Industria auto va asista la naşterea unei noi alianţe în următorii trei ani. Cel puţin aceasta este opinia lui Sergio Marchionne, CEO-ul Fiat Chrysler Automobiles (FCA), care susţine că este "absolut sigur" că acest lucru se va întâmpla. Totuşi, afirmă unul dintre cei mai puternici oameni ai industriei, "este o opinie pur personală" şi nu are legătură cu o certitudine din piaţă sau legată de compania pe care Marchionne o reprezintă.
Presa din SUA a scris în ultimele luni despre un presupus e-mail pe care Marchionne i l-a trimis lui Mary Barra, CEO al General Motors, în care omul care conduce destinele FCA i-ar fi propus acesteia o fuziune între cele două companii. Marchionne a răspuns evaziv când a fost întrebat dacă este posibil ca acest lucru să se întâmple: "Scriu multe e-mail-uri, însă lucrurile astea nu se discută astfel".
Sergio Marchionne este artizanul celei mai recente mari fuziuni din industria auto, când Chrysler şi Fiat s-au transformat într-un singur constructor printr-un proces îndelungat care a început în 2009 şi s-a încheiat oficial în 2014.
CEO-ul Opel: "În principiu, Marchionne are dreptate"
Contactat de Automotive News, CEO-ul Opel - singura marcă reprezentată de General Motors în Europa - susţine că ideea unei fuziuni între doi mari constructori este una corectă, pentru că o astfel de mutare ar elimina multe dintre costurile necesare dezvoltării modelelor."În principiu, Marchionne are dreptate, pentru că în acest moment industria auto dezvoltă acelaşi tip de modele în zece feluri folosind zece bugete diferite", spune Karl-Thomas Neumann, care consideră însă că acest tip de colaborare nu trebuie făcut cu orice preţ şi în orice condiţii: "A fost o mare greşeală din partea Opel să caute volum într-o colaborare cu PSA Peugeot-Citroen, şi nu în interiorul General Motors", spune CEO-ul mărcii germane, referindu-se la contractul semnat de cei doi constructori în 2012.
Conform declaraţiilor lui Neumann, colaborarea nu va fi continuată şi extinsă, Opel urmând să se concentreze pe dezvoltarea modelelor pe platforme proprii GM.
as putea sa ma semnnez de acum incolo cu...nostradamus
Are careva numaru lui Serigo ? Vreau sa-mi ghiceasca oleaca in palma si sa ma vindece de argintu viu.
Binenteles asta e doar ce prevad eu.....si binenteles ca nu sunt sigur:))))
sa stea linistit, NIMENI nu va fuziona cu el in urmatorii 10 ani !!!
Bravo, geniule, eşti un adevărat războinic, deşi lancea (Lancia) ţi-e boantă, dar nu te descuraja, ci mergi înainte şi fă-te de cacao cu gem (GM).
Automarket, rogu-vă, scutiţi-ne de şablonul aventurilor (pur verbale) lui Fusione. Nu vedeţi şi nu înţelegeţi că ăsta nu ştie altceva?! O lume întreagă (miliarde de suflete!) observă lesne incompetenţa lui crasă (nu contează ce a făcut în precedentele sale cariere) şi încă n-am întâlnit fanul auto care să-l susţină sau care, Doamne fereşte, să-l elogieze pe SM de când a devenit ăsta staroste al Grupului Fiat.
Ce nedreaptă este viaţa: un campion de neuitat precum Miki Biasion ar trebui să fie CEO, nu caricatura de...nici nu vreau să-i mai rostesc numele.
În final, voi turna nişte sare pe rană, că altfel nu mă simt bine:
www.youtube.com/watch?v=NWOg2mZD6yY
www.youtube.com/watch?v=JbkL_BwBmm8
Sergio Marchionne