Sergio Marchionne, CEO-ul Fiat Chrysler Automobiles, consideră că frecvenţa şi volumele rechemărilor în service ar putea să afecteze preţurile maşinilor noi în viitorul apropiat, dacă industria auto va continua acest ritm al recall-urilor. Marchionne crede că tot consumatorii vor avea de suferit, de data aceasta financiar, deoarece producătorii ar putea să scumpească maşinile noi pentru a se acoperi în cazul în care vor avea nevoie să facă o rechemare în ulterior. Presupunerile lui Marchionne ar putea să devină realitate într-o zi, având în vedere că recall-urile le aduc producătorilor de automobile costuri de miliarde de dolari în fiecare an.
Sergio Marchionne: "FCA va supravieţui chiar dacă nu va atinge obiectivele de vânzări"
Vestea bună pentru consumatori este că producătorii de automobile au devenit mult mai prudenţi în felul în care gestionează rechemările în service şi modul în care tratează posibilele probleme. În cadrul Chrysler, de exemplu, au fost angajaţi consultanţi externi pentru a analiza recall-urile precedente şi pentru a găsi situaţiile în care se pot face îmbunătăţiri. De la modul în care se proiectează şi testează o maşină până la felul în care consumatorul este informat că va trebui să vină la service pentru o verificare, americanii de la Chrysler vor revizui totul pentru a oferi o experienţă cât mai plăcută pentru client.Sergio Marchionne: "Piaţa din Europa nu şi-a revenit încă"
Sergio Marchionne vrea să dubleze vânzările Jeep în patru ani
Sergio Marchionne consideră că un recall aduce mai multe daune reputaţiei unui constructor decât amenzile aplicate de autorităţi.
"Problema este de reputaţie şi îi este aplicată brandului respectiv. Rechemarea în service este o lovitură la profesionalismul celor care lucrează pentru constructorul respectiv şi aceasta este mai dăunătoare decât orice amendă. Nu este ceva ce poate fi ascuns sub preş, nu trece în câteva luni şi trebuie luată în serios la cel mai ridicat nivel", explică Marchionne, şeful Fiat Chrysler Automobiles.Grupul Fiat confirmă: Lancia va deveni o marcă dedicată exclusiv pieţei italiene
Via AutomotiveNews (înreg.)
Adica vai, dupa ce ca suntem incompetenti si scoatem masini pe care le testam de fapt tot pe fraierii aia de clienti, sa mai facem si recall-uri?!?
Nu ti-ar fi rusine sa-ti fie, bai... ciumpalacule, ca nu's cum sa-ti zic altfel.
Oricum, Fiat never ever again, am avut Bravo cumparat de nou, cu garantie 5 ani, l-am vandut dupa 3 ani jumate si ~50.000 km pentru ca nu mai suportam sa ma tot duc cu ea in service. Cat am tinut-o am avut ~20 de intrari in service!!! Si am schimbat pe garantie cam asa (in ordine aproximativa):
- caseta de directie
- pompa ambreiaj de 3 ori (pana au inteles ca e greseala de proiectare si au schimbat designul)
- bucse punte spate (troncaneau din prima zi)
- brate suspensie fata
- bloc lumini+stergatoare (in conditii de frig maneta nu ramanea in pozitia de semnalizare, nici cu volanul drept)
- baterie (crapata dupa 2 ani si 3 saptamani, asta nu mai era in garantie, a avut doar 2 ani)
- coloana de directie
- planetare
- volan + cap schimbator (piete de rahat)
+ scaraieli in toata masina.
Deci, da domnule Marchionne, pe voi probabil recall-urile v-ar costa cam mult. Puneti mana si invatati de la altii, chiar si de la Dacia, ce inseamna o masina.
Iata de ce nici Alfa Romeo sub aripa Fiat nu are succes! Sa presupunem ca peste noapte masinile Alfa ar avea aceeasi fiabilitate cu un Mercedes sau Bmw... tot ar dura 10-15 ani pana perceptia publicului s-ar schimba despre marca respectiva...
PS De aceea si cred ca sub protectoratul Audi situatia Alfa Romeo s-ar schimba diametral opus...
Pai si in conditiile astea, nu asta merita? Cum as putea sa mai am incredere in acest grup, avand in vedere experienta precedenta + modul de gandire al lu' 'nea Caisa asta?
Sincer nici cursa nebuneasca cu cine produce mai multe masini (sunt vreo 3 grupuri care vizeaza 10 mil de unitati anual) nu e ok pentru ca e clar ca se fac multe rebuturi. Sunt destui care lauda recall-urile insa le reamintesc ca majoritatea se fac in SUA, acolo unde legile sunt legi si un proces al unei companii auto vs. X care a avut o problema minora care s-a soldat cu victime poate duce la despagubiri si la nivel de sute de milioane sau un miliard de dolari. Plus ca X e singular insa pot fi multi utilizatori care sa intalneasca aceeasi problema. Asa ca e normal ca o firma pentru care piata americana inseamna grosul vanzarilor (gen GM, Toyota, Honda) sa faca recall-uri in masa in timp ce firme europene care nu vand peste ocean sa taca malc chiar daca se semnaleaza rebuturi.
Ba eji niebun? Dupa ce ca masinile noi sunt de 2 bani, toate, dar toate, mai trebe sa platesc in plus ca ei sa le faca intentionat de 2 bani? bina ma baiatule, tu acolo, in dreapta lui Rockefeller trebe sa stai, ce-ati mai pune-o voi de o afacere.