Pentru un plus de siguranță la bordul mașinilor, reglementările europene impun ca toate modelele proiectate și fabricate după luna aprilie 2018 să fie dotate cu tehnologia eCall.
La activarea automată a senzorilor de impact sau la apăsarea butonului specific, montat în habitaclu, sistemul eCall generează declanșarea unui apel de urgență, asigurând transmiterea rapidă de date esențiale pentru echipajele de intervenție. De menționat că mașina nu este monitorizată în timp real.
Dacia România și Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) au organizat acum un eveniment pentru prezentarea modului de funcționare a tehnologiei eCall. În cadrul acestuia, a fost realizată și o demonstrație.
Așadar, în urma declanșării apelului de urgență, în sistemul informatic al 112, operatorii și dispecerii pot vedea poziția geografică a mașinii, seria de șasiu (VIN), tipul vehiculului, tipul combustibilului utilizat, direcția de deplasare și modul de declanșare a sistemului eCall (automat sau manual).
După transmiterea acestor date, operatorul Serviciului de urgență 112 stabilește o legătură de voce cu ocupanții autovehiculului. În cazul unei apăsări accidentale a butonului eCall, pasagerii nu pot întrerupe procesul de apelare astfel că trebuie să comunice cu operatorul 112 pentru a nu fi amendați pentru alertarea falsă a agențiilor de urgență.
Tehnologia eCall nu presupune costuri suplimentare pentru pasagerii automobiliului.
Autoritățile mai precizează că în perioada ianuarie 2020 - iunie 2021 au fost realizate 189.213 apeluri la 112 referitoare la evenimente rutiere. Dintre acestea, 4.286 au fost efectuate prin sistemul eCall (850 de apeluri efectuate automat).
via Serviciul de Telecomunicații Speciale
O măsură nouă la nivel european, care este implementată bine în România!
Bravo!
Sunt situații în care secundele fac diferența, sunt situații în care se întamplă un accident și nu are cine da telefon la 112, sunt fel de fel de situații limită. Nu are nicio legătură cu propaganda oficială, poliția gandirii și alte aberații.
sa nu fii in situatia asta si sa tipi ca ce bun era sistemul daca il aveai!
sistemul e gandit pt situatii limita. 99% din soferi nu ajung in acea situtie limita. idee e ca DACA ajungi sa ai o sansa in plus.
iar daca nu suna masina si suna X ca e prost si suna degeaba, ia amenda. ca la orice apel nejustificat la 112. asta nu inseamna ca sistemul e bun.
P.S. Am dat o mînuță verde și am revenit la sentimente mai bune.
Numai bine!