Sfaturi: La ce sa te astepti de la SIAB
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
A inceput SIAB. Dupa un an in care Automarket a trecut pe la saloane cu staif in lumea auto, cum sunt cele de la Geneva sau Frankfurt, asteptam - logic, spunem noi - o abordare profesionista care sa nu se apropie ci sa incerce sa se apropie de cea a elvetienilor sau de cea a germanilor.
Sigur, am pornit de acasa in ziua de presa cu un gand sumbru referitor la drumul pana la Otopeni si la timpul in care acesta poate fi parcurs. Este adevarat, fiind joi si fiind zi rezervata doar presei (cel putin asa credeam la inceput, in stilul marilor saloane internationale), DN1 a fost relativ acceptabil, reusind sa ajung la locul faptei la ora pe care o stabilisem pentru intalnire cu restul echipei Automarket. Nu acelasi lucru putem spune despre zilele de weekend, care se anunta catastrofale.
Daca nu te afli de mult timp in Bucuresti si trebuie sa gasesti drumul spre SIAB, incearca sa nu ratezi iesirea dinspre DN1 spre Aeroport, fara a intra insa pe breteaua care duce la Henri Coanda. Asta pentru ca apropierea de noul loc de desfasurare a SIAB este marcat abia in apropiere de Otopeni. Apropo, pe drum am vazut un afis pe un stalp care ma anunta ca intrarea la SIAB 2005 (da, de acum doi ani) se face inspre Romaero Baneasa. Ignorati-l daca il observati si dumneavoastra.
Eram curios sa vad daca exista destule locuri de parcare. Surprinzator, raspunsul este pozitiv. Da, se poate parca uman, cea mai mare parte a zonei de degajare din fata fostului Metro Otopeni fiind transformata in parcare. Acoperita cu pietris si fara locuri delimitate, insa. Acest lucru a facut ca toate culoarele care dau spre iesire sa fie blocate inca de la orele diminetii de masini ai caror posesori nu catadicseau sa se indeparteze la mai mult de 100 de metri de intrarea in hala 1, cea in care sunt expuse masinile. Pregatiti-va oricum 15 RON in plus pentru masina dumneavoastra in cazul in care vreti sa o parcati aici.
Daca vreti sa evitati nebunia dar sa dati de iad, sunteti liberi sa luati autobuzele de pe liniile speciale care circula cu aceasta ocazie. Nici acreditarile pentru presa nu au fost puse foarte bine la punct, o simpla cerere verbala cu specificarea publicatiei din redactia careia faci parte avand toate sansele sa iti rezolve intrarea, fara a fii nevoit sa prezinti si legitimatia de presa. Asta daca nu ai primit acreditarea prin posta anterior. Problema majora a fost insa faptul ca in salon au intrat in prima zi foarte multi vizitatori fara tangenta cu media, fara a avea prea multe probleme legate de accesul la parcare si la salon.Ajungem in SIAB. Atmosfera se aseamana celei de la un mare salon. Sunt modele noi (primul pe care il veti vedea imediat dupa intrare este Seat Leon Supercopa urmat, la cativa metri mai departe, de noul A4), sunt fete frumoase, sunt standuri interesante insa taiate pe masura corturilor pregatite de organizatori si este muzica. Pe de alta parte, in dimineata zilei de presa (care a coincis cu cea a deschiderii oficiale), unele standuri erau inca in lucru, culoarele dintre standuri (usor cam stramte - o potentiala problema in conditiile unui weekend care se anunta extrem de aglomerat) se construiau ad-hoc iar in unele zone frigul era atat de patrunzator incat fetele nu existau pentru ca hainele groase si lungi sunt interzise la Salon.
Incet-incet, lumea s-a strans si au inceput conferintele de presa, la care jurnalistii s-au inghesuit sau nu, in functie de importanta, de modelele lansate sau de tipul mesei oferite dupa. Apropo de asta, am vazut multi indivizi de origine necunoscuta care strangeau mancare si o puneau in pungi, pentru a o duce acasa. Trist, dar perfect adevarat. Sosirea premierului Tariceanu a impins asistenta spre intrare, unde am aflat aceleasi lucruri care ne-au fost povestite si acum doi ani.
revenim insa la ce ne intereseaza mai mult, masinile.Avem cateva premiere nationale demne de lauda (vezi modelele aduse in Romania la doar cateva saptamani de la lansarea mondiala de la Frankfurt) dar si cateva concepte care sunt deja trecute. Normal, ele raman spectaculoase, insa efectul s-a estompat in timp chiar daca au fost lansate dupa editia precedenta a SIAB (Iosis X de la Ford, de exemplu, s-a transformat recent in versiune de serie prin noul Kuga, insa, desi acesta din urma era asteptat, nu a venit la SIAB).
Alte sfaturi prietenesti: toaletele ecologice sunt amplasate undeva in partile laterale ale halii destinate accesoriilor, insa faceti tot posibilul sa nu fiti nevoiti sa dati multe ture prin zona. Tot acolo sunt amplasate standurile modeste destinate publicatiilor auto (da, langa WC-uri, din motive de trafic, banuim) si cateva restaurante care va vor potoli foamea dar care vor crea cozi infinite atunci cand la SIAB va veni grosul vizitatorilor.
Centrul de presa se afla in hala a doua, in partea dreapta, si are cativa metri patrati. Fiind singurul site din Romania care a transmis si transmite live evenimentele de la SIAB, am fi avut nevoie de mai mult spatiu de desfacere. Am rezolvat insa si asa. De parca am fi avut alta varianta...
Alt sfat: daca mergeti la SIAB dimineata, imbracati-va bine, insa daca aveti de gand sa stati sau sa ajungeti dupa-amiaza, luati-va ceva subtire si lejer. Diferentele de temperatura sunt usor sesizabile.
Oricum ar fi insa, e al nostru si este singurul loc in care vedem cele mai noi aparitii din lumea auto in Romania. Si oricare ar fi problemele SIAB, sa vezi pe viu creatiile marilor constructori nu are cum sa echivaleze cu un set de fotografii, oricat de artistic ar fi facute acestea.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din SIAB 2007
-
Audi a ingrosat conturile importatorului Porsche Romania la SIAB prin succesul inregistrat de Q7 sau A8. (11.10)
-
Automarket va prezinta o galerie foto cu toate modelele aflate in premiera nationala la SIAB 2007. (08.10)
-
Mercedes a prezentat la SIAB limuzina blindata S600-Guard, care ajunge la aproape 400.000 de euro. (08.10)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
Ce treaba are Otopeni cu Baneasa, unde se desfasoara SIABul?