Prezent în cadrul Salonului Auto de la Detroit, Sergio Marchionne, președintele Grupului Fiat-Chrysler și artizanul acestei fuziuni, a vorbit cu jurnaliștii americani despre eșecul unui model extrem de important. Este vorba despre Chrysler 200, sedanul pe care americanii l-au așteptat îndelung.
Chiar dacă a venit cu un design îndrăzneț și complet nou pentru piața din SUA, modelul american a avut o mică problemă de schițare, care s-a dovedit apoi a fi fatală pentru succesul comercial.
Chrysler 200, un eșec din cauza reclamei negative
”Chrysler 200 a fost eșec pentru că cineva a crezut că punctul de intrare pe locurile din spate nu este creat corespunzător. Este o greșeală pe care ne-o asumăm”.Acel ”cineva” din declarația lui Marchionne este publicația Consumer Report, o referință în testarea mașinilor noi. Punctajele Consumer Reports sunt adevărate indicatoare ale succesului comercial, fiecare notă cântărind enorm pentru producătorii prezenți în SUA. Consumer Reports a declarat că noul Chrysler 200 este mult mai bun decât predecesorul, dar că nu pot recomanda mașina pentru cumpărare tocmai din cauza acestui acces defectuos pe locurile din spate.
”Am fost niște marionete”
În cadrul acelorași declarații, Marchionne a recunoscut că designerii Chrysler au făcut o greșeală și a explicat de unde a venit aceasta. ”Arcuirea plafonului spre posterior este prea joasă și incomodează accesul pasagerilor spate. Hyundai-ul pe care l-am copiat (cel mai probabil Sonata) avea aceeași problemă. Nu am copiat întreaga mașină, doar acel detaliu al caroseriei. Culmea, fix detaliul defect. Am fost niște marionete și recunosc asta”, a declarat Marchionne.Tot el a susținut că după acest scandal câțiva oameni din departamentul de design și-au părăsit pozițiile în companie și toată lumea a avut ceva de învățat din acest proces.
FCA renunță la sedanuri și se concentrează pe SUV-uri
Într-o altă conferință de presă, organizată pentru a expune publicului planurile de viitor ale grupului Fiat-Chrysler (FCA), Sergio Marchionne a făcut un alt anunț șoc: modelele Dodge Dart și Chrysler 200 vor fi retrase de pe piață în următoarele 18 luni.
Am fi tentați să credem că ieșirea din producție a actualului 200 ar putea avea de a face cu scandalul amintit mai devreme. Greșit. Marchionne susține că cele două sedanuri vor fi retrase pentru că atenția grupului se va muta către alt segment: cel al SUV-urilor și al modelelor pick-up. Șeful FCA a susținut că publicul își schimbă constant opțiunile, iar prețul redus al carburantului este văzut acum ca o normalitate. Prin urmare, planul de produse trebuie să urmărească preferințele clienților.Segmentul ar putea să nu fie abandonat în totalitate dacă se găsește un partener pentru dezvoltarea acestor modele cu un cost mai mic de producție.
via automotivenews (înreg.)
- lider de piata la vanzari ( general, cat si pe anumite clase) in Brazilia .
- lider de piata in Europa pe segmentul mini ( peste 25% cota ), cu Fiat 500/ Panda ( primele doua locuri).
- lider de piata in Europa pe segmentul auto combustibili neconventionali ( GPL/Metan) , cu peste 30% cota.
- lider de piata in Europa pe segmentul baza de carosare ( sasiu Fiat Ducato ) ; ex: ota de piata in Germania , peste 70% !!!
Degeaba are un interior cu chestii futuriste si nepractice, care mai mult te obosesc cand le vezi decat sa iti ofere confort.
nu cred ca o eventuala demisie a lui ar garanta succesul imediat ci mai degraba o reevaluare a strategiei concernului. Indiferent, rezultatele se vor lasa asteptate. Nu e vina doar a lui Marchione ci si unui complex de imprejurari si a unor hotarari si actiuni luate atunci cand aceastea se aratau a fi cele mai potrivite. Imi este greu sa cred ca e singura voce de acolo si ca se comporta ca un dictator....
ca tot veni vorba de tiranie' cine i-a oprit pe domnii ingineri sa rezolve problema usii spate? Ar fi unul dintre putinile cazuri cand designerii pun piciorul in prag in fata celor ce se ocupa de studiul ergonomiei si functionalitatii unui ansamblu. Asta in conditiile in care se stia de buba Sonatei aleia.
PS a nu se intelege ca tin partea lui Sergiulica....da' n-as cadea in capcana de a judeca doar din ceea ce se vede din exterior
Doar in ultima perioada a facut doar prosti in conducerea FCA de la amanarea lansarii brandului Alfa Romeo de vreo cateva ori........si acum cu aceasta declaratie penibila........de ce dracu nu-l dau jos actionari grupului......ei chiar nu vad ca omul asta chiar nu e in stare de nimik??
