Situaţia Saab se agravează
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
La finele săptămânii trecute vă informam că producătorul suedez Saab a fost nevoit să oprească producţia la uzina din Trollhattan pentru câteva ore din cauza lipsei de lichidităţi şi a neînţelegerilor cu furnizorii de piese. De această dată, situaţia cu care se confruntă suedezii s-a agravat, iar furnizorii de piese sunt din ce în ce mai nemulţumiţi.
Conform unui raport realizat de Reuters, săptămâna aceasta, constructorul suedez a fost nevoit să oprească producţia pentru trei zile întrucât, Saab nu a putut achita facturile către furnizori. Mai mult decât atât, un oficial aparţinând grupului de furnizori suedezi a declarat că, în prezent, Saab are datorii către aceştia în valoare de "câteva milioane de euro".
Victor Muller, directorul executiv Spyker şi Jan-Ake Jonsson, şeful Saab, au refuzat să comenteze pe baza acestui lucru, însă un purtător de cuvânt al suedezilor a admis faptul că aceştia se confruntă cu probleme financiare grave, dar speră ca producţia să fie reluată săptămâna viitoare. "Se duce o muncă grea pentru îmbunătăţirea poziţiei financiare a companiei", a declarat acelaşi purtător de cuvânt.
Via | Reuters
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
BMW a lansat o ediție specială a modelului X5 Li cu ampatament lung. Această ediție se numește Dark Flame, limitată la doar 1.000 de unități. Din păcate, acest model este exclusiv pentru piața din China (02.11)
-
Cred că toți ne-am dorit la un moment să fim supereroi sau să avem superputeri. Ei bine, acum putem măcar să ne simțim ca unul, deoarece 10 vehicule Batman Tumbler au fost scoase la vânzare pentru aproximativ 3 milioane de dolari. (02.11)
-
Toyota Motor a anunțat recent că producția sa la nivel mondial a scăzut pentru a opta lună consecutivă în septembrie. Atât vânzările, cât și producția au înregistrat o scădere în cele mai mari două piețe ale sale, Statele Unite și China. (01.11)
celor de la saab le trebuie cat mai repede un model de clasa hatch si au putea sa imprumute platforma de la Opel/Vauxhall
mare pacat....saab una dintre putinele marci mai altfel.....
Ia ganditi-va prin ce a trecut SAAB in ultima jumatate de an: ajunge pe mainile unui constructor destul de mic intr-o lume foarte mare, trebuie sa bage bani multi in ultimul 9-5 (care deja a avut un recall), urmeaza viitoarea generatie 9-3, se zvoneste un 9-1, e nevoie si de motoare performante... de unde bani de proiecte?
GMGMGMGMGM!!!!!!
@LauCalin, OK, hai sa-i ciuruim mereu la stalpul infamiei pe cei de la GM (sa n-ai impresia ca eu i-am proslavit vreodata...deloc, Doamne fereste, dimpotriva! ce-i drept, imi place Camaro de la dansii, dar numai pentru forma de ansamblu, si prototipul de odinioara Oldsmobile Aerotech, doar atat si nimic altceva) , insa proprietarul originar, Saab-Scania AB, oare n-a gresit cu nimic?...De ce au fost de acord sa cedeze divizia SAAB Automobile unei corporatii cu care erau perfect constienti ca n-au nimic de impartit nici ideologic, nici tehnologic? Raspunsul este ingrozitor de usor de intuit: pentru argintii astia nenorociti de care lumea intreaga nu se mai satura odata! Cum sa te gandesti la varianta de avarie GM cand solutia cea mai adecvata si totodata cea mai la indemana astepta sa fie abordata chiar sub nasul lor: rivala (dar nu inamica) Volvo! Daca tot erau considerate stringente ratiunile economico-financiare atat in 1989, cat si actualmente, atunci de ce sa nu se fi constituit alianta SAAB-Volvo, de ce sa fi parut tuturora inoportuna si imposibila? Astazi sigur am fi avut de-a face cu o clasa de sedane sport SAAB de senzatie si o clasa de limuzine Volvo de rafinament, plus o divizie de vehicule grele Scania-Volvo care i-ar fi trimis la culcare pe verii germani MAN si Daimler...Iar atat de invocata stabilitate financiara ar fi insemnat doar o chestiune pur birocratica, nu motiv sa-ti dai cu pumnii in cap ca acum! Dar vezi cum este omul modern defel: parca nu simte ca traieste din plin daca nu se complica mai ales cand nu-i cazul!
@tzenu_bmw, tu avansezi propunerea de a se folosi o platforma de Opel pentru un model mic, foarte la moda acum...Bun, subscriu, nici o problema, ideea ta merita luata in calcul, dar vin si te intreb extrem de naiv: cu ce bani ?!? Stii foarte bine ca, realizand proportiile dezastrului care bate puternic la usa, Victor Muller s-a vazut nevoit sa vanda divizia Spyker Cars pentru a obtine 32 de milioane de euro doar ca sa-i mai adauge inca o perfuzie vitala, dar de scurta durata, pacientului in coma profunda numit SAAB... Probabil ca, gratie acestei sume mizerabile (comparativ cu prioritatea absoluta de a se investi miliarde - fara exagerare! - in infrastructura SAAB-ului) , dl. Muller de-abia a reusit sa acopere fondul de salarii al angajatilor din Trollhattan pentru cateva luni, maximum un an! Crezi tu ca se vor mai implica autoritatile suedeze? Good point! Apropo, eu risc sa cred ca povestea grandioasa despre cele 400 de milioane de euro imprumutate de BEI lui Spyker pe garantia statului suedez a fost in realitate doar o cacealma de mare efect mediatic, menita sa adoarma banuielile istetilor fara frontiere, caci, de fapt, americanii de la GM au acceptat doar cash-ul de 74 de milioane de euro din partea olandezilor, fabulatia mestesugita din culise referitoare la presupusele 326 de milioane de euro convertite in "actiuni preferentiale" neputand pacali nici un economist serios! Da, exact, te multumesti si cu bacsisul de chelner de 74 de milioane de euro, tu, care ai platit 600 de milioane de dolari ca sa achizitionezi SAAB de la defuncta Saab-Scania, decat sa pierzi peste 100 de milioane de euro cu lichidarea judiciara a subsidiarei tale nerentabile! Cine cu capul pe umeri n-ar proceda identic?...Asa ca, ghici ghicitoare ghicitorica, GM a incasat in total 174 de milioane de euro din afacerea SAAB-Spyker si reiese clar ca vaca de unde: cele 100 de milioane de euro din vistieria proprie pe care a izbutit sa le scuteasca a fi cheltuite cu desfiintarea brandului suedez, la care se adauga pretul real de vanzare de 74 de milioane de euro, dar si aceia proveniti pe filiera BEI deoarece Muller, chiar si cu "bestia" Antonov in spate, este doar un rapciugos care nu si-ar permite atatia gologani nici macar ca falsuri grosolane trase la imprimanta, daramite bani adevarati, gheata...Asta-i toata tarasenia, deci de unde 400 de milioane de euro de la BEI si care 326 de milioane de euro "actiuni preferentiale" ?! Dar de! noi suntem prea mici, prea multi si prea prosti ca sa stam la aceeasi masa rotunda cu maestrii neincoronati ai "combinatiilor" si "ingineriilor" , de aceea este sigur ca nu vom putea pricepe in veci, din cauza firii noastre "emotionale", cum dracu' functioneaza practic si cum ruleaza pe ecranul nevazut al constiintei umane (care nu mai este de mult esentiala pentru supravietuire, sic!) mecanismele intime ale “imbarligaturilor” care, nu-i asa?, "fac pamantul sa se invarta"...
Repet intrebarea de mai sus: crezi tu ca statul suedez se va lasa sensibilizat?...Spre rusinea lui, a dovedit ca este imun la pericolul imens care planeaza asupra acestui colos al istoriei automobilului si totodata simbol national suedez: SAAB. Sau ce alta entitate sau persoana si-ar pune pielea pe bat, financiar vorbind, aventurandu-se sa investeasca in aceasta autentica gaura neagra (asta inseamna SAAB acum, chit ca ma urasc pe mine insumi pentru aceasta comparatie pragmatica!) tocmai in aceste vremuri fara precedent de tulburi (sau “pe praful asta”, cum suna un jargon public larg utilizat) ? BEI? De ce ar (mai) face-o? Cumva expertii sai prevad vreun boom economic al SAAB-ului astfel incat sa fie tentati sa le ofere anticipat suedezilor, drept infuzie imperioasa, capitalul ametitor de sute de milioane de euro? Sau sa semnifice mafiotul Antonov ultima posibilitate terestra de salvare? Brrr, mi se face pielea gaina, asta ne mai lipsea!!
@LauCalin, OK, hai sa-i ciuruim mereu la stalpul infamiei pe cei de la GM (sa n-ai impresia ca eu i-am proslavit vreodata…deloc, Doamne fereste, dimpotriva! ce-i drept, de la dansii imi place Camaro, dar numai pentru forma de ansamblu, nu pentru motorizari sau manevrabilitate, si prototipul de odinioara Oldsmobile Aerotech, doar atat si nimic in plus) , insa proprietarul originar, Saab-Scania AB, oare n-a gresit cu nimic?...De ce au fost de acord sa cedeze divizia SAAB Cars unei corporatii cu care erau perfect constienti ca n-au nimic de impartit nici ideologic, nici tehnologic? Raspunsul este ingrozitor de usor de intuit: pentru a pune laba pe argintii astia nenorociti de care lumea intreaga nu se mai satura odata! Nici pana astazi n-am reusit sa ma elucidez: cum sa te gandesti la varianta de avarie GM cand solutia cea mai adecvata si totodata cea mai la indemana astepta cuminte sa fie abordata cu tupeu chiar sub nasul factorilor de decizie de la Saab-Scania: eterna rivala (dar nu si dusmanca) Volvo! Daca tot au fost considerate stringente ratiunile economico-financiare atat in 1989, cat si actualmente, atunci de ce sa nu se fi constituit alianta solida SAAB-Volvo si de ce sa fi parut tuturora inoportuna si imposibila? In mod neindoielnic, astazi am fi avut de-a face cu o clasa de sedane sport SAAB de senzatie si cu o clasa de limuzine Volvo de rafinament, basca si cu o colaborare in domeniul vehiculelor grele Scania-Volvo care i-ar fi trimis la culcare pe verii germani MAN si Daimler…Iar in privinta atat de invocatei de catre toata lumea stabilitati financiare, aceasta ar fi insemnat doar o chestiune pur birocratica, nu un motiv sa-ti dai cu pumnii in cap ca acum! Dar vezi tu, omul modern standardizat parca simte ca nu traieste din plin daca nu se complica mai ales cand nu este cazul!
Cat despre o alianta cu Volvo, nici asta nu cred ca ar fi fost o solutie. Nici Volvo si nici SAAB nu au bani sa se intretina singure de mai bine de 20 ani. Si in cazul asta cred ca ar fi disparut amandoua demult daca se aliau. Nu la fel cred ca s-ar fi intamplat cu o alianta Scania-Volvo Truks, dar asta e o alta poveste. VW a inaintat o oferta foarte buna lui Scania si fabricarea de componente comune cu MAN. Greu sa refuzi asa ceva, plus ca VW se pricepe de minune la marketing si speculatul pietei. Dovada? Scania o duce bine.
Referitor la pertinenta apartenentei de VAG a unui constructor sau a altuia, nu obiectez atata vreme cat pana si un monument de originalitate si independenta precum Daimler a inceput de ceva ani sa copieze si dansa formula de "succes fulminant" a VAG-ului, in sensul ca tot mai multi cumparatori se plang de calitatea mai slaba a materialelor si de designul interior (daca nu si exterior) tot mai apropiat de Audi! Pe bune, asa aud lumea prin jurul meu, desi nu mi se pare ca ar exista asemenea similitudini, fiind aproape imposibil sa confunzi Merzan-ul cu orice altceva, dar probabil ca criticii respectivi iau in seama faptul ca multe modele Mercedes se realizeaza in tari asiatice si de aceea se gandesc reflex la situatia urmatoare: mana de lucru ieftina + materialele mai proaste + rapiditatea executiei automatizate in dauna migalei manufacturiale = politica gen VAG! As fi curios cum ar arata de exemplu un S-Klasse scos la Ingolstadt. Cred ca am avea o mare surpriza...