Sistem de propulsie prezent pe mașini convenționale, cu motoare termice, dar cu o serie de elemente de hibridizare de bază. Reprezentat de mașinile fără un motor electric suplimentar: de obicei există un generator sau un agregat asemănător care preia parțial rolul unui motor electric.
Acest tip de hibrid beneficiază de un pachet de baterii de capacitate redusă care înmagazinează energia recuperată la frânare și pot asista motorul termic în anumite condiții. Pentru a limita intervențiile asupra structurii clasice a sistemului de propulsie convențional, mulți dintre constructorii auto utilizează o baterie clasică de voltaj ridicat (48V în loc de 12V) pentru a realiza funcțiile de asistare a motorului termic și de alimentare a sistemelor tehnologice moderne. În general, mașinile Mild Hybrid nu pot să funcționeze în mod 100% electric.
Avantajul unui Mild Hybrid este faptul că motorul termic este asistat electric la pornirea de pe loc (rezultă consum redus) și că la viteze de croazieră, când mașina nu are nevoie de putere, motorul termic poate fi oprit, sistemele și tehnologiile de pe mașină fiind alimentate exclusiv electric.
Engleză: Mild Hybrid, Mild-Hybrid, MHV, Mild Hybrid Vehicle, SHVS
Tip de hibrid | Tehnologie Start-Stop |
Recuperarea energiei la frânare |
Mod de rulare 100% electric |
Încărcare la priză |
Motor termic exclusiv ca generator (nu învârte roțile) |
Micro hibrid | Da | Nu | Nu | Nu | Nu |
Mild hibrid | Da | Da | Nu | Nu | Nu |
Full Hibrid | Da | Da | Da | Nu | Nu |
Hibrid plug-in | Da | Da | Da | Da | Nu |
Range Extender | Da | Da | Da | Da | Da |