Miercuri, 16.05.2012
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Mercedes-Benz C-Klasse. Cu motor diesel de 2.1 litri şi 136 CP. Facelift. Acestea sunt datele problemei. O berlină medie premium fabricată la Stuttgart care tocmai a trecut printr-un facelift ce i-a adus o parte frontală nouă şi ceva modificări estetice. Modelul nostru de test a venit în echiparea Avantgarde şi cu o listă suficient de lungă de dotări opţionale. Există însă un element aparte. În momentul în care închizi portiera eşti într-un univers seren, rupt parcă de traficul înconjurător. Este un sentiment pe care doar Mercedes reuşeşte să îl recreze. Cum? Să încercăm să aflăm.
Mercedes-Benz Clasa C (2011-2013)
2.1 C 200 CDI B.E. Avantgarde
- Pret de pornire 35.836 €
- Pret model testat 44.950 €
- Taxa auto 381 €
Motor / Transmisie
Modelul nostru de test a venit dotat cu propulsorul turbodiesel de 2.1 litri în varianta de 136 CP şi 360 Nm. Este un motor polivalent pe care Mercedes îl foloseşte în mai multe variante de putere. Modelului nostru poartă indicativul C200 CDI şi a primit motorul în versiunea de 136 CP.
Puterea este destul de atipică pentru un motor cu cilindree de peste doi litri. Concurenţa nu prea are aşa ceva în ofertă. motorizările diesel de doi litri de la Audi sau BMW oferind fie în jur de 120 CP, fie peste 140 CP. Singurul model concurent cu o motorizare echivalentă este Audi A4 TDie cu motor de doi litri şi 136 CP. Motorul lui Mercedes se remarcă însă în zona cuplului. 360 Nm disponibili încă de la 1.600 rpm, o cifră peste cele ale concurenţei. Pentru 400 Nm trebuie deja să căutăm motorul cu cinci cilindri de la Volvo, care oferă însă 163 CP.
Propulsorul folosit de Mercedes este unul extrem de rafinat şi care îşi dă mereu senzaţia că are resurse ascunse de putere. Este şi foarte silenţios, cei aflaţi în interiorul automobilui abia sesizând zgomotul motorului. Păcat că performanţele sunt penalizate de cutia automată. Deşi este bine etajată şi are suficiente trepte pentru a aborda orice stil de condus, cutia cu şapte trepte este uneori lentă în reacţii, mai ales la retrogradări. Cel de la volan poate interveni pentru a comanda schimbările în mod manual, dar pentru a face asta trebuie să acţioneze levierul schimbătorului stânga-dreaptă, o modalitate atipică şi incomodă. Cutia de viteze are şi un mod sport care îmbunătăţeşte lucrurile, dar acest mod este incomod la utilizarea maşinii în oraş.
Consum
Motorul de 2.1 litri plăteşte tribut cilindreei un pic mai mari. Acest lucru se traduce printr-un consum ceva mai ridicat decât cel al concurenţei directe. Nu cu mult, însă. Consumul mediu oficial al modelului Mercedes-Benz C200 CDi este de 4.9 litri/100 km. Concurenţa directă se laudă cu cifre mai mici, situate între 4.4 şi 4.6 litri/100 km.
În viaţa reală cifrele înregistrate de noi au fost ceva mai diferite. Consumul mediu înregistrat în timpul testului pe un parcurs 50% oraş, 50% drumuri naţionale, dar destul de aglomerate, a fost de 6.3 litri/100 km. În oraş, Mercedesul C-Klasse a consumat aproximativ 8.5 l/100 km.
Performanţe
Dotat cu motorul de 136 CP, Mercedes C200 CDI poate atinge o viteză maximă de 215 km/oră, iar acceleraţia de la zero la 100 km /oră se face în 9.1 secunde. Sunt cifre foarte bune pentru un motor de 136 CP şi un automobil care cântăreşte peste 1.5 tone. Puterea este transmisă roţilor din spate. Un BMW 318d de 143 CP cu cutie automată atinge o viteză maximă de 210 km/oră, iar acceleraţia până la prima sută de kilometri pe oră se face în 9.3 secunde.
