Sikorsky X2, cel mai rapid elicopter din lume: 416 km/h

De Bogdan Mirică
Publicat Joi, 05.08.2010
După ce Bugatti Veyron Super Sport a stabilit un nou record de viteză pe uscat, Sikorsky X2 a reuşit aceeaşi performanţă în aer. Elicopterul a atins o viteză maximă de 416 km/h, un nou record mondial.

Deşi călătoresc prin aer şi creează impresia că sunt mai rapide decât maşinile, elicopterele au limitele lor. Recent, limitele au fost împinse ceva mai departe, după ce elicopterul Sikorsky X2 a reuşit să doboare un nou record mondial de viteză.

Nu este vorba despre o valoare astronomică, aparatul de zbor reuşind să atingă doar 416 km/h, relativ aproape de performanţa stabilită luna trecută de Bugatti Veyron Super Sports, 431 km/h. Sikorsky X2 a reuşit astfel să doboare un record care stătea în picioare din 1986, când Westland Lynx a atins 400 de km/h.

Se pare că X2 este un promotor al noilor tehnologii, care vor permite elicopterelor să îşi dubleze viteza de deplasare, mulţumită unui rotor dublu şi unor modificări aerodinamice importante.

Jim Kagdis, managerul proiectului, a declarat că X2 se comportă mai bine decât se estimase iniţial. "Nivelul vibraţiilor şi performanţele au depăşit aşteptările noastre, ceea ce înseamnă că spre sfârşitul acestui an vom încerca să stabilim un nou record de viteză, unul de 463 de km/h."

Sikorsky este de părere că pe viitor ar putea exista o piaţă solidă pentru elicopterele de mare viteză, practicalitatea lor urmând să fie dovedită în domeniul militar şi cel al serviciilor publice.

În ambele situaţii, un elicopter mai rapid ar creşte şansele de supraviţuire pentru persoanele care au nevoie de spitalizare.

Momentan Sikorsky nu a vorbit despre o versiune de serie a performantului X2, dar a lăsat să se înţeleagă că tehnologia îşi va face loc treptat pe un model viitor.

via | wired

Comentarii (10)

  • mdaaa...Lynx e Veyron, iar Sikorsky X2 e SSC Aero
    Lynx era superultrahyper-multifunctional (folosit de armata, de echipele de stiri, transport privat), pe cand Sikorsky X2 vad ca are doar 2-3 locuri...care vor fi functionalitatile lui Sikorsky ?
    11 4
  • paul S
    Nu e chiar un elicopter clasic, e un hibrid.
    Antirotatia e rezolvata de cele doua rotoare in sens contrar. Iar elicea din coada care in mod normal are rol de antirotatie, este orientata ca la un avion, generand forta pe orizontala.
    Cu componenta de forta pe orizontala (cata daca o mai fi in cazul asta) generata si de elicele principale, care de fapt sunt niste aripi mobile, ajungi la 400blabla.
    Daca ma intelege cineva.
    8 2
  • progres
    Exista o mica mare diferenta intre prototipuri si productia de serie. Modelul "de serie" pentru Lynx atinge max 200mph (325km/h).
    4 0
  • iulian
    http://www.aviastar.org/helicopters_eng/lok_compaud.php
    ia cititi si aici si apoi sa faceti afirmatii :D
    6 0
  • Krisztian
    hai sa scriem si de avioane
    Eu sincer am crezut ca automarket este un site pe care citesc stiri din lumea auto. Azi maine o sa scrieti despre avioane, rachete, si creioane colorate.
    Lasati elicopterele, chiar nu au nici o legatura cu lumea auto.
    Recorduri de viteza sunt in toate domeniile, dar nu cred ca isi au locul aici.
    3 16
  • Stirea nu numai ca e interesanta, nu numai ca le mai lumineaza creierele celor care credeau ca elicopterele ating viteza sunetului, insa mai are si marea calitate de a ne scuti de vesnicecele dispute dintre imbecilii care au BMW si imbecilii care au AUDI (a nu se intelege ca toti posesorii celor doua marci sunt imbecili). Sigur ca s-ar putea sa fie vreunul mai carcotas care sa afirme ca BMW , daca ar fi continuat productia de avioane, ar fi putut ajunge sa produca cele mai bune elicoptere din lume, afirmatie care ar putea fi lesne contrazisa de un alt dobitoc ce ar putea sa afirme ca Audi ar face si maine cele mai bune aparate de zbor din lume... doar ca nu vor !
    9 4
  • HONDA JET
    Honda are deja un avion :)
    4 1
  • Victor
    @Automarket
    Bvo Automarket ca va largiti aria de activitate ati putea scrie atat de mult si despre alte domenii(cum ar fii camioane,barci,avioane,trenuri etc) iar elicopterul asta este un demonstrator tehnologic nu este nevoie sa fie produsa in serie dar pana la urma rusii au fst cei ce au folosit primii acesta metoda a doua elici suprapuse pe elicopterele Kamov-26,28,50/52 ma mir de ce nu lea venit lor ideea asta de a face cel mai rapid elicopter din lume(Lynx depasise initial un Mil),iar rusii au drag de a face dracovenii dastea bombastice si inutile
    6 0
  • ff
    il face bugatti praf
    1 1
  • Omega,
    Aripi Portante
    Raspuns lui paul S

    Rotorul Portant nu are decat rol de sustentatie nu si de tractiune sau forta pe orizontal cum ii spui tu. Forta pe orizontala este obtinuta exclusiv de elicea propulsiva din spate. Daca rotorul portant ar asigura si tractiunea viteza acestui elicopter ar scadea la jumatate.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru