Clienții din Europa i-au penalizat pe americanii de la Ford pentru măsurile luate în ultima perioadă, inclusvi pentru eliminarea unor modele populare din gamă (Fiesta și urmează Focus). Acest lucru se vede cel mai bine în cifrele de vânzări.
Potrivit datelor furnizate de către Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile, cererea pentru modele Ford a scăzut cu 17%, în 2024. Anul trecut, americanii au comercializat 426.307 vehicule în UE, EFTA (Asociația Europeană a Liberului Schimb) și Marea Britanie.
Cu alte cuvinte, Ford a vândut mai puțin cu 87.174 unități, în 2024 comparativ cu 2023.
Totodată, cota de piață a mărcii din Dearborn a scăzut de la 4% la 3.3%, în UE+EFTA+UK. Astfel, din acest punct de vedere, Ford se află în spatele unor mărci ca Hyundai și Kia, ambele cu 4.1% cotă de piață. Dar, înaintea acestor nume se află Dacia, cu 4.5% cotă de piață.
Renault a încheiat anul 2024 cu o cotă de piață de 5.4%, Skoda cu 5.9%, Toyota cu 7.2%, iar Volkswagen rămâne lider cu 10.6%.
Așa cum spuneam, în ultima perioadă, Ford a luat o serie de decizii nu tocmai inspirate.
Fiesta a dispărut din gamă, Focus își trăiește ultimele luni (chiar dacă anul trecut a fost comercializat în peste 85.000 de unități), iar șeful companiei, Jim Farley, a decis ca Ford să "nu mai producă mașini plictisitoare".via Motor1
Are dreptate Farley, ce "plictiseala" era cu Fiesta ST, acum au din plin amuzament si distractie cu nemiluita cu Mustang EV, Capri EV, si umbla vorba ca Farley vrea sa demonstreze ca-i omu' potrivit la locu' potrivit, nu mai avem mult de asteptat pana la GT40 EV.