Grupul Volkswagen s-a delimitat luni de testele efectuate în Statele Unite pe maimuțe și în Germania pe oameni pentru a verifica efectele emisiilor generate de motoarele diesel.
La numai o zi distanță, constructorul german a anunțat că unii dintre angajații săi erau la curent cu testele desfășurate pe maimuțe. Volkswagen nu a nominalizat angajații respectivi, însă a menționat că aceștia fac parte din divizia de dezvoltare tehnică, din departamentul juridic și din filiala Volkswagen America.
În plus, Volkswagen a anunțat că Thomas Steg, șeful grupului de relații externe, s-a autosuspendat din funcție și și-a asumat întreaga responsabilitate pentru teste. "Domnul Steg a declarat că își asumă întreaga răspundere. Îi respect decizia", a precizat Matthias Muller, CEO-ul Volkswagen.
Pe de altă parte, Volkswagen susține că studiul nu a fost niciodată discutat în cadrul întâlnirilor membrilor din cadrul consiliului de administrație, după ce publicația Bild a susținut că a intrat în posesia unui e-mail care evidenția că unii manageri ai Grupului erau la curent cu structura testelor.
"Voi face tot ce este posibil pentru ca această problemă să fie investigată în detaliu. Cine este responsabil trebuie făcut să plătească", afirmă Hans Dieter Poetsch, președintele consiliului de administrație al VW.În comunciatul de presă, Volkswagen face referire strict la testele desfășurate de grupul EUGT pe maimuțe în 2014 în Statele Unite, fără să menționeze testele pe oameni derulate în 2016 într-o clădire a Universității din Aachen.
Grupul EUGT a fost fondat de Volkswagen, Mercedes și BMW în anul 2007, iar cei trei constructori au oferit finanțare pentru activitatea cercetătorilor. New York Times afirmă că testele au fost efectuate ca urmare a unei decizii a Organizației Mondiale a Sănătății (OMS) din 2012, potrivit căreia gazele de eșapament emise de motoarele diesel sunt cancerigene. Practic, testele aveau rolul de a demonstra că gazele de eșapament nu sunt cancerigene.
Comentarii (1)