Tehnologiile autonome încep să-şi facă apariţia tot mai frecvent pe maşinile de serie, însă costurile mari determină producătorii să le implementeze doar pe modele premium sau din segmentul SUV-urilor.
De exemplu, Nissan va introduce în a doua jumătate a anului pe Qashqai funcţia Propilot, care permite controlarea autonomă a direcţiei şi frânelor pe autostrăzi. Pe măsură ce tehnologia se va maturiza, iar costurile de implementare vor scădea, astfel de funcţii vor fi disponibile şi pe modele mai accesibile.
Potrivit unor surse citate de publicaţia Autocar, următorul pe lista japonezilor este modelul electric Nissan Leaf, iar producătorul a confirmat că într-un interval de numai 10 ani sistemele autonome vor fi disponibile inclusiv pe subcompacta Micra, care în România costă puţin peste 11.000 de euro.
"În prezent, segmentul subcompact este dominat de maşini cu cutii de viteze manuale şi evoluţia este determinată de preţul de achiziţie. Dar ne aşteptam ca asta să se schimbe în mai puţin de un deceniu, iar atunci când se va întâmpla asta sistemul Propilot va deveni potrivit", spune Stewart Callegari, unul dintre managerii programului de condus autonom al Nissan.În schimb, modelele sportive precum Nissan 370Z sau Nissan GT-R nu vor primi funcţii autonome, cel puţin nu la fel de avansate ca cele care vor fi disponibile pe celelalte modele. În prezent, Nissan pregăteşte a doua versiune a sistemului Propilot, care va fi lansată în 2018 şi care va permite condusul autonom inclusiv prin schimbarea benzii de circulaţie. Obiectivul este că până în 2020 Grupul Renault - Nissan să lanseze 10 modele cu funcţii autonome.
Via Autocar
Comentarii (1)