Sergio Marchionne a anunţat că marca Lancia va fi oferită exclusiv pe piaţa din Italia şi va avea un sigur model - Ypsilon. Data de la care va fi aplicată schimbarea nu a fost precizată.
Esential
11
titluri deţine marca Lancia în WRC.
Lancia îşi va schimba strategia în viitor, anunţă italienii de la Repubblica. Marca din Torino se va concentra pe piaţa din Italia şi
va renunţa la toate modelele în afară de
Ypsilon. Pe piaţa din Regatul Unit, spre exemplu,
modelele Lancia sunt vândute cu sigla Chrysler încă din anul 2011.
Sergio Marchionne, CEO-ul Grupului Fiat, a confirmat intenţia de a renunţa la Delta, Flavia, Thema şi Voyager în cadrul interviului acordat italienilor de la Repubblica. Discuţia despre viitorul Lancia a fost legată de planurile de viitor ale Grupului Fiat, care vizează o concentrare pe volume prin gamele Panda şi 500, în cazul mărcii care a dat numele grupului, respectiv o demonstraţie de excelenţă italiană pentru Alfa Romeo. Planurile detaliate ale mărcii din Milano vor fi publicate ulterior, explică Marchionne.
Ypsilon este bazat pe platforma lui Fiat 500. Modelul abordează nişa premium a segmentului B.
Iniţial, Grupul Fiat intenţiona să lanseze noi modele în gama Lancia preluând noutăţile Chrysler şi aplicând sigla mărcii din Torino.
Planul acesta avea rolul de a aduce lansări în gama respectivă şi de a susţine reprezentanţele actuale până la trecerea situaţiei economice dificile de pe piaţa din Europa. După cum putem observa din declaraţiile lui Marchionne, situaţia de pe Bătrânul Continent este suficient de serioasă încât dictează un nou pas pentru Lancia, restrângerea vânzărilor la piaţa din Italia. Marchionne nu a discutat despre riscurile implicate de această decizie, piaţa respectivă fiind într-un declin al vânzărilor de automobile noi.
Din 66 de etape WRC în care a participat, Lancia Delta a câştigat 46.
Numele
Lancia este vechi de 108 ani şi poate fi
asociat cu inovaţia în lumea auto.
Marca italiană a fost primul constructor de automobile care a prezentat un motor V8 pentru turisme, tuneul cardanic, motoarele construite integral din aluminiu, sistemul electric integrat pe o maşină şi folosirea în premieră mondială a unei transmisii mecanice cu cardan.
În plus, Lancia deţine cele mai multe titluri în WRC, 11, modelul Delta Integrale obţinând 46 de victorii în 66 de starturi. De parcă n-ar fi destul pentru a face impresie, italienii de la Lancia sunt şi primii care au folosit suporţii motor elastici şi
caroseriile monococă.
Via Repubblica.it | Autobild.de
Delta arata bine, nu inteleg ce au facut cu ea.
Poate i se vor lumina mintile in cele din urma si nu va face chiar acest pas.
Nu ma intereseaza ce face cu Fiat-ul si Alfa Romeo. dar sa-ti bati joc in asa hal de Lancia, nu e frumos....
fiat-ul are Panda si 500 in N variante, Alfa Romeo abia respira, daca nu o vinzi la VW, da-o la chinezi.
idem cu Lancia, dupa cum spun fanii pe site-urile straine.
Sergio, o sa te treaca lumea pe toaca :)
De ce se va oferi doar in Italia? Pentru patriotism mai mult. Lancia sau Alfa Romeo sunt doua marci pe care italientii o iubesc. In plus aici Lancia a vandut cel mai bine mai tot timpul.
cu stima !
Mesaj erudit, elevat si eufemistic: sa-mi ... ... in conducerea Grupului Fiat!
Ypsilon se adreseasa doamnelor cu pretentii din Italia, iar noua Alfa probabil masculilor cu tendinte nationaliste. Dar pot sa pariez ca si-n alte datz-uri ca acestea vor fi la superlativ doar in primele zeci de mii de km. Imi place Alfa, am condus-o cu placere, pacat de strategia lor: motorul si estetica...restul se parea ca nu sunt asa importante.