Esential
1.6 | milimetri este adâncimea minimă legală pentru pneurile de iarnă în Germania. Sub această adâncime, şoferul este pasibil de amendă. |
1.6 | milimetri este adâncimea minimă legală pentru pneurile de iarnă în Germania. Sub această adâncime, şoferul este pasibil de amendă. |
Cea mai mare organizaţie germană a inspectorilor tehnici auto independenţi, GTÜ, a publicat astăzi un raport care dă peste cap limitele de uzură cunoscute ale pneurilor de iarnă şi de vară. Conform GTÜ, o adâncime mai mică de 4 milimetri a şanţurilor pneurilor de iarnă face ca acestea să nu mai fie deloc eficiente pe zăpadă, pe suprafaţă udă sau pe gheaţă, consecinţele fiind astfel grave.
"Pneurile sunt la limită chiar şi cu o adâncime de patru milimetri a şanţurilor", spune raportul inginerilor germani, care arată că distanţa de frânare pe zăpadă de la 50 km/h creşte cu şase metri dacă adâncimea şanţurilor scade de la opt la patru milimetri. Mai mult, dacă şanţurile au doar doi milimetri adâncime, distanţa de frânare creşte cu 11 metri, chiar dacă viteza cu care rulează maşina este cea legală în oraş.
Dacă viteza de rulare este de 100 km/h, distanţele cresc considerabil. Astfel, maşina mai parcurge 9 metri în plus pentru a se opri dacă adâncimea şanţurilor pneului este de 4 milimetri, iar dacă adâncimea este de doi milimetri vorbim de 14 metri în plus.
Sfatul nostru este să măsuraţi adâncimea şanţurilor pneurilor de iarnă la începutul fiecărui anotimp rece.
Dacă aceasta este de sub patru milimetri, aruncaţi pneurile şi achiziţionaţi-vă altele, notează inginerii germani la finalul raportului.via | Auto-Reporter
lasa dom'le ca la nemti au salarii nu ca pe la noi, de unde bani de alte cauciucuri..
... si tot asa ...
Deci poti sa te caci in ele...
Si inca un aspect. Sa nu creada cineva ca daca ia o anvelopa second de iarna adusa de undeva, aceea mai este in mintile ei. In vest nu cauta degeaba sa scape de anvelopele respective. Plus ca o astfel de anvelopa second are cativa ani de exploatare si si-a pierdut din proprietati.
Cand este vorba de siguranta, nu ne jucam. Mai bine anvelope de iarna noi sau unele cu un grad mic de uzura.
Regula nemtzoteilor o fi valabila in Germania.
In Romania se aplica alta regula: "aveţi grijă la adâncimea craterelor din sosele si la zapada care nu este deszapezita niciodata iarna"
Auziti, in Romania mor tzaranii de foame cu Dacii, Opeluri, VW si Renaulturi cu "cauciuce second".....iar voi vorbiti de santuri sub 4 mm. :))) Hai sa fim oameni seriosi!
Am realizat aceasta cercetare de marketing, pentru a ne umple buzunarele cu niste euroi, pentru a convinge prostimea sa cumpere anvelope in fiecare an.