Dezvoltarea tehnologiei pentru mașini autonome presupune calcularea tuturor elementelor neprevăzute. Producătorii auto știu că pot exista semne de circulație greșite sau marcaje incorecte, precum și specialiști IT care pot să manipuleze sistemele mașinii. Dacă pentru aceștia din urmă pot crea un sistem de apărare, pentru marcajele incorecte nu prea există soluții.
Cercetători în siguranță de la Universitatea din Washington au demonstrat că falsificarea și alterarea unor semne de circulație pot debusola complet sistemele unei mașini autonome. Aplicarea unor abțibilduri pe semnul de Stop a făcut ca mașina să perceapă indicatorul ca o limitare de viteză la 45 de km/h. Testul a fost repetat, cu abțibilduri aplicate diferit, din mai multe unghiuri și de la distanțe diferite. De fiecare dată camera a văzut o limitare de viteză la 45 de km/h, nu un Stop.
De asemenea, o imagine printată și aplicată peste un semn de circulație a fost recunoscută de camera mașinii, iar sistemele au acționat în conformitate cu aceasta. Este vorba despre obligativitatea unui viraj la dreapta.Aceste exemple au demonstrat că mașinile autonome și sistemele lor actuale de recunoaștere a obiectelor, semnelor de circulație și a oamenilor pot fi ușor păcălite. Soluția cercetătorilor este ceva mai complicată și urmează a fi dezvoltată în viitor. Sistemele de calcul ale mașinilor autonome trebuie să citească informația și să o analizeze în funcție de context: hartă, viteză de deplasare. Un asemenea sistem ar trebui să înțeleagă că atunci când mașina rulează pe autostradă nu poate frâna brutal dacă a văzut un semn de Stop pentru că acesta ar putea fi o capcană.
Cercetătorii au tras și un semnal de alarmă, întrucât actualele modele Tesla oferă posibilitatea de a rula autonom. În acest context, ele sunt extrem de vulnerabile unor astfel de atacuri sau semne greșite.
via caranddriver
Comentarii (1)