La Salonul Auto de la Frankfurt din toamna anului trecut, una dintre cele mai spectaculoase lansări a aparținut celor de la Mercedes, care au prezentat hypercarul Project One.
Disponibil în numai 275 de unități, hypercarul a ieșit în evidență inclusiv prin sistemul de propulsie derivat din Formula 1. Deși părea să fie unul exclusivist, acest sistem va fi implementat în viitorul apropiat și pe alte modele de performanță ale constructorului german.
Informația a fost confirmată de Tobias Moers, șeful diviziei Mercedes AMG, care a menționat ca următorul model de serie cu acest sistem de propulsie va apărea în 2020 sau cel târziu în 2021, fără să menționeze explicit care va fi numele acestuia.
În plus, există și o nuanță: este posibil ca sistemul de propulsie să nu se bazeze pe motorul turbo V6 de 1.6 litri de 680 de cai putere, însă în mod cert va avea aceeași configurație pentru cele 4 motoare electrice. Unul dintre acestea a fost integrat în turbocharger, al doilea în motorul cu combustie internă, iar celelalte două propulsează rotile din față.
În total, sistemul hibrid de pe Project One oferă peste 1.000 de cai putere, în timp ce autonomia electrică este de 25 de kilometri.Puterea este transmisă unei cutii de viteze manuale cu 8 trepte care a fost dezvoltat special pentru acest hypercar, în timp ce suspensia este de tip multi-ink. Hypercarul ajunge la 200 km/h în mai puțin de 6 secunde, iar viteza maximă este de 350 km/h.
Via Autocar
Viitorul sunt bine si e tot mai car ca va fi electric.
Daca Mercedes ar avea EQA disponibil, m-as puna pe lista de asteptare fara discutii. Saptamana asta am fost la dealer dar se pare ca pana la anul nu sunt sanse sa vedem vreo unul pe strada. Vestea buna e ca tintesc spre o autonomie de 500-600 km
Rabdarea e una din cele mai pretioase virtuti dar fara indoiala si cea mai greu de purtat.