Volvo a lansat actuala generație de motoare diesel în 2013 și estimează că acestea vor continua să echipeze modelele din gama până în preajma anului 2023.
La vremea respectivă constructorul suedez nu va mai avea însă motorizări diesel, întrucât Volvo a decis să nu dezvolte o nouă generație. Explicația are legătură cu viitoarele norme de poluare, întrucât costurile asociate reducerii emisiilor de oxid de azot (NOx) sunt considerate prea ridicate pentru a fi justificate.
"Din perspectiva curentă, nu vom mai dezvolta nicio generație nouă de motoare diesel", a precizat CEO-ul Hakan Samuelsson.
În Uniunea Europeană, emisiile de dioxid de carbon trebuie să scadă de la o medie de 130 de grame/kilometru la 95 de grame pe kilometru din 2021, iar analiștii de la Goldman Sachs estimează un cost suplimentar de circa 300 de euro pentru motoarele diesel, în condițiile în care acestea sunt deja cu circa 1.300 de euro mai mari decât în cazul unităților pe benzină.
Volvo a anunțat anterior că își va concentra atenția spre propulsiile ecologice, iar planul actual prevede lansarea unui model electric în 2019.
"Trebuie să recunoaștem că Tesla a reușit să ofere o mașină pentru care oamenii stau la coadă, așa că ar trebui să existe loc și pentru noi, cu cu design atractiv și calitate de înaltă clasă", a adăugat Samuelsson.În prezent, 90% dintre unitățile vândute ale lui Volvo XC90 (foto) au propulsie diesel.
Via Automotive News
Cel putin 1.6 si 2.0 diesel sunt imprumutate de la PSA si reprezinta grosul vanzarilor modelelor moderne.
- oare se uita cineva cit de mare este poluarea datorata producerii acumulatorilor ?
- ADAC a pubilcat o comparatie intre doua generatii ale aceluiasi motor
EURO5 vs EURO6 - EURO6 produce ceva mai putin CO2 ...si de 10x mai mult NOx comparat cu EURO5, o fi bine, o fi rau ?
- desi in ultimiii ani consumul de diesel a crescut f mult companiile petroliere NU si-au schimbat liniile de productie. Dintr-un baril de petrol se produc intr-o anumita proportie toate - benzina, motorina si toate celelalte. Teoretic din aceeasi cantitate de petrol se produce de 2x mai multa motorina decit benzina. O fi industria petroliere in sine poluanta sau nu ?
- motoarele pe hidrogen trebuie sa moara ? nu mai sunt la moda ? sau mai bine sa plateasca end userii pt baterii decit producatorii pt retelele de distributie ?
- LPG / CNG ? fara sa trebuiasca sa reinventam roata ...
... politically correctness rules ...
http://www.carscoops.com/2017/05/toyota-boss-says-company-is-in-midst-of.html
Dieselul de 2.4 a fost cel mai bun motor de la Volvo, duce fără probleme 500.000 km, pentru amatori, le recomand cu încredere orice model echipat cu acest motor.