE, EFTA (Asociația Europeană a Liberului Schimb) și Marea Britanie.

Cu alte cuvinte, Ford a vândut mai puțin cu 87.174 unități, în 2024 comparativ cu 2023.

Totodată, cota de piață a mărcii din Dearborn a scăzut de la 4% la 3.3%, în UE+EFTA+UK. Astfel, din acest punct de vedere, Ford se află în spatele unor mărci ca Hyundai și Kia, ambele cu 4.1% cotă de piață. Dar, înaintea acestor nume se află Dacia, cu 4.5% cotă de piață.

Renault a încheiat anul 2024 cu o cotă de piață de 5.4%, Skoda cu 5.9%, Toyota cu 7.2%, iar Volkswagen rămâne lider cu 10.6%.

Așa cum spuneam, în ultima perioadă, Ford a luat o serie de decizii nu tocmai inspirate.

Fiesta a dispărut din gamă, Focus își trăiește ultimele luni (chiar dacă anul trecut a fost comercializat în peste 85.000 de unități), iar șeful companiei, Jim Farley, a decis ca Ford să "nu mai producă mașini plictisitoare".

via Motor1

Comentarii (15)

  • Foarte surprinzător, de când spun ca Fiesta a fost cea mai mare greșeală, dar cel mai important este ca " Fiesta va fi înlocuită de electrice competitive " .
    13 6
  • Jian de la Calafat
    Ford a contraatacat cu EV pana a sucombat !

    Are dreptate Farley, ce "plictiseala" era cu Fiesta ST, acum au din plin amuzament si distractie cu nemiluita cu Mustang EV, Capri EV, si umbla vorba ca Farley vrea sa demonstreze ca-i omu' potrivit la locu' potrivit, nu mai avem mult de asteptat pana la GT40 EV.
    13 10
  • Pai nu prea ai ce cumpara de la ford....tigai la suprapret.
    Motoare de 1l e o nesimtire fara limite.
    Si nu mai vorbimd oferta EV.
    Puma aia ar fi fost atractiva cu baterie de peste 50kwh si motor de 170cp cu pompa de caldura si parbriz incalzit (ala specific ford cu inserii, nu balaria bisnitarilor de autovit care considera parbriz incalzit ca dai pe dezaburire)
    Si focus, modelul dedicat europenilor, ultima asta generatie e construit pt preferintele chinezilor si apoi vandut ca un "aah, shit, europenii, da si la ei ceva"
    8 0
  • Trilulilu
    Kuga e veche. Focus a dispărut din zona flotelor. Noul minivan are prea puține stele la EuroNCAP și motoare de toată jena. Fiesta o altă ratare. Apoi mașini electrice f scumpe și în adaptate Europei zic eu.
    Nici fiabilitatea scăzută nu-i ajută
    8 0
  • Ford a spus ca renunță la hatch, sedan, sw și introduc SUV-uri doar ca nu le-au introdus.
    5 2
  • Pai aproape toate masinile de acum sunt plictisitoare, se mai intereseaza oamenii de tinuta de drum, feedback in volan, comportament pe viraje? Nu, vor infotainment si jocuri de led-uri. Deci publicul devine din ce in ce mai restrans, mai sunt cativa dar astia aleg Alfa, BMW. Au scos 1.5 Ecoboost, au ramas cu 1.0 dar vor sa "nu faca masini plictisitoare" ...
    3 2
  • misto, renunta la toate modelele care vindeau, fiesta, focus si ce baga in schimb? sunt foarte multi care nu vor suv si alte cutii de masini. sper sa scada si mai mult vanzarile ford, oricum nu avea nimic interesant.
    11 0
  • cristi
    pai cine mai cumpara ford? doar firmele mai cumpara ford, ex fan curierul, astia au pe cineva bagat pe acolo si nu au decat ford.
    10 0
  • Banditos
    ....in loc sa ne bucuram, sa ne veselim ca Ford nu isi mai vinde cojile ....

