Mercedes-Benz a anunțat săptămâna aceasta că a primit aprobarea statului american Nevada pentru folosirea sistemului său de conducere autonomă, Drive Pilot pe drumurile publice. Acesta este al doilea stat unde sistemul companiei germane a primit omologare, după un proces similar care a avut loc în Germania, anul trecut.
Conform oficialilor Mercedes-Benz, compania urmează să aplice pentru omologare și în alte state din SUA, începând cu California, în speranța de a extinde funcționalitatea ulterior pe tot teritoriul american. Surprinzător, statul Nevada a fost primul care a reglementat această tehnologie și permite vinderea autovehiculelor care îndeplinesc standardele tehnice pentru sisteme SAE Level 3. În acest moment, Mercedes-Benz este singurul producător autorizat să vândă mașini de producție cu sisteme de asistență la rulare de nivel 3.
Astfel, clienții care doresc, pot achiziționa un S-Class sau EQS în statul Nevada și pot folosi sistemul Drive Pilot pe drumurile publice.
E important de menționat că doar aceste două modele sunt disponibile momentan cu acest sistem.Acesta este alcătuit dintr-o armată de senzori, microfoane, camere și LIDAR, care pot prelua controlul direcției și frânelor la viteze de până 64 km/h. Șoferul trebuie totuși să rămână vigilent în spatele volanului pentru a putea prelua controlul în caz de urgență.
Sistemul include o camera cu infraroșu care scanează permanent fața șoferului pentru a verifica dacă este atent la drum, și se poate dezactiva în anumite condiții. Acesta folosește un sistem foarte precis de poziționare GPS, cu o eroare de 1 centimetru iar dacă șoferul nu răspunde avertizărilor de preluare a controlului mașinii, aceasta va trage pe dreapta automat, va porni avariile, va descuia ușile și va efectua un apel de urgență.
Plus de asta, ceilalți participanți la trafic vor învăța răspunsurile sistemelor autonome. Ce i-ar putea opri să intre brusc în fața mașinilor autonome? Se descurcă ele cumva. :)
pe cand in vaslui county? si in bucale jungle, astea teste maxime.
Poate fi fezabilă cu o singură condiție, toți participanții la trafic folosesc sistemul.
Până atunci... "Șoferul trebuie totuși să rămână vigilent în spatele volanului pentru a putea prelua controlul în caz de urgență." Adică handicapatul mintal este făcut responsabil. :)
ce crezi/concepi tu e doar limita ta...
Văd “utile” aceste sisteme in condiții aproape ideale de infrastructura, comportament in trafic si nu in ultimul rând când masina este pe autostradă. La deplasări lungi reduce considerabil oboseala șoferului. Pe de alta parte nu face mare lucru in plus fata de un pilot adaptiv cu line asist din simplu fapt ca situațiile in care șoferii fac stop cardiac nu este o chestie zilnică. Dacă cineva vrea sa-si asume riscul sa producă o drama utilizând un asemenea sistem si sa suporte consecințele mi se pare nebunie sa nu spun mai rău…. eu nu-mi asum acest risc indiferent ce bălării îmi toarnă producătorii, consecințele vor fi ireversibile. Când in loc de masini pe șosele vom folosii drone…. lucrurile vor sta altfel.
Este vorba de reacție si consecințe.
Prefer sa suport consecințele acțiunilor sau a greșelilor mele… un soft este un soft, încă nu exista soft fără probleme.
Dacă se întâmplă ceva nasol si “scapi” nu ai cum sa nu te intrebi pentru restul vieții ce ai fi făcut tu.
PS… camerele “văd” doar ce sunt programate sa vadă, adică vor fi o multitudine de situații care nu pot fi prevăzute si in consecință nu vor exista reacții… cel puțin asta pararea mea.
PS… si dacă aș fi așa, ce treaba ai tu? Cu ce se susține astăzi visul tău de a “sta” in mașină in timp ce senzorii si camerele vor face treaba… bla, bla. Teste si iar teste… nu exista încă soluții accesibile si va trece mult, foarte mult până vor fi, cel puțin asta este părea mea… omenii nu bifează ștergător automat si pilot adaptiv (ca-s scumpe), dar veniți toți jucătorii de PS si Xbox cu vise umede…
99% din accidentele provocate de tir se datorează lane assist și cruise control.
Profesionistul se apucă de ședințe spirituale pe site-uri de specialitate sau face transmisii live în timp ce tiroaca lui mută sensuri giratorii.
P.S. Nu mai pot cu proștii! :)