Sistemul ESP va fi obligatoriu din 2014

De Bogdan Mirică
Publicat Miercuri, 28.05.2008
Uniunea Europeana a aprobat impunerea sistemului ESP ca dotare standard pe toate masinile produse in Europa.

Esential

4000 de decese anual ar putea fi evitate prin introducerea sistemului ESP ca dotare standard pe toate modelele produse in Europa.

Saptamana trecuta va anuntam ca Uniunea Europeana intentioneaza sa impuna ca masura de siguranta obligatorie, pentru toate autovehiculele produse in Europa, sistemul electronic al stabilitatii. Ieri, Parlamentul European a aprobat propunerea si a stabilit normele de aplicare a legii.

Astfel, sistemul ESP va fi instalat ca dotare standard pe toate vehiculele noi vandute incepand cu anul 2012. Termenul limita impus constructorilor pentru a echipa modelele lor cu acest sistem de siguranta a fost fixat in 2014.

Potrivit statisticilor publicate de Comisia Europeana, instalarea acestui sistem ar putea preveni peste 4000 de decese si 100.000 de raniri grave anual, pe intreg teritoriul Europei. In prezent, mai putin de jumatate din vehiculele vandute pe Batranul Continent sunt echipate cu sisteme ESP.

Eficienta acestui sistem este recunoscuta unanim de toti constructorii si specialistii auto, in conditii normale de drum, existenta ESP-ului fiind capabila sa reduca cu 20% riscul unui accident.

Eficienta sistemului creste cu pana la 30-40% in cazul in care vorbim de un carosabil umed sau inghetat.

Instalarea obligatorie a ESP-ului nu a fost singura masura adoptata ieri de Parlamentul european, forul suprem pronuntandu-se si in favoarea cauciucurilor cu rezistenta redusa la rulare. Comisia incearca astfel sa reduca nivelul emisiilor de CO2 printr-o metoda simpla si nu foarte costisitoare.

Pneurile cu rezistenta redusa la rulare vor fi introduse obligatoriu pe toate modelele europene incepand cu 2012 si vor fi capabile sa reduca emisiile cu pana la 7 grame pentru fiecare kilometru. Senzorii de monitorizare a presiunii in pneuri vor fi de asemenea propusi pentru introducere, acest sistem urmand sa reduca si el emisiile de CO2.

Gunther Verheugen, vicepresedintele Comisiei Europene, a declarat dupa adotarea acestor norme ca "se incearca astfel simplificarea legislatiei, imbunatatirea sigurantei pasagerilor si promovarea elementelor de reducere a emisiilor de gaze. In acest moment UE abordeaza o noua politica moderna de apropiere pentru cetateni, pentru mediu si pentru industrie."

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru