Esential
30 | de metri este diferenta dintre distanta de franare a unui automobil Dacia cu placute originale si cu placute contrafacute. |
30 | de metri este diferenta dintre distanta de franare a unui automobil Dacia cu placute originale si cu placute contrafacute. |
Desi majoritatea romanilor se ghideaza dupa vorba "sunt prea sarac sa imi cumpar lucruri ieftine", de cele mai multe ori pretul unui produs primeaza in fata calitatii. Acelasi lucru se intampla fie ca ne referim la alimente, haine sau piese auto. Acest ultim sector ar putea avea insa efecte grave asupra sigurantei, cele mai ieftine alternative de pe piata produselor auto fiind replici fidele ale pieselor originale.
Dacia si Renault, impreuna cu Inspectoratul General al Politiei si Autoritatea pentru Protectia Consumatorului, au demarat o campanie in acest sens, care incearca sensibilizarea si avertizarea publicului larg, privind folosirea pieselor de schimb contrafacute.
Potrivit unor studii oficiale, pe piata din Romania, cele mai multe piese auto de schimb contrafacute sunt elemente de caroserie, elemente ale sistemului de franare si ale celui de directie. Calitatea indoielnica a acestor piese poate pune in pericol viata masinii si chiar pe cea a soferului.
Desi pare greu de crezut, o placuta de frana contrafacuta se comporta diferita fata de cea de origine.
La 130 de km/h, distanta de franare a unui vehicul echipat cu placute contrafacute este cu 30 de metri mai mare decat cea a unui vehicul echipat cu placute de frana de origine.Acelasi lucru se intampla si cu filtrele de ulei contrafacute, care scad durata de viata a masinii si afecteaza performantele motorului. Exemplu: un filtru de ulei contrafacut pentru modelul Dacia Logan are o retentie de patru ori mai mica fata de cea a filtrului de origine. Rezultatul este o imbatranire prematura a motorului sau chiar inecarea acestuia.
Piata pieselor de schimb din Romania este grav afectata de contrabanda cu piese contrafacute, cea mai recenta captura a autoritatilor vamale datand din luna septembrie a anului 2008. Atunci, in portul Constanta, au fost capturate 15.000 de seturi de frana contrafacute, provenite din China. Renault s-a angajat sa distruga toata captura, lucru pe care l-a si facut in luna ianuarie a acestui an la Slobozia.
astea vor sa fie clipuri de promovare...oricum mentalitatea romanului va ramane tot aceeasi : eee ce sa mai ma duc la reprezentanta sa dau 10 mil pe aia...las ca ma duc la piese acia la noi si gasesc cu 5 :-J
Produsele false produc AH1N1, aveti grija.:))))
Cata prostie si minciuna.
Placutele trebuiau comparate cu ATE, Delphi, etc. sa vedem daca mai existau diferente, sau si alea sunt contrafacute, dar lasa sa se duca bizonul sa dea dublu pe cele de la reprezentanta.
Filtrele le-au comparat cu Mann, Bosh, nu ca ar fi pierdut probabil.
Oricum filmariile si comparatiile sunt stupide, compara produsele originale cu unele din targ, nu din magazine de specialitate, o minciuna daracre sigur o sa prinda la o gramada de bizoni.
De ce nu au spus - alegeti produse de marca, nu alegeti produse de la Renault, adica aceleasi prosuse de marca cu alt ambalaj si cu pret dublu.
Asta este Renault.
Am busit o oglinda la un logan si a trebuit sa o cumpar, ce originala era 350 ron, langa una intr-o cutie de carton made in malayesia cu stampila RAR si folie NON ORIGINAL a fost 150 ron. Le-am luat in mana pe amandoua si le-am analizat 5 minute, aproape nici o diferenta, inclusiv la calitatea plasticului.
Daca nu ti-ar trageo la service asa de tare poate ca romanii si-ar mai schimba mentalitatea si nu si-ar mai pune viata in pericol cu produse contrafacute.
Acum, revenind la subiectul articolului, sunt intradevar produse contrafacute atat din China, Taiwan, Turcia etc...si din Romania. Dar acestea se gasesc pe piata mai mult la negru iar magazinele de piese auto care cat de cat doresc sa se respecte, cu siguranta nu comercializeaza astfel de produse, plus ca daca ai un control de la RAR te-ai ars. Se leaga de absolut orice si ei stiu exact ce elemente de identificare trebuie sa contina produsele aftermarket pentru a se putea verifica autenticitatea acestora.
Problema in aceste prezentari este ca testele sunt putin ciudate...cel putin la cel de franare...nu vezi o diagrama in timp real, sa se vada forta de franare, sa se fi facut o comparatie directa cu 2 modele identice dar echipate cu placute diferite etc.
- eu nu ma joc cu piese de origine necontrolata in ceea ce priveste elementele de siguranta elementare ( discuri frana , anvelope, elemente de directie, placute sau altele , si aici ma refer strict la acele no name, nu are rost sa aducem in discutie firme precum brembo, Ate, sau mai stiu eu ce firme care sunt firme , doar ca nu au sigla producatorului nostru de masina .in cazul asta ma refer la piesele no name.
dar in ceea ce priveste elementele care permit cumpararea unei piese mai ieftine , nu voi da niciodata 220 lei pentru un telescop cu gaz marca opel pentru portbagaj, cand pe producator am gasit aceeasi piesa cu 80 de lei , o schimb de 2 ori si tot ies in castig.
spor la cumparaturi!
Oare de ce apare aceasi chestie peste tot? Si la tv si radio.
Cat a platit Dacia pentru manipularea prin media?
La tv zicea un nene ca o masca fata e 150 de lei si la Dacia e 600, dar aia mai scumpa e mai elastica....
So what... imi iau patru mai ieftine. Ca oricum si aia mai elastica se rupe la un accident usor. Ca nu vine nimeni cu un ciocan cum arata la tv. :)
Prosteala pe fata...
daca pe o bucata de sticla imi ia de 2 -3 ori mai scump ,de aici trag concluzia ca nu se merita sa iei direct piesele de la ei.
eu cred ca treaba asta nu e corecta .
Nu stiu ce sa cred ,nu e corect
Nu e ceva nou pt Dacia, fie ea Logan. Tot Dacie este nu este Reno cum le place posesorilor sa creada.