Pe fondul crizei mondiale de semiconductori, cei mai mulți producători auto au fost nevoiți să oprească temporar procesul de producție al mașinilor. Astfel, timpul de așteptare pentru o mașină nouă a crescut semnificativ, iar asta se poate vedea și în Franța. Acolo, cei care doresc să cumpere o mașină nouă sunt nevoiți să aștepte chiar și 6 luni până la livrare.
Dacia, una dintre cele mai populare mărci pe piața auto din Franța, nu face excepție de la această situație. Timpul de așteptare pentru un Duster nou se extinde până la 6 luni. Cei care au comandat acest model în noiembrie 2021 vor primi mașina abia în luna mai a anului viitor.
Pentru a face față acestei crize, producătorul român este nevoit să renunțe la câteva dotări de pe mașinile sale. În ultima perioadă au fost vândute mai multe modele Dacia fără echipamente precum: sisteme multimedia, sistemul activ de frânare de urgență sau chiar sistemul electric de reglare al oglinzilor.
Nu doar pentru modelul Duster se va aștepta mult timp.
Timpul de livrare pentru un Sandero este de 5 luni în cel mai bun caz. Iar pentru modelul electric Spring, timpul de așteptare este de minim 5 luni, cu posibilitatea de întârziere a acestui termen în funcție de transportul maritim din China.Și Renault se confruntă cu o situație asemănătoare. Clienții care au comandat un model Captur vor fi norocoși dacă primesc mașina în luna martie 2022. SUV-ul Kadjar va fi livrat cel mai devreme în aprilie, iar noul Arkana va putea fi livrat clienților abia în mai.
Întrucât situația acestei crize este una extrem de schimbătoare, producătorii sunt nevoiți să întârzie livrările de mașini noi către clienți cu 3, 4 și chiar până la 6 luni. Evident, aceste date sunt unele orientative, întrucât criza de cipuri promite să se prelungească serios și în 2022.
via Economica
Comentarii (2)