Clienții din Europa i-au penalizat pe americanii de la Ford pentru măsurile luate în ultima perioadă, inclusvi pentru eliminarea unor modele populare din gamă (Fiesta și urmează Focus). Acest lucru se vede cel mai bine în cifrele de vânzări.
Potrivit datelor furnizate de către Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile, cererea pentru modele Ford a scăzut cu 17%, în 2024. Anul trecut, americanii au comercializat 426.307 vehicule în UE, EFTA (Asociația Europeană a Liberului Schimb) și Marea Britanie.
Cu alte cuvinte, Ford a vândut mai puțin cu 87.174 unități, în 2024 comparativ cu 2023.
Totodată, cota de piață a mărcii din Dearborn a scăzut de la 4% la 3.3%, în UE+EFTA+UK. Astfel, din acest punct de vedere, Ford se află în spatele unor mărci ca Hyundai și Kia, ambele cu 4.1% cotă de piață. Dar, înaintea acestor nume se află Dacia, cu 4.5% cotă de piață.
Renault a încheiat anul 2024 cu o cotă de piață de 5.4%, Skoda cu 5.9%, Toyota cu 7.2%, iar Volkswagen rămâne lider cu 10.6%.
Așa cum spuneam, în ultima perioadă, Ford a luat o serie de decizii nu tocmai inspirate.
Fiesta a dispărut din gamă, Focus își trăiește ultimele luni (chiar dacă anul trecut a fost comercializat în peste 85.000 de unități), iar șeful companiei, Jim Farley, a decis ca Ford să "nu mai producă mașini plictisitoare".via Motor1
Are dreptate Farley, ce "plictiseala" era cu Fiesta ST, acum au din plin amuzament si distractie cu nemiluita cu Mustang EV, Capri EV, si umbla vorba ca Farley vrea sa demonstreze ca-i omu' potrivit la locu' potrivit, nu mai avem mult de asteptat pana la GT40 EV.
Motoare de 1l e o nesimtire fara limite.
Si nu mai vorbimd oferta EV.
Puma aia ar fi fost atractiva cu baterie de peste 50kwh si motor de 170cp cu pompa de caldura si parbriz incalzit (ala specific ford cu inserii, nu balaria bisnitarilor de autovit care considera parbriz incalzit ca dai pe dezaburire)
Si focus, modelul dedicat europenilor, ultima asta generatie e construit pt preferintele chinezilor si apoi vandut ca un "aah, shit, europenii, da si la ei ceva"
Nici fiabilitatea scăzută nu-i ajută
Rumanu' tot ruman
Si totusi, desi reactia naturala a clientilor de respingere a masinilor lor si-o merita din plin, nu ma bucur ca le merge rau, pentru ca la cat de interconectata este astazi industria, un declin al unei firme cu atatea legaturi impacteaza in alte firme si alti colaboratori care n-au nicio vina, care au mii si mii de angajati, fiecare cu familii de intretinut si obligatii de achitat.
Nu plang de soarta lui Ford, dar la cum le merg vanzarile, din rau in mai rau, in Europa cel putin, se prefigureaza prabusirea lor. Primii care ar trebui trasi la raspundere sa fie capii sub care s-a conturat toata schema asta de tras tepe clientilor, de conceput masini proaste, catastrofe de fiabilitate ca sa poata mulge apoi clientii de bani pe partea cealalta, la service. Logic ca acum lumea fuge de ei ca dracu' de tamaie.
@restul:
bune sau proaste sau oricum ar fi masinile ford, desi se vand mai slab de la an la an, probabil conducerea urmareste banul si nu numarul de unitati vandute.
orice ati zice, lumea si-a schimbat preferintele si impacati-va cu ideea ca asta se cauta in prezent: suv.
suvurile sunt masini cu care scot o rata de profit mult mai buna decat la gama veche pe care vad ca o plange lumea pe aici. alea erau ca o piatra de moara, produceau multe si proaste si bani castigau prea putini. produceau doar ca sa zica ca au activitate in uzine, dar bani nu prea faceau cu ele.
nu zic neaparat ca suvurile ford sunt mai reusite decat modelele vechi, ca nu sunt, din ce se aude cu puma si kuga alea e jale prin servisuri, dar macar sunt si ei mai in ton cu moda.
in plus erau stricacioase rau si mai mult pagubeau cu ele, cand venea lumea cu ele la reparat pe garantie tot producatorul trebuia sa suporte costurile si cand trageau linie nu ramaneau cu mai nimic in buzunare.
si in ultima vreme nici nu se mai vindeau asa multe ca in trecut pentru ca a prins foarte bine moda suvurilor.
zici ca sunt foarte multi care nu vor suv, te contrazic, uita-te pe strada, sunt foarte foarte multi care exact asta vor, suv. poate nu suv de la ford, dar asta e alta discutie.
si vanzarile din romania arata ca lumea nu vrea suvuri: vezi vanzarile auto, logan, sandero, octavia, corolla, superb
si clar da, lumea nu vrea suvuri, vezi vanzarile din romania la logan si sandero. lumea nu vrea nici ferrari nici lamborghini ca foarte foarte rar zaresc cate una pe strada. vezi in schimb vanzarile la logan. asta e ce vrea lumea, logan. oare duster de ce nu vrea lumea? aaa, am uitat, e in sant cu restul suvurilor.