Şi americanii au limitele lor: un spot excelent al celor de la Honda, interzis în SUA din motive puerile

de Mircea Meșter
Miercuri, 19.08.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Unul dintre cele mai reuşite spoturi publicitare ale anului, semnat de cei de la Honda, a fost interzis în SUA după ce doi telespectatori s-au plâns că inoculează ideea de viteză.

Ştim cu toţii că SUA este ţara tuturor posibilităţilor, însă ultima întâmplare care are în centru un spot publicitar Honda ne demonstrează că posibilităţile pot avea atât sens pozitiv, cât şi negativ. Conform presei de peste Ocean, Autoritatea care reglementează publicitatea  din SUA (Advertising Standard Authority sau, pe scurt, ASA) a interzis spotul "Keep Up", produs de Honda, pentru că acesta "poate lăsa impresia că viteza este mesajul central al clipului publicitar".

Spotul TV construit de Honda, unul dintre cele mai reuşite şi inspirate produse în lumea auto a ultimelor luni, are lungimea de un minut şi se bazează pe o serie de cuvinte care trebuie citite din ce în ce mai repede pentru ca telespectatorii să înţeleagă mesajul. Chiar dacă între frazele formate de cuvintele de pe ecran apar produse din gama Honda în diferite ipostaze, de la un Civic Type R care driftează la robotul Asimo sau la un avion care intră şi iese din cadru, mesajul celor de la Honda este simplu şi 100% pozitiv: "Doar dacă încerci poţi să-ţi depăşeşti limitele".

Conform celor de la ASA, echivalentul american al CNA-ului, spotul a fost interzis după ce doi telespectatori au făcut plângere oficială.

În plus, pentru ca situaţia să fie şi mai ironică, comunicatul oficial al ASA recunoaşte că maşinile care apar în spot nu sunt în măsură să inducă un comportament inconştient la volan: "Chiar dacă spotul nu include imagini realiste ale unor vehicule conduse într-un mod periculos, considerăm că textul care se schimbă repede pe ecran, referinţele din text, scenele cu maşini, efectele sonore şi muzica de pe fundal ar putea lăsa telespectatorii cu impresia că viteza este mesajul central al clipului".

Din fericire, decizia ASA nu are niciun efect asupra internetului, astfel că putem savura liniştiţi unul dintre cele mai inteligente şi intense spoturi publicitare ale anului. Enjoy.

Comentarii (7)

  • foarte "bun" spotul
    "v-am prins vrajitoarelor".. pt cei de varsta mea ;-) :-P
    5 3
  • Oare seria de filme n"Fast and furious" a fost difuzata in state? Reclama celor de la Honda este chiar foarte reusita! Dar se pare ca americanii chiar nu au nici o limita.Pardon! Am vrut sa spun marime la haine.Sunt immense hainele lor!
    8 1
  • da' reclamele la McDon si Kafece ce idee inoculeaza, de suicid in masa?
    9 6
  • sensei Vianu, nu ai cu cine, asta e :)

    o reclama veche de 6 luni si acuma s-au trezit 2 ..... sa faca plagere la cna-ul american, e chiar de rasul curcilor.....

    HONDA = VITEZA , e simplu ca buna ziua !!!
    11 4
  • bad ass
    Boring! Nimic interesant la clipul asta,nu trebuia interzis,dar nici nu e vre-o pierdere...
    9 8
  • @bad bum, poate vii tu cu ceva not borring.
    1 2
  • dupa principiul meu, orice reclama e boring, cand vine inainte punctului culminant al unui film, cum face protv
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru