Sergio Marchionne contrazice analiştii din industria auto cu privire la previziunile favorabile pentru piaţa din Europa. Directorul companiei italo-americane se aşteaptă la noi scăderi ale vânzărilor pe piaţa europeană.
Esential
3
la sută este creşterea estimată de analiştii auto pentru piaţa din Europa de Vest în decursul anului curent în raport cu 2013.
Sergio Marchionne, şeful
Fiat Chrysler Automobile, consideră că piaţa din Europa nu va avea o revenire a vânzărilor de automobile atât de rapidă pe cât prevăd analiştii din industrie.
Marchionne spune că este prea devreme pentru ca producătorii de automobile să sărbătorească revenirea vânzărilor, în ciuda a şase luni consecutive de creştere a vânzărilor de automobile noi pe piaţa din Europa de Vest. Previziunile analiştilor pentru anul curent anunţă o creştere de trei procente a vânzărilor în regiunea respectivă pentru întregul an, dar acestea ar putea fi valori nerealiste, explică Marchionne, deoarece vânzările noi anunţate sunt realizate de flote şi companii de rent-a-car, nu de consumatori persoane fizice.
Oameni cu vocaţie: Sergio Marchionne, magicianul care a construit mariajul Fiat-Chrysler
Sergio Marchionne este conducătorul celui de-al doilea grup auto din Europa după numărul de mărci din portofoliu, Fiat Chrysler Automobiles.
Unii analişti din industrie îi confirmă spusele lui Marchionne, titrează cei de la Automotive News, explicând că unii dealeri înmatriculează automobilele din parcul propriu pentru a creşte artificial vânzările mărcilor, în vederea atingerii ţintelor interne de volum. Această practică este comună în lunile decembrie şi ianuarie, explică analiştii respectivi, care au ales să nu-şi dezvăluie identitatea.
Fiat Chrysler Automobiles, compania realizată în urma unirii Fiat Group - Chrysler Group, şi-a prezentat noul logo
Rezultatele de vânzări publicate de mărcile grupurile Volkswagen, BMW, Toyota şi Hyundai-Kia au relevat un declin mai lent decât media industriei, în timp ce Ford, General Motors, Fiat şi PSA Peugeot-Citroen au scăzut atât în cota de piaţă, cât şi în vânzări pe piaţa din Europa a anului 2013. Singurele concerne care au obţinut o creştere a cotei de piaţă în Europa în decursul anului 2013 au fost Renault şi Daimler, francezii crescând datorită rezultatelor Dacia, în timp ce nemţii au crescut datorită lui A-Klasse şi B-Klasse. Se pare că directorii celor două concerne au intuit din timp potenţialul fiecăruia, Renault-Nissan şi Daimler semnând în 2010 un parteneriat.
Problema pieţei din Europa este supracapacitatea, explică Stephen Odell, CEO-ul Ford of Europe. În cadrul unui interviu acordat celor de la Automotive News, şeful diviziei europene a mărcii Ford spune că fabricile din Europa pot să producă 20 de milioane de unităţi pe an, dar vânzările din această regiune sunt de numai 14 milioane de unităţi pe an, ceea ce obligă producătorii să aplice reduceri semnificative pentru a elimina stocurile sau să efectueze opriri are producţiei.
Şeful Ford Europe: "Producţia de maşini noi din Europa încă depăşeşte cererea"
Via AutomotiveNews (înreg.)
Nu e chiar asa .. De ex. Salarul mediu in Germania e cam 2000E/luna.
Nu prea iti iei in 5 luni o compacta ..de 20.000 mii..
Daca iti folosesti 1/3 din venituri o iei in aproape 2.5 ani (31 luni).
Gandeste-te ca mai ai si alte taxe/impozite/asigurari/revizii care trebuie platite. Nu mai zic de chetuiala cu benzina/motorina.
Eu zic ca nu e de mirare ca piata auto stagneaza .