Interior
Mercedes a ştiut mereu să creeze interioare de calitate. Poate că stilul clasic nu este chiar pe gustul oricui, dar interiorul lui C-Klasse este foarte primitor. Echiparea Avantgarde garniseşte interiorul cu inserţii de aluminiu ce fac ca interiorul să fie luminos şi să dea senzaţia de spaţiu. Poziţia la volan este foarte ok, scaunul şoferului având numeroase reglaje pentru a găsi rapid poziţia ideală. Cei care nu au mai condus un Mercedes vor avea nevoie de un pic de timp pentru a se obişnui cu comenzile plasate în stânga volanului. Maneta care comandă semnalizatoarele este plasată mai jos decât într-un automobil concurent. Tot pe maneta din stânga volanului avem şi comenzile pentru ştergătoare.
În ceea ce priveşte instrumentele de bord, singurul minus este display-ul central prea mic şi cu o rezoluţie prea slabă pentru un Mercedes-Benz din 2012. În rest nu avem nimic de reproşat, în spate se stă bine, iar portbagajul este suficient de mare. Portbagajul lui C-Klasse are o capacitate de 475 litri în timp ce BMW seria 3 şi Audi A4 facelift se prezintă cu volume de 480 litri.
Preţ de achiziţie
Preţul de listă pentru un Mercedes-Benz C-Klasse C200 CDI de 136 CP este de 28.400 euro fără TVA. Modelul nostru a venit în echiparea Avantgarde. Acest nivel de echipare aduce grila radiatorului în culoare argintiu mat cu inserţii cromate şi stea mare în centru, volan multifuncţional, jante de aliaj de 17 inch şi ornamente de aluminiu. Maşina noastră de test a venit echipată şi cu transmisia automată 7G-Tronic Plus cu şapte trepte şi pachetul de lumini inteligente bi-xenon şi sistem Parktronic pentru asistenţă la parcare. Cu aceste opţiuni, preţul final al maşinii de test este de 44.950 euro (TVA inclus).
Dacă compărăm preţurile de bază pentru motorizări echivalente, un BMW 312d sau un Audi A4 TDIe au preţuri de pornire mai mici.
Siguranţă
Cea mai recentă testare a unui model C-Klasse de către EuroNCAP a avut loc în 2007. Modelul a obţinut scorul general maxim de cinci stele. Echiparea de bază a modelului C200 CDI este completă la capitolul siguranţă: şase airbaguri din care două frontale, două laterale şi două cortină. Avem apoi o listă de sisteme electronice pentru controlul tracţiunii, al frânării şi bineînţeles al stabililităţii. Recomandăm cu căldură pachetul opţional Intelligent Light System. Sunt cele mai bune faruri bi-xenon pe care le-am întâlnit în ultima vreme.
Ţinută de drum
Mercedes-Benz C200 CDI nu este un automobil sport. Este o berlină medie premium gândită pentru a îşi transporta pasagerii într-un confort deplin la destinaţie. Nu are dinamica unui BMW Seria 3, un automobil cu gene sportive mai pronunţate, dar e departe de a se face de ruşine. C200 CDI poate fi condus şi în manieră sportivă. Dacă asta dorim. Suspensia este bine setată şi putem negocia viraje în forţă, dar există o mişcare de ruliu a caroseriei. Este însă un automobil complet, poate fi folosit în oraş fără probleme, iar elemente specifice Mercedes, ca de exemplu direcţia parametrică opţională, fac viaţa mai uşoară pentru cel de la volan.
Vizibilitate
Nici o problemă la acest capitol, în ciuda faptului că modelul nostru nu avea cameră pentru mersul cu spatele. Suprafaţa vitrată este excelent proporţionată, iar cel de la volan are un unghi de observaţie foarte bun. Montantul A din stânga şoferului poate ridica uneori probleme la virajele strânse de stânga, dar acest lucru este comun. Pentru manevre fără probleme în spaţii strânse, Mercedes oferă opţional sistemul Parktronic ce oferă senzori atât în spate cât şi în faţă.
