Şeful VW: "Vom produce în serie conceptul care consumă 0.9 litri/100 km"

De Bogdan Mirică
Publicat Luni, 31.10.2011
Martin Winterkorn, CEO-ul grupului VAG, a declarat că în 2013 vom vedea pe stradă versiunea de serie a conceptului Xl1, capabil să ofere un consum de 0.9 litri/100 km.

Esential

75 de cai putere ar urma să ofere XL1 de serie.
160 de km/h ar urma să fioe viteza maximă a modelului XL1.

Blamaţi de multe ori pentru conservatorismul gamei, cei de la Volkswagen plănuiesc să răstoarne ideile preconcepute ale publicului cu un model revoluţionar. Este vorba despre versiunea de serie a conceptului XL1 Super Efficient Vehicle, prezentat în luna ianuarie a acestui an în cadrul Salonului Auto din Qatar.

Informaţia a fost confirmată de însuşi Martin Winterkorn, preşedintele executiv al grupului Volkswagen, într-un interviu pentru Automotive News. Şeful conglomeratului a susţinut că planurile de dezvoltare ale versiunii de serie sunt în curs de dezvoltare. Tot el a declarat că modelul cu două locuri va fi produs într-un număr redus de exemplare începând cu 2013.

Versiunea de stradă a conceptului XL1 va fi construită, cel mai probabil, în uzinele din Dresden sau Wolfsburg. Sub caroseria sa din aluminiu, fibră de carbon şi alte materiale uşoare se va afla un ansamblu hibrid constituit dintr-un motor electric de 27 de cai şi un diesel cu doi cilindri şi o capacitate de 0.8 litri, care oferă 48 de cai.

Cu o putere combinată de 75 de cai şi o masă totală de maxim 800 de kilograme, XL1 va putea funcţiona doar în mod electric până la 35 km/h.

Asistat de o transmisie DSG cu şapte rapoarte, modelul hibrid va putea accelera de la 0 la 100 de km/h în 11.8 secunde şi va putea atinge o viteză maximă de 160 de km/h. Toate acestea cu un consum mixt de numai 0.9 litri/100 de kilometri şi emisii de doar 24 g/km.

via | automotivenews

Comentarii (13)

  • ce atata caz?
    Ce-i asa "revolutionar" la hibridul asta? Are 2 motorase, unul electric si unul diesel, invelite intr-un plastic casant si merge 35 km in mod electric. Mare branza! Oricine putea face asta!
    28 22
  • Si cat costa?Nimic nici o cifra pana acum?
    9 1
  • pacat
    pacat ca pretul va fi pentru cei care nu fac economie la nimic in viata asta.
    18 2
  • ..cam tarziu...nicola tesla a pus la punct un sistem care produce energie...ma rog si ...convertita in lucru mecanic...cu zeci de ani in urma...din ce?pur si simplu din nimic sau daca vreti din eter...insa i s-a astupat gura imediat.deci asta cu 0,9%...apare nu pt. ca vor VAG ci pt. ca deja li se cam permite...oricum ...pana la implementare la nivel mondial mai e..deci petrolu mai are de castigat...povestea cu ,,VERDELE,,e abureala ....
    15 27
  • cati paranoici
    Domnule ian, te rog sa lasi etnobotanicele si teoria conspiratiei la o parte. Te rog sa ne luminezi si pe noi cum se poate produce energie. Stai tu linistit ca energia aia pe care o obtii cu siguranta o iei din alta parte. Pe ce baza combati tu principiul conservarii energiei: asa din auzite?

    Revenind la subiect. Masina asta e o realizare pentru simplul fapt ca e prima masina functionala care a reusit sa coboare sub pragul asta psihologic. Ca singura inovatie ar fi doar folosirea unor materiale foarte usoare si obtinerea unui coeficient de frecare foarte mic, e alta discutie.
    16 14
  • daca crezi ca pe brutar il incanta gandul sau posibilitatea ca de maine cumperi tu si alti gugustiuci doar o felie de paine pe zi te inseli amarnic ...cat despre conspiratie n-ai nici-o treaba ....mai lasa televizorul si fotbalul si mai citeste si tu o carte sa n-ai impresia ca cei ce citesc vb. de cospiratii..sau da si tu un search pe google si mai documenteaza-te ...dar asta implica ...iar citit...greu ,greu sa te desprinzi de turma ...
    13 15
  • @nene ian
    E plin internetul de ineptii si de tampiti care sa puna botul. Inca astept sa-mi dovedesti cum se poate produce energie si cum combati tu principiul conservarii energiei.
    Tu nu realizezi ce daca ai putea crea energie, ai avea o putere si o 'resursa' inimaginabil de mare.

    PS: Au mai fost unii care pretindeau ca au creat un perpetuum mobile de speta 1. Din pacate pentru ei s-a dovedit ca se de fapt isi ia energie de undeva.
    Viseaza in continuare ca altii au gasit solutia miraculoasa si o ascund de tine.
    10 8
  • englezu
    Ce atata caz ?
    Daca esti tu mai destept de ce nu ai facut tu masina asta ? toti va dati destepti de cand aveti curent electric si internet pe la sate :-j vai si amar
    4 14
  • intr-adevar
    Consum mic au si alti constructori de hibrizi. Nu au inventat ei roata. Si nu e mare filozofie sa obtii consumul asta daca faci o masina ultra-usoara si sa-i pui 2 mini-motorase, cum s-au gandit ei. Avantajul lor a fost ca au conceput masina de zero. Majoritatea insa si-au convertit masinile deja existente gama in hibrizi.
    16 1
  • Buna treaba - economica, dar achizitionarea ei va costa cat o limuzina de lux
    Cine isi va permite acest scaun pe roti? Ce vei putea face cu o astfel de masina???

    Cei care isi vor lua o astfel de masina... vor intelege ca Loganul a fost intradevar "masina romanului" - buna la toate - si mai ales, accesibila la buzunar la achizitionare
    4 0
  • Tesla
    @ian : ai dreptate in legatura cu Tesla
    @blue : nu mai fii un papagal, intereseazate inainte sa faci afirmati. poti sa incepi cu asta: http://www.youtube.com/watch?v=h5uiK_QnyrE&feature=feedlik
    3 7
  • @
    Tot respectul.
    3 2
  • haha
    Hyundai devine primul producator asiatic care cucerește prima poziție în clasamentul competiției organizate de Automotive Circle International.

    Hyundai i40 a primit prestigiosul premiu EuroCarBody Golden Award în cadrul unui eveniment organizat anul acesta în Germania surclasând nouă dintre cei mai mari producători de vehicule din Europa și Japonia. Este interesant de observat că Hyundai a obținut marele premiu deși se afla la prima participare în competiție.

    Organizat de Automotive Circle International – asociație compusă din furnizori și producatori din industria auto – premiul EuroCarBody au fost acordat în urma voturilor unui juriu format din peste 500 de delegați. Juriul a apreciat vehiculul în ansamblu și valorificarea materialelor utilizate, precum și eficiența procesului de producție al modelului i40, care a obținut un scor de 37,98 puncte dintr-un maxim de 50 de puncte posibile. Locul al doilea în acest clasament a fost adjudecat de modelul Audi A6, cu 35,86 puncte, iar pe locul al treilea s-a clasat modelul Mercedes B-Class care a obținut 34,66 puncte.

    Utilizarea oțelului cu rezistență crescută, împreună cu puncte de legatură îmbunătățite ale structurii, conferă șasiului ușor al modelului i40 