Pentru mulți șoferi, vehiculele electrice vin la pachet cu o anxietate privind autonomia. Toți se tem că vor rămâne fără curent în bateria mașinii cu zero emisii, chiar dacă în ultima perioadă tot mai multe mașini garantează mai mulți kilometri între încărcări.
În acest context, un șofer de taxi din Finlanda a demonstrat contrariul. Ari Nyyssosesta este posesorul unui Tesla Model S încă din 2014 cu care a reușit să parcurgă un total de 400.000 de kilometri. Mașina a fost folosită pe post de taxi și, până în prezent, cea mai costisitoare reparație a vizat bateria. Restul problemelor au fost minore și proprietarul susține că întreținerea a presupus costuri scăzute.
Un profesor specializat în dezvoltarea mașinilor electrice susține că fiablitatea unui motor electric este mult mai mare decât cea a unui motor cu ardere internă. Acesta poate funcționa pentru 100.000 de ore, ceea ce echivalează cu 10 milioane de kilometri parcurși de o mașină convențională.În această situație, afirmația lui Elon Musk, potrivit căreia motorul lui Model 3 pate funcționa fără revizie un milion de kilometri, nu mai pare așa absurdă.
via carscoops
Era util de mentionat si cat a costat reparatia costisitoare asupra bateriei.
Rusii si arabii se vor scobi degeaba prin fundul pamantului, dar si marii producatori de motoare, turbine, injectoare, cutii de viteze, senzori de aer, filte, uleiuri, role, curele de distributie, pompe de apa, axe cu cu came( app am 2 matizuri cu axurile rupte :)) ) etc, etc, vor face flotari.
In 10 ani ne vom uita la motorul termic ca la un dinozaur...
Hai adio, lasati-va de jegmanit lumea, treceti repede la motorul electric.
viitorul apropiat va aduce inovatie in incarcarea rapida, pentru ca odata atins un range de 500km deja ajunge in range-ul mediei masinilor cu motor termic
problema ramasa o reprezinta doar timpul de incarcare a bateriei
industria deja evolueaza si motoarele termice vor ramane doar pe masini istorice de colectie sau super lux (desi si alea isi fac ultimu trai !! vine generatia noua din urma care nu dau doua parale pe bliz bliz uri inutile)
PS: stau si ma intreb ce au avut de contrazis, de comentat cei care au votat negativ postul dvs.
Al meu, poate, o sa inteleg, dar al dvs arata doar realitati, fapte, date stiintifice as putea spune...
cum poti vota negativ o informatie a unei realitati existente ??!?!?
In orasele din vest asa este. Se compenseaza lipsa de viteza prin numar extraordinar de mare de prize. Practic te duci la primarie, ceri loc de parcare, ceri priza pentru care eventual platesti o taxa si oamenii iti aloca un loc in care poate fi prevazut cu priza. Au inceput inclusiv sa inlocuiasca stalpii de iluminat cu altii care au leduri sa consume mai putin si priza, sa-ti incarci masina si cu un rfid sa stie pe cine taxeaza.
In afara oraselor in schimb, puterea este importanta. Dar chiar si cu tehnologia actuala poti incarca pana la 80% in 30 min. Nici aici nu e o problema asa de mare sa faci o pauza de 30 min la fiecare 400 km.
Voi v-ati gândit ce se va-ntâmpla cu "statiile" astea la un parc de doar 10% electrice? Dar de 30%?
Se incarca de 3 ori mai repede astazi, fata de cele vechi !!!
Nu-i asa !?!
In industria auto suntem la inceput si sunt MULT mai multi bani ca in industria telefoanelor mobile !
Cand o sa ai incarcare la priza in 30 minute vreo 300 km si stii ca nu mai ai treaba 25 de ani cu motorul... . si masina in general.. .
la revedere tu ulei motor, pistoane, EGR, ambreiaj, volanta, cutie de viteze, ... eheheheeee...
nu ti-ar place sa conduci o astfel de masina electrica ??
fata de inapoiatele pe motoare termice ???
pai !