Singurul român la Pikes Peak: pilotul Andrei Mitrașcă a condus mașina de competiție 2.900 de kilometri până la start

de Sebastian Toma
Joi, 02.07.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Primul român care a concurat la Pikes Peak, Andrei Mitrașcă, a reușit să asigure și a doua participare la celebra cursă. De data aceasta, pilotul a trebuit să-și conducă mașina de concurs aproape 3.000 de kilometri prin SUA pentru a ajunge la linia de start.

Sunt foarte bucuros că am reusit sa ajung încă o dată la Pikes Peak, mai ales că drumul până aici a fost unul infernal. Am crezut în sansa mea dar s-a dovedit încă o dată că pasiunea nu poate compensa tot restul în motorsport. Cel mai rău îmi pare cp nu am avut voie să urcăm până în vârf în ziua concursului.

Andrei Mitrașcă
Singurul român care a concurat la Pikes Peak

Pilotul Andrei Mitrașcă, singurul român care a concurat la Pikes Peak, a reușit cea de-a doua participare a țării noastre în celebra "cursă spre nori". Spre deosebire de anul trecut, când pilotul orădean a închiriat o mașină cu remorcă pentru a-și transporta mașina de competiție din New York în Colorado, anul 2015 i-a adus o participare cu peripeții lui Mitrașcă. Problemele de logistică întâmpinate de pilotul român l-au constrâns să-și conducă mașina de competiție pe tot traseul de 2.900 de kilometri, din New York până la linia de start de la Pikes Peak, contratimp. Totul a fost cauzat de o întâziere legată de transportul mașinii de competiție până în SUA, urmată de o taxă consistentă, de 1.800 de dolari, aplicată de autoritățile americane la sosirea vehiculului peste Atlantic.

Cu bugetul avariat și cu nici 48 de ore până la expirarea termenului limită de prezentare la calificări, obligatorii pentru participare, pilotul a fost pus în situația de a renunța sau de a-și conduce mașina pe roți până la cursă. Dorința lui Mitrașcă de a participa din nou la Pikes Peak în încercarea de a-și atinge obiectivul inițial, doborârea recordului la clasa diesel, a fost mai puternică decât piedicile întâmpinate, așa că pilotul s-a urcat la volan și a condus, cu opriri minime, distanța de 2.900 de kilometri.

POVEŞTILE MOTORSPORTULUI: Pikes Peak sau cursa spre nori

Mitrașcă a fost printre puținii concurenți care și-a condus mașina pe roți până la startul de la Pikes Peak.
Și singurul care a făcut asta fără oprire.

Întregul traseu s-a derulat pe autostrăzi într-o țară în care motorina nu este de aceeași calitate cu cea din România și cu o mașină care nu a fost niciodată vândută pe acea piață, ceea ce l-a făcut pe român un magnet pentru polițiști. Asta pentru că Mitrașcă a condus, cel mai probabil, singurul SEAT care a pus roțile pe asfaltul din SUA. Pilotul și-a calculat din timp că are nevoie de o viteză medie de 100 km/h pentru a reuși să ajungă la înscrierea în calificări până la expirarea termenului limită, dar depășirea flagrantă a limitelor de viteză s-ar fi soldat cu o arestare din partea autorităților americane.

Seat-ul lui Mitrașcă dezvoltă în jur de 200 CP, mult sub mașinile altor concurenți.

Urmareste Automarket
După călătoria derulată în 34 de ore pe distanța dintre New York și Colorado Springs, Mitrașcă a reușit să ajungă la mai puțin de o oră de încheierea termenului limită de înscriere la calificari. Pilotul român și-a completat pe munte cererea de înscriere și a fost asistat din acel moment de americanul Steve Goeglein, care s-a oferit să-l ajute cu cazarea și asistența tehnică a mașinii sale. Din acel moment, pilotul orădean spera ca etapa de viteză în coastă cu numărul 73 în cariera sa, întinsă pe șapte ani și derulată integral la volanul aceleiași mașini, să decurgă "ca pe roate".

Mitrașcă și publicul de la Pikes Peak.

Din păcate pentru el, prognoza meteo a avut alte planuri, iar organizatorii au fost nevoiți să scurteze traseul de la 19.9 la 7 kilometri din cauza grindinei. Această decizie a dus la situații ilare, cum ar fi câștigarea primului loc la o clasă pentru o mașină care a abandonat, deoarece aceasta a reușit să obțină cel mai bun timp pe prima secțiune a traseului, rămasă deschisă pentru cursă.

Câștigătorul clasei diesel la Pikes Peak 2015.

Esential 73 de starturi la etape de viteză în coastă a luat Andrei Mitrașcă în carieră, două dintre ele la Pikes Peak.
Mitrașcă a reușit și-n 2015 să nu iasă pe ultima poziție a clasamentului de la Pikes Peak, așa cum își propunea, glumind, înainte de participarea din 2014.
Titlul la clasa diesel, motivul pentru care Mitrașcă s-a dus în SUA, a fost adjudecat de Uwe Nittel, la bordul unui Mercedes-Benz C250d 4Matic, susținut de compania germană. Pilotul care deține noul record la Pikes Peak la clasa diesel a reușit să ducă recordul de la 14 minute și 3 secunde la 11 minute și 37 de secunde. Noul timp este văzut drept o provocare pentru Mitrașcă, pilotul din Oradea declarând că își pregătește de pe acum întoarcerea la etapa din 2016, când cursa de la Pikes Peak aniversează 100 de ani de la prima derulare. În acest an, câștigătorul clasei OPEN la Pikes Peak a fost veteranul Rhys Millen, care a reușit să ducă un vehicul electric pe podiumul clasamentului general pentru prima dată în istoria competiției.

Andrei Mitrașcă și Rhys Millen. Primul are două participări la Pikes Peak, al doilea are peste 20.

Rhys Millen a câștigat ediția 2015 a Cursei de la Pikes Peak

Foto: Andrei Mitrașcă | Video: PPIHC

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru