Proiectul propus de cei zece senatori și deputați PSD viza sancțiuni situate între 560 și 1.420 de lei, în funcție de gravitatea contravenției, pentru șoferii care încălcau această normativă.
Pe lângă amendă, șoferii respectivi puteau fi sancționați și cu reținerea certificatului și a plăcuțelor de înmatriculare. Estimările Poliției Române arată că sunt în circulație pe drumurile publice din România aproximativ 20.000 de mașini înmatriculate în Bulgaria și încă 25.000 înmatriculate în alte state, cum ar fi Italia, Spania sau Marea Britanie. Motivațiile din spatele înmatriculării unui autovehicul în Bulgaria sunt de ordin economic, cei care apelează la această variantă fiind descurajați de taxele aplicate în țara noastră. În unele cazuri, majorarea impozitului pentru vehicule a dus la înmatricularea mașinilor afectat în Bulgaria, costurile pentru anumite categorii de cilindree fiind exorbitante. Majoritatea românilor care au apelat la înmatricularea în Bulgaria au cumpărat vehicule rulate din Europa de Vest, pentru care timbrul de mediu aplicat în România ar fi avut o valoare prea ridicată. Între timp, cei care au propus proiectul de lege atrag atenția că mulți șoferi circulă cu autovehicule înmatriculate în Bulgaria care nu au asigurarea la zi sau se află într-o stare tehnică improprie circulației pe drumurile publice. Această situație apare atât din motive birocratice legate de companiile de asigurări și diferențele legislative dintre țara noastră și Bulgaria, cât și dintr-o diferență de standarde de inspecție tehnică între noi și bulgari.Via MariusTucă
Cat despre politicenii nostrii, ei nu ar trebui sa propuna masuri care sa limiteze circulatia masinilor cu numere de Bulgaria, ci sa incurajeze prin scaderea taxelor inmatricularea masinilor sh in Romania ... Pentru ca cine vrea sh si nu masina noua, tot sh isi va lua.
si sa-i f..t in gat si pe astia de la RAR ca lasati toate cazaturile sa se taraie pe soselele romaniei cu toate ca stiti ca o mare parte din accidentele fatale sunt produse si de problemele tehnice
nu pueati edita mesajul?
am sa-l scriu pana cand ma banati
Guvernantii tot nu reusesc sa inteleaga ca taxe mai mari si mai mari pe zi ce trece nu implica neaparat colectarea mai multor fonduri la buget,din contra in majoritatea cazurilor duce la scaderea consumului,incurajarea evaziunii,nemultumirea oamenilor etc. toate astea fiind efecte contraproductive.
Mai bine ca legea nu a reusit sa treaca de Senat intru-cat ar fi atras dupa sine sanctiuni,amenzi si represalii din partea UE,suportate bineinteles tot din banii populatiei!
si mie imi curgeau balele dupa asa ceva:
http://www.classic-autoglas.com/wp-content/uploads/2011/07/peugeot_305_gtx.jpg
era in cartier folosita zilnic de proprietar si arata aproape impecabil. A avut un accident si-au disparut farurile, capota motor botita si a ramas fara bara. Din nefericire a disparut masinuta.
problema nu e masinilor vechi ci a celor prost intretinute. Iar pretul celor cu nr de BG (sa nu ne ascundem dupa deget) e generat si de inrtetinerea sub orice critica. Daca propriuetaril de bulgaroaica nu e in stare sa-si plateasca taxele nu-l vad sa faca vreu efort sa-si intretina masina. Sa mai vorbesc de poluare?
1. Multe din masinile de BG/E/F sunt niste jeguri ordinare, fara asigurare si fara IPT
2. Inmatricularea in alt stat si folosirea integrala pe teritoriul altuiia (motivul este cunoscut, taxele mult prea mari in RO).
Mie mi se pare cea mai grava si periculoasa pentru mine partea cu lipsa asigurarii si a reviziei periodice.
Atata timp cat masinile sunt puse la punc, au verificarile periocide facute si au asigurarea obligatorie eu unul sunt de-acord ca orice masina sa circule fara restrictii.
Nu ma intereseaza ca e de Spania, Italia, bulgaria, etc.
O politica mult mai buna este verificarea masinilor pentru acte, ITP, RCA pentru a asigura un numar cat mai mare de masini 'regulamentare'.
Si nu trebuie sa dea intr-o extrema sau sa opreasca numai 'bulgari'.
Pot sa inceapa cu masinile ostentativ cazute.
Pot sa faca niste statistici si sa faca verificari conforma statisticilor (ex: in zona x din tara circula in general mai mutel masini de E cu problele sau in zona y cf. statisticilor sunt multe masini de RO cu probleme, etc.)
Vointa sa fie, mama ei de munca.... :(
platesc impozit 50 lei/an (pentru o masina a carui pret de lista era 18.000Eu) Cat pana mea ar trebui sa platesc incat sa fii TU multumit? pentru ca, zau, 50lei e de rasu' curcilor