Omu asta va fi responsabil de 'moartea' unor branduri ca Alfa R.. si Lancia......cat de curand.......datorita menegmentului prost si a creierului de strut.......
Grupul Fiat a preluat alt Grup, glorios altădată (mai ales ȋn fabuloasa epocă musclecar din anii ’60), dar cu mari probleme de calitate și fiabilitate ȋn epoca Daimler. De pildă, ȋn deceniul trecut, am vizitat showroomuri Chrysler, fiindcă mașinile lor păreau deosebite cercetându-le din afară. Concluzie instantanee, la volan? Făcute ȋn pripă. "Emanau" o impresie de ieftinoide “de colo până colo”. Cât despre sentimentul pe care mi-l stârneau, acesta mi se părea cumplit…Totuși, savuram Viper-ul, dar, când am văzut că “și-o ia” de la “dinozaurul” Buick Grand National, am renunțat la admirație. Singurul model căruia nu aveam ce să-i reproșez era: Dodge Charger. Am precizat: “era”…A căzut ca un trăznet facelift-ul pentru 2015 și s-a dus pe plută aspectul lui “feroce” (mai ales privit din față), care sugera acea masculinitate fermecătoare și inconfundabilă (nu consideram că avea rival…senzorial). A rămas pe baricade doar Challenger, “cel mai adevărat” Dodge (oricum, peste câteva luni, va mai dispărea un nume "greu" : Viper), iar toate privirile amatorilor de senzații tari se ȋndreaptă către varianta SRT Hellcat (mă rog, “omologul” său de performanță, Charger SRT Hellcat, este cel mai rapid sedan cu patru uși din toată istoria auto).
Acum, cu părere de rău, din mândria Pentastarului s-a ales praful…Nici nu mai contează cât la sută din vină i se poate atribui infantilului de Marchionne. Iar palma morală devastatoare o socotesc…actuala denumire oficială a companiei americane (mă rog, a “părții americane”, FCA fiind compania de referință): FCA US LLC. Compania-mamă poate fi scrisă desfășurat, dar “partea americană” nici vorbă; trebuie s-o citești așa cum apare: efsieiiueselelsi.
Cu (re)numele Chrysler Corporation, tati, așa a intrat ȋn istorie. Ce rahat ni se servește astăzi?
@Luigi Brazilia este o tara cu economie slaba in care se vand modele foarte ieftine. Datorita raspandirii virusului Zika care se pare ca devine o pandemie, economia va intra si mai mult in recesiune. Fiat vinde mult in America de Sud dar nu destul cat sa conteaza pentru alianta Fiat-Chrysler. Segmentul mini din Europa este unul care aduce un foarte mic profit datorita competitiei intense si miliardelor de euro necesare pentru a dezvolta un model nou competitiv care trebuie mai apoi vandut la un pret mic in comparatie cu alte segmente. La fel si cu celalalte segmente pe care le-ai mentionat. Nu zic ca Fiat nu vinde, dar cand ajungi ca vinzi in Europa la nivel de marca mai putin ca unele modele premium, atunci ai o problema. In momentul de fata FCA este tinuta la suprafata de vanzarile din America si China, un Jeep, Chrysler, Dodge si RAM se vand bine. Jeep este stalpul de sustinere al companiei in prezent, fiind marca cu una dintre cele mai mari cresteri procentuale la vanzari din 2015. In America vinde mai multe unitati ca Hyundai, o marca mai mainstream.
Apropo de Jeep, am aflat că, ȋn 1941, ȋn timpul invadării Filipinelor, armata japoneză a găsit un exemplar din ceea ce se poate numi prima generație de Jeep și l-a dat pe mâna…Toyotei, ordonându-i să fabrice unul identic, dar astfel ȋncât să nu-și dea seama dușmanii americani de unde provine…Așa a ȋnceput epopeea Toyotei ȋn materie de vehicule de teren. Facem abstracție de faptul că “Volzvagan” a servit drept sursă de studiu pentru inginerii de la Toyota tot atunci, când “jermanica” și mândrul soare japonez erau ȋnfrățiți pe plan politico-militar. Tare frumoasă-i istoria asta a automobilului, nu?
In mod destul de interesant, inca vinde si modele mai vechi iar acestea se vand bine. De aici vine gasca de aur a lui Marchione, deoarece vinde la un pret relativ inalt niste modelele facute pe niste platforme care au existat deja de multa vreme, aducand mult profit.
Jeep Grand Cherokee, cu tot cu platforma tehnica antica de la Mercedes, este un SUV foarte competitiv si impreuna cu fratii sa-i de brand scoate un profit frumos pentru concern. Problema este ca Marchione isi cam pune toate ouale in acelasi cos si tare mi-e frica sa nu se zdruncine piata mondiala si sa se sparga.