Tehnologie
Mercedes a pus mereu accentul pe tehnologie de ultimă oră, dar o face într-un stil mai discret. La prima vedere, maşina nu pare burduşită de gadgeturi. Nu sunt scoase în faţă în mod ţipător. La o privire mai atentă găsim la bord tot ce ne dorim. Avem USB şi Bluetooth pentru o conectivitate excelentă, avem modulul de control de pe consola centrală ce face o joacă de copil selectarea meniurilor din sistemul audio al maşinii, de exemplu. Avem un sistem audio excelent şi instrumente de bord de o calitate fină.
Mercedes foloseşte sistem Start-Stop pentru economisirea de carburat şi reducerea emisiilor poluate. Este bine gândit şi aproape neintruziv. Devine enervant la mersul în coloană, dar poate fi dezactivat de la butonul Eco aflat pe consola centrală. Un minus pentru display-ul de cinci inch rămas în urmă din punct de vedere al graficii şi rezoluţiei.
Design
Mercedes este constructor care preferă formele clasice. Iar acest C-Klasse facelift este un exemplu de manual pentru ce înseamnă o berlină medie premium. Forme bine proporţionate, accente discrete şi o imagine de marcă extrem de puternică. Poate nu este la fel de sportivă ca un BMW sau atât de modernă ca un Audi, dar Mercedes reuşeşte să menţină un echilibru aproape perfect între aceste atribute. Faceliftul prin care a trecut C-Klasse a adus o parte fronatală nouă, iar farurile au o formă mai interesantă. Una peste alta, Mercedes-Benz C-Klasse rămăne un etalon al stilului rafinat în clasa medie.
Ne-a placut
- Rafinament
- Calitatea fabricaţiei
- Look clasic
Nu ne-a placut
- Display mic şi rezoluţie slabă
- Cutie automată lentă
Date tehnice - Mercedes-Benz Clasa C (2011-2013) 2.1 C 200 CDI B.E. Avantgarde | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Exista acest model?????
Noi nu stim de el!!!
spune-mi si mie in prezent pe ce masina mercedes este montat un propulsor renault? ca o sa aduca ceva de la renault e cu totul altceva, plus ca motorul dci o sa fie modificat de catre cei de la mercedes pana la cea mai mica piesa... nu conteaza asa mult cat costa masina la achizitie, conteaza cat de costa per total masina, piese de schimb, manopera, intretinere, etc... dar cn nu stie, vb sa se afle in treaba
consum cam mare pentru oras ......
2. Intr-adevar, era o vreme cand Mercedes era rege si nu avea rivali. Totusi, acum sunt alte timpuri si alte distractii. Nu contesta nimeni ca nu ar fi o masina buna, dar parca te gandesti de vreo 2-3 ori inainte sa plusezi cu niste zeci de mii de euro pe un astfel de model.
Atunci de ce a primit 4,5 stele la domeniul Performanta?
Are un consum atat de mic incat e cel mai bun?
2. Puterea motorului este penibila, sunt "n" propulsoare vechi cu aceeasi putere (de ex. PSA avea un motor 2.0 - nu 2.1!, tot cu 136 CP din 2004).
3. Un motor mai murdar nu gaseati pentru poze?
@ faptul ca nu va place cutia de viteze - .. nu va place voua... nu va place voua din punctul de vedere al "comparatiei" cu o masina destinata cretinilor ce alearga pe sosele crezandu-se pe circuit. Cutia nu numai ca este excelenta, este facuta pentru oameni normali, care nu fac tampenii in trafic. Este adevarat ca Audi are o cutie DSG foarte laudata .. dar la sfarsitul zilei nu prea ajuta cu nimic faptul ca aia retrogradeaza mai repede . . . iar BMW si noua cutie in 8 trepte fac o treaba similara, poate mai rapida in retrogradari.
@motoarele renault de la mercedes - se pare ca, undeva anul asta sau in urmatorul o sa vedem primul mercedes care are in el tehnologie de la renault - A180CDI, cel mai ieftin model in cea mai ieftina versiune. Datorita modificarilor facute la mercedes probabil acel motor va merge fara sa scoata fum negru-albastru dupa 50000km :)
Si ca tot vorbim de motoare "imprumutate" - BMW nu a facut motoare cu PSA si acum cu Toyota. Audi nu are tractorasele TDI pe masini? Pe polo nu cumperi TSI la fel ca pe A3? Pe passat nu ai aceleasi cutii si motoare ca pe A4? .. asta ca sa fiu un pic "rautacios".
Cred ca BMW312d este ala cu motorul diesel (fara turbo) de 2litri si 60 de cai.
Care sunt motoarele facute cu Toyota? Si ce motor a imprumutat de la PSA? Au colaborat pana in 2006 si pt motoare de 2 litri, dar eu nu stiu nici un motor longitudinal la francezi, modificarile au fost mutlt mai multe decat va face Mercedes la motorul Dci, iar acum au ramas motoarele de 1.4 si 1.6 . Recunoaste ca nu-ti prea convine treaba cu motoare de Renault pe A-class, avand in vedere ca "iubesti" Renault-urile:). Iar modelul testat are o cilindree complet aiurea pt Romania.
Dupa cum scrie si in articol, este un motor cu mai multe variante de putere, care ajunge si 204 cai, la C 250 cdi. ACELASI 2,1.
Este evident, sunt multe tipuri de clienti Mercedes si de asta exista mai multe variante.
Are si BMW un motor la fel de slabut si mai putin performant, asa ca nu mai fiti penibili si incercati sa ganditi cu capul de pe umeri, nu cu ala de jos.
Scrie clar in articol ca are mai multe variante de putere si ei incep dezbateri pe tema puterii motorului :)))))
Pai pt simplu fapt ca PSA nu are motoare longitudinale, daca Mercedes face o gramada de modificari Dci-ului, care este transversal si care va avea aceeasi putere, Bmw a facut mai putine care le foloseste longitudinal? deci daca tu stii un motor de la 407 de ex care se regaseste cu aceeasi fisa tehnica pe un seria 3 arata-mi si mie. Mercedes face modificari externe, pune alt compresor, intercooler si cabluri si tevi diferite plus alte puncte de prindere, asta va face in mare parte, modificari interne ale motorului nu prea, iar asta nu se cheama colaborare la conceperea unui motor , se cheama ca se ia un motor Dci de 1.6 si se pune pe A-class, ca altfel nu vad ce rost ar mai avea sa ia de la Renault dar sa modifice si intern motorul, unde mai este reducerea de costuri si eficienta? Mai bine ar lasa actualele motoare de Mercedes.
P.S.: Cand aud prostiile astea ca Mercedes va aduce nu stiu cate modificari motorului 1.5dci de provenienta Renault si ca "va fi schimbat pana la cea mai mica piesa" dupa cum spunea colegul @marius.moraru, ma opresc cu greu din ras. Pai in primul rand ca 1.5-ul de 110 cp este un motor foarte bun, iar in al doilea rand parteneriatul ar fi inutil daca Mercedes ar modifica radical motorul. Eu cred ca modificarile vor fi minore si vor fi legate in principal de partea de interconectare cu restul mecanicii Mercedes.
P.S.: In redactia AM doar @Mircea stie sa faca drive-teste, restul sunt pe langa grav, tocmai de aceea in general nu citesc review-urile.
E mult mai potrivit pentru publicul roman datorita capacitatii 1.8 fata de acest diesel cu 2148cm... (taxe si impozite)
@unkle
tare faza cu 60 de cai :))))... o gramada de manutze rosii si multi dinte ei nici nu au citit articolul ca sa inteleaga greseala redactiei cu BMW 312d....