    Rumanu' tot ruman
    11 0
  • Catalin
    @Banditos :)) Ar trebui ca eu sa fiu primul care sa sara in sus de bucurie, la cat am patimit cu cele 2 masini Ford pe care le-am avut, un cosmar, au fost cele mai proaste alegeri din viata mea, mi-au produs cele mai mari pagube pe care mi le puteam imagina vreodata, cu stres si nervi, timp in care toate incercarile de rezolvare a situatiei s-au derulat prin reprezentantele lor oficiale, unde m-am lovit de aroganta, incompetenta, rea-vointa si jaf la drumul mare.

    Si totusi, desi reactia naturala a clientilor de respingere a masinilor lor si-o merita din plin, nu ma bucur ca le merge rau, pentru ca la cat de interconectata este astazi industria, un declin al unei firme cu atatea legaturi impacteaza in alte firme si alti colaboratori care n-au nicio vina, care au mii si mii de angajati, fiecare cu familii de intretinut si obligatii de achitat.

    Nu plang de soarta lui Ford, dar la cum le merg vanzarile, din rau in mai rau, in Europa cel putin, se prefigureaza prabusirea lor. Primii care ar trebui trasi la raspundere sa fie capii sub care s-a conturat toata schema asta de tras tepe clientilor, de conceput masini proaste, catastrofe de fiabilitate ca sa poata mulge apoi clientii de bani pe partea cealalta, la service. Logic ca acum lumea fuge de ei ca dracu' de tamaie.
    7 0
  • in america nu mai ofera nimic altceva decat suv si la fel va fi in curand si in europa.

    @restul:
    bune sau proaste sau oricum ar fi masinile ford, desi se vand mai slab de la an la an, probabil conducerea urmareste banul si nu numarul de unitati vandute.

    orice ati zice, lumea si-a schimbat preferintele si impacati-va cu ideea ca asta se cauta in prezent: suv.

    suvurile sunt masini cu care scot o rata de profit mult mai buna decat la gama veche pe care vad ca o plange lumea pe aici. alea erau ca o piatra de moara, produceau multe si proaste si bani castigau prea putini. produceau doar ca sa zica ca au activitate in uzine, dar bani nu prea faceau cu ele.

    nu zic neaparat ca suvurile ford sunt mai reusite decat modelele vechi, ca nu sunt, din ce se aude cu puma si kuga alea e jale prin servisuri, dar macar sunt si ei mai in ton cu moda.
    5 1
  • @sandu
    pai asta zic, degeaba vindeau multe ca nu faceau bani cu ele. din motivul asta le-au si eliminat. sefii vor sa iasa banul, nu iese, adio si la revedere, vindem altceva.

    in plus erau stricacioase rau si mai mult pagubeau cu ele, cand venea lumea cu ele la reparat pe garantie tot producatorul trebuia sa suporte costurile si cand trageau linie nu ramaneau cu mai nimic in buzunare.

    si in ultima vreme nici nu se mai vindeau asa multe ca in trecut pentru ca a prins foarte bine moda suvurilor.

    zici ca sunt foarte multi care nu vor suv, te contrazic, uita-te pe strada, sunt foarte foarte multi care exact asta vor, suv. poate nu suv de la ford, dar asta e alta discutie.
    3 2
  • Sorin Prelipceanu
    Acasă la ei în SUA, vând bine. Un caz asemănător a fost GM, care au reușit prin politica lor să distrugă Opel, Saab, Daewoo, iar după aceea s-au retras definitiv din Europa. Pe aceași cale merge și Ford. Dacă s-ar concentra pe piața din America, ar fi mai câștigați.
    3 1
  • nu toata lumea vrea suv. eu clar nu vreau, masina nu e mai mare la interior, stabilitate scazuta, consum mai mare. nu vad decat dezavantaje.
    si vanzarile din romania arata ca lumea nu vrea suvuri: vezi vanzarile auto, logan, sandero, octavia, corolla, superb
    4 3
  • asa e, toate santurile sunt pline de suvuri unele peste altele. s-au rasturnat toate la curba ca n-au stabilitate.

    si clar da, lumea nu vrea suvuri, vezi vanzarile din romania la logan si sandero. lumea nu vrea nici ferrari nici lamborghini ca foarte foarte rar zaresc cate una pe strada. vezi in schimb vanzarile la logan. asta e ce vrea lumea, logan. oare duster de ce nu vrea lumea? aaa, am uitat, e in sant cu restul suvurilor.
    2 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru