Sistemul de control al stabilitatii va fi obligatoriu

De Robert Gherghe
Publicat Luni, 07.05.2007
Comisia Europeana intentioneaza sa adopte o legislatie care sa prevada acest lucru.

Comisia Europeana este pe cale sa propuna o lege care va prevede pentru toate masinile noi obligatia de a fi dotate cu un dispozitiv electronic de control al stabilitatii.

Conform Comisiei Europene 4.000 de vieti ar fi salvate anual si 100.000 de accidente ar fi prevenite, in Europa, daca fiecare masina ar avea dispozitiv electronic de control al stabilitatii.

Dispozitivul de control al stabilitatii va fi obligatoriu si in SUA incepand cu anul 2012. Desi inca nu sunt informatii oficiale, se pare ca se discuta ca fiecare masina din UE sa fie dotata cu sistem de control al stabilitatii.

Comentarii (10)

  • prudentul
    securitate
    Ar trebui si airbag-urile sa devina obligatorii. Dar toate sistemele astea vor creste pretul final. Ce nu rezulta din articol e daca propunerea se refera la masinile produse in UE sau la toate masinile ce se vor vinde in UE.
    0 0
  • Gica Z
    si asa ne mai sug mafiotii un rand de bani
    La ce e bun un astfel de sistem, cand viteza maxima cu care am voie legal sa circul e 90 km/h (exceptand autostrazile care sunt aproape inexistente in Romania si unde aceste sisteme sunt si mai inutile). Chiar si Oltcit-ul merge cu 90 km/h fara probleme.
    0 0
  • ESP e util pe orice drum mai ales in Romania unde drumurile is naspa
    ESP e util pe orice drum mai ales in Romania unde drumurile is naspa:
    cel mai util e pe drumurile in curba, neinclinate in functie de viteza sau umede pe care circuli cu o viteza cu care masina poate derapa (e plin de ele prin Romania)
    vezi pe siteul EuroNCAP detalii..
    0 0
  • Mr. Honda
    ESP is the BEST !
    ESP este cel mai util sistem electronic de securitate. E incredibil ce poate face, elimina complet pericolul de derapaj sau (la SUV-uri) de rasturnare. Inainte de a va da cu parerea (Gica Z), incercati-l si vedeti-l la lucru. As vrea sa fie obligatoriu pentru toate masinile noi, mai ales ca el implica ABS (functioneaza numai impreuna cu un sistem ABS).
    0 0
  • Gica Z
    siguranta
    Cel mai eficient "sistem" de siguranta este comportamentul soferului. Toate celelalte la un loc nu valoreaza nici 1% din acesta.

    Sa zicem ca sunteti la volan pe un carosabil umed si va angajati intr-un viraj de o oarecare dificultate. Daca masina este Trabant veti executa virajul cu 40 km/h. Daca masina este Renault si are ESP veti executa virajul cu 60 km/h. In ambele cazuri riscul de derapaj este acelasi.
    In practica fiecare sofer isi asuma un anumit nivel de risc (risc zero nu exista in soferie); cu Dacia va circula cu o anumita viteza si intr-un anumit mod, iar cu BMW-ul cu totul altfel.

    Nu spun ca ESP-ul nu e bun, dar nu exista justificara obligativitatii lui.

    Statisticile arata ca cela mai multe si mai grave accidente sunt produse la volanul masinilor moderne, dotate cu de toate. Cine are Oltcit conduce mai prudent si deci riscul de accident nu e mai mare decat la BMW.
    0 0
  • audist
    gicaz
    NU ai dreptate. ESP salveaza vieti, te pune pe drum acolo unde soferul oricat de atent este nu vede sau nu poate vedea ceva. Este o idee excelenta adoptarea acestei politici.eu circul cu masinile in acelasi mod si am avut matiz, passta b6, audi a3, audi a4 avant.
    0 0
  • Gica Z
    pt audist
    Revenind la exemplul de mai sus, daca tu te angajazi intr-un viraj cu Matiz-ul la fel ca si cu Audi A4 atunci esti un sofer inconstient sau iresponsabil. Asta nu e un motiv sa ma oblige statul pe mine sa dau bani pe EPS atunci cand imi cumpar masina.

    Unde ai auzit tu ca lipsa ESP-ului sa fie cauza a unui accident? Asta ar insemna ca soferul sa nu mai fie raspunzator in fata legii pentru un eventual accident daca nu are EPS (in conditiile in care obligativitatea acestui sistem inca nu exista).

    Am condus masini vechi (inclusiv Wartburg) in conditii de polei sau zapada si iti spun ca daca esti SOFER nu ai nevoie de "SISTEME INTELIGENTE" care sa faca ceva in locul tau. Inteligenta umana este suficienta pentru deplasare :)) (multi duc lipsa, stiu).

    Si in final, ce facem cu masinile sport? Ne multumim cu faptul ca arata "sport" in poza, sau inchidem definitiv acest capitol si ne luam cu totii masini de familie cu 7 locuri si cu EPS?
    0 0
  • Mr. Honda
    GicaZ
    Clar, vorbesti in necunostinta de cauza. Desigur, ESP nu e mai presus de legile fizicii, dar sa ai control in momentul in care masina tinde sa derapeze (caci in derapaj nu intra, tocmai datorita ESP - daca au o minima aderenta rotile) e mare lucru, crede-ma. Incearca ESP-ul si dupa aia mai vorbim. A, cit despre masinile sport (nu mai merge sa faci cerculete cu ESP-ul), afla ca ESP se poate dezactiva, e un simplu buton pe bord.
    0 0
  • GicaZ
    GicaZ, nu fi ignorant, incearca macar doua modele de masini dotate cu sistem ESP (pentru a nu exista dubii referitoare la performatele unui singur model) si vei intelege de ce un organism precum Comisia Europeana ia in calcul varianta dotarii obligatorii.

    In plus, pretul unui sistem ESP va scadea vertiginos daca va fi implementat la scara larga !!!
    0 0
  • Dan Septimiu
    sisteme de siguranta
    Mai bine tariceanu nu permitea inmatricularea nici unui automobil fara abs,tcs,asr,airbag,decit magaria lui cu noxele de CO2..eoro1.euro2...Am o DAEWOO LEGANZA CDX si sa fi vazut sistemele de siguranta cum te ajutau pe viscolul de la inceputul anului 2008.Aceste sisteme functioneaza numai pe timp nefavorabil,masina nu mai este sportiva,nu mai derapeaza cu una cu doua dar,ca masina de familie este fenomenala.Eu am sistemele automate,nu ca la masinile foarte noi,la care se cupleaza si manual,la buton.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru