Esential
75 | de cai putere ar urma să ofere XL1 de serie. |
160 | de km/h ar urma să fioe viteza maximă a modelului XL1. |
75 | de cai putere ar urma să ofere XL1 de serie. |
160 | de km/h ar urma să fioe viteza maximă a modelului XL1. |
Blamaţi de multe ori pentru conservatorismul gamei, cei de la Volkswagen plănuiesc să răstoarne ideile preconcepute ale publicului cu un model revoluţionar. Este vorba despre versiunea de serie a conceptului XL1 Super Efficient Vehicle, prezentat în luna ianuarie a acestui an în cadrul Salonului Auto din Qatar.
Informaţia a fost confirmată de însuşi Martin Winterkorn, preşedintele executiv al grupului Volkswagen, într-un interviu pentru Automotive News. Şeful conglomeratului a susţinut că planurile de dezvoltare ale versiunii de serie sunt în curs de dezvoltare. Tot el a declarat că modelul cu două locuri va fi produs într-un număr redus de exemplare începând cu 2013.
Versiunea de stradă a conceptului XL1 va fi construită, cel mai probabil, în uzinele din Dresden sau Wolfsburg. Sub caroseria sa din aluminiu, fibră de carbon şi alte materiale uşoare se va afla un ansamblu hibrid constituit dintr-un motor electric de 27 de cai şi un diesel cu doi cilindri şi o capacitate de 0.8 litri, care oferă 48 de cai.
Cu o putere combinată de 75 de cai şi o masă totală de maxim 800 de kilograme, XL1 va putea funcţiona doar în mod electric până la 35 km/h.Asistat de o transmisie DSG cu şapte rapoarte, modelul hibrid va putea accelera de la 0 la 100 de km/h în 11.8 secunde şi va putea atinge o viteză maximă de 160 de km/h. Toate acestea cu un consum mixt de numai 0.9 litri/100 de kilometri şi emisii de doar 24 g/km.
via | automotivenews
Revenind la subiect. Masina asta e o realizare pentru simplul fapt ca e prima masina functionala care a reusit sa coboare sub pragul asta psihologic. Ca singura inovatie ar fi doar folosirea unor materiale foarte usoare si obtinerea unui coeficient de frecare foarte mic, e alta discutie.
Tu nu realizezi ce daca ai putea crea energie, ai avea o putere si o 'resursa' inimaginabil de mare.
PS: Au mai fost unii care pretindeau ca au creat un perpetuum mobile de speta 1. Din pacate pentru ei s-a dovedit ca se de fapt isi ia energie de undeva.
Viseaza in continuare ca altii au gasit solutia miraculoasa si o ascund de tine.
Cei care isi vor lua o astfel de masina... vor intelege ca Loganul a fost intradevar "masina romanului" - buna la toate - si mai ales, accesibila la buzunar la achizitionare
@blue : nu mai fii un papagal, intereseazate inainte sa faci afirmati. poti sa incepi cu asta: http://www.youtube.com/watch?v=h5uiK_QnyrE&feature=feedlik
Hyundai i40 a primit prestigiosul premiu EuroCarBody Golden Award în cadrul unui eveniment organizat anul acesta în Germania surclasând nouă dintre cei mai mari producători de vehicule din Europa și Japonia. Este interesant de observat că Hyundai a obținut marele premiu deși se afla la prima participare în competiție.
Organizat de Automotive Circle International – asociație compusă din furnizori și producatori din industria auto – premiul EuroCarBody au fost acordat în urma voturilor unui juriu format din peste 500 de delegați. Juriul a apreciat vehiculul în ansamblu și valorificarea materialelor utilizate, precum și eficiența procesului de producție al modelului i40, care a obținut un scor de 37,98 puncte dintr-un maxim de 50 de puncte posibile. Locul al doilea în acest clasament a fost adjudecat de modelul Audi A6, cu 35,86 puncte, iar pe locul al treilea s-a clasat modelul Mercedes B-Class care a obținut 34,66 puncte.
Utilizarea oțelului cu rezistență crescută, împreună cu puncte de legatură îmbunătățite ale structurii, conferă șasiului ușor al modelului i40 eficiență sporită în absorbția energiei provenite dintr-un eventual impact, fapt care sporește siguranța pasagerilor – caracteristici recunoscute de catre juriul EuroCarBody 2011.
Printre competitorii înscriși la ediția din acest an a concursului s-au numărat mărcile Audi, BMW, Ford, Mazda, Mercedes-Benz, Nissan, Opel, Land Rover și Volkswagen.
Disponibil în variantele de caroserie wagon și sedan, noul i40 a fost proiectat și dezvoltat în Europa, special pentru piața europeană.