Esential
431 | de km/h este recordul de viteză stabilit de Bugatti Veyron Super Sport |
Atunci când Bugatti a anunţat că a reuşit să dea naştere unui supercar capabil să atingă 407 km/h şi să doboare astfel recordul de viteză pentru o maşină de serie, mai mulţi constructori au decis să nu stea cu mâinile în sân. După lungi eforturi, abia în 2007 a sosit un concurent pe măsură, în persoana celor de la Shelby Supercars, care au reuşit să atingă 411 km/h cu modelul Ultimate Aero TT.
Bugatti a preluat provocarea şi a lansat în urmă cu câteva zile Veyron Super Sport, versiunea supremă a unicului său model, capabilă să dezvolte 1200 de cai şi să atingă o viteză maximă de 431 km/h, omologată deja de Cartea Recordurilor.
Shelby Supercars felicită Bugatti dar continuă războiul şi anunţă că se gândeşte deja la un rival. Proiectul unui model de serie mai rapid ca Veyron SuperSport îl va avea ca protagonist pe celebrul designer Jason Castriota. Pentru a putea depăşi recordul stabilit de subsidiarul grupului Volkswagen, americanii trebuie să vină cu ceva mai multă putere sau cu o masă totală substanţial redusă.
via | autoblog
Mai multi caluti, masa mai mica => viteza mai mare. Faci modelul in cateva exemplare pe an si voila.. cea mai rapida masina de serie.
Inteleg desigur ca o asemenea fapta este deosebit de greu de realizat si sunt multe variabile si factori ce trebuie luati in seama. Ideea e ca Bugatti reuseste treaba asta, asigurand conditii de lux, confort si performante pe circuit, nefiind doar un muscle care de linie dreapta.
De apreciat totusi performanta celor de la SSC cu Ultimate Aero TT... pentru ca au fost singurii.
Cea mai mare viteza atinsa in interiorul atmosferei este 9.6 Mach.
Cel mai important criteriu este puterea.
"scutul" de care zici tu nu are logica, pentru ca aerul din jurul lui tot ar trebui deviat - pentru a devia scutul. Ai prins tu ceva acolo, dar se refera la posibilitatile atingerii unei viteze mai mari de 300.000 km/s si este o varianta pur teoretica.
SR-71 este un avion "atmosferic"
- in principal avioanele zboara intre troposfera si stratosfera ( intre 10-45 km sunt motoarele stratosferice sau extra-atmosferice, nu am zis spatiu cosmic).
- SR-71 nu este un avion atmosferic pentru ca daca era, zbura si la 100km deasupra solului... unde ardea... probabil neuronii tai pentru ca acolo nu mai exista atmosfera oricum.
-SR-71 este un avion stratosferic, implicit extra-atmosferic (termentul suna ciudat stiu, dar atmosfera se imparte in 4 staturi din niste motive foarte clare).
- "scutul" de care vorbesc eu, nu are nici o treaba cu viteza luminii in vid, pentru ca nu stiu de mijloace de propulsie cu masa infinita inca.
- "scutul" asta este un sistem (nu conteaza sub ce forma) care invaluie avionul (vehicolul) nu pentru a atinge viteza luminii sau peste ci pur si simplu pentru a scapa vehicolul de caldura degajata de strapungerea aerului la viteze mari, unde apar fenomene de dilatare, cresc fortele de apasare asupra materialelor si asa mai departe)
- "scutul" asta sparge aerul din fata vehicolului si il desparte intr-un arc (sub forma de con ca suna mai frumos) daca vrei, deasupra si dedesubtul vehicolului, asta implicit duce la folosirea unui motor care nu este atmosferic adica nu foloseste aer atmosferic pentru combustie. La inaltimi peste 40-50km densitatea aerului scade logaritmic si combustia devine imposibila (sau putin probabila)
- coeficientul de aerodinamicitate, creste cu inversul patratului vitezei (scade cu patratul vitezei). Conteaza si puterea dar de la un anumit factor in sus, puterea necesara creste exponential, fapt inca imposibil de atins de motoarele cu combustie atmosferica (adica orice motor folosit pana acum de umanitate).
Ies din disctuei ramjet-urile, scramjet-urile, motoarele ionice si varianta pe propulsie laser (impropriu spus motoare).
In Germania sa fie zi cu soare trafic putin ii dai vreo 330-maxim vreo 350 , dar 430 km/h e o nebunie .
Recorduri pentru prosti care traiesc in USA si au limita pe Freeway 65mph sau 104km/h , dar umba cu masini cu motoare de 4.5 - 6.5 litri , o lume debila .