Presa britanică a relatat la sfârșitul săptămânii trecute că Suzuki va elimina modelul Jimny din gama europeană din cauza emisiilor foarte ridicate.
Reprezentanții constructorului japonez au reacționat rapid la aceste informații, însă s-au limitat să afirme doar că modelul "va fi comercializat în cantități foarte limitate în 2020".
În acest context, este foarte probabil ca Jimny să dispară din gama europeană începând din 2021, mai ales că japonezii au confirmat anterior că modelul "afectează în mod negativ întreaga gamă de emisii de dioxid de carbon după 2020".
Cu câteva luni în urmă, presa internațională a relatat că Suzuki va vinde în Europa doar modele hibride, singura excepție urmând să fie Jimny, element care sugerează că japonezii aveau deja de gând să renunțe treptat la acest model.
Pe de altă parte, presa britanică speculează că modelul ar putea fi transformat într-un vehicul comercial pentru a putea fi comercializat în continuare fără să aibă un impact asupra emisiilor medii ale brandului.
Începând din 1 ianuarie 2021, constructorii auto trebuie să respecte în Europa o limită maximă de emisii de 95 de grame pe kilometru la nivel de marcă.
Potrivit datelor oficiale, Jimny emite 154 de grame de dioxid de carbon pe kilometru în versiunea cu cutie de viteze manuală și 170 de grame de dioxid de carbon pe kilometru în varianta u cutie de viteze automată.
Via Autocar
Se pare ca i-a ajuns blestemul copiatului. Asa, in linii mari :) Si mici.
Cred insa ca nasul Gretei Tunberg a mirosit prea mult CO2. Ce zic eu de fapt ca ma-sa scria intre-o carte apocaliptica cum din scutece vizualiza gazele de sera din Siberia pina la Hamamatsu.
Pacat de asa un 4x4 adevarat, simplu si ieftin. Trebuie promovate doar suvurile hibride de 3 tone cu consum declarat de 1,5 litri.
@LLK probabil si acum sunt liste de asteptare pt. acest model...
Si probabil ca In Romania nu exista destula intelepciune sa se cumpere asa masina
Ba chiar în Franța Macron a zis că el nu ar face vreodată referendum pentru ieșirea din UE pentru că știe că francezii ar vota în majoritate pentru ieșire. Asta ca să vedem cât contează voința poporului. Băi, dacă e democrație, voința poporului trebuie să primeze indiferent dacă poporul alege bine sau alege ceva prost pentru ei. Altfel nu mai e democrație.
Și nu mă luați că unde eram fără UE. Da, am crescut mult economic datorită UE, dar când văd cu câte interdicții vine și când cu ce alte prostii puerile se ocupă când greii planetei își încordează mușchii, mă îndoiesc serios că a meritat... și dacă continuă așa, UE sigur se va face praf și bucățele.
Germanii se bazeaza in continuare pe diesel sa reduca aceasta medie, altii au introdus microhibridizarea, altii inchiriaza Tesla (vezi Fiat) pentru a ajunge la acealasi rezultat: o medie de marca mai scazuta.
Pacat ca tocmai Jimny pica victima acestui proces in timp ce mastodontii triadei germane o duc bine mersi.
@zarnesteanu... jimny respecta acum toate normele in vigoare... doar ca de la anil se mai schimba iar jimny trage in jos media de CO2 a întregii Game Suzuki... pt a fi vândut incontinuare ar trebui sa fie lansat un model full electric pentru a compensa media producătorului...
Ia-ti rucsacul in spate si urca la cabana aia, fa miscare, lasa masina.
Jimny e masina noua, lansata recent, trebuiau sa o proiecteze cu ceva hibridizare. Sunt masini lansate inaintea lui Jimny, prevazute cu variante hibride. Ah, la Suzuki e o problema la intreaga gama, nu au hibrizi deloc? Pai atunci sa sufere.
Va suferi deci tot turma docila care acuza Suzuki si nu legile absurde UE fiindca inghit minciuna cu CO2 poluant cind el nici gaz de sera nu prea e si oricum nu e produs de oameni decit sub zece la suta.
Va meritati soarta babaieti sa va taxeze tartorii din spatele lu Greta la singe.. dar de ce si pe altii la gramada cu voi?
https://www.caradisiac.com/pour-mercedes-la-dependance-aux-asiatiques-pour-les-batteries-est-dangereuse-180989.htm
https://www.automarket.ro/stiri/reteaua-europeana-de-statii-ionity-scumpeste-incarcarea-masinilor-electrice-95747.html
.....ia sa vedem noi ce se intampla cu alimentarea masinilor electrice de acum incolo.
Nu contest ca un motor cu combustie interna polueaza dar normele europene privind poluarea sunt foarte drastice.
Tot in Automarket citim ca nu mai sunt acumulatori pentru Audi?
A, ne impunem singuri norme dar nu suntem pregatiti tehnic si economic pentru ele?
Asa e cand la putere sunt partide votate de pensionari batrani si adolescenti care oricum nu au chef sa invete pentru permisul de conducere........genul de consumatori care cred ca povestea "Vulpitei" este mai importanta decat colonizarea planetei Marte.
Pam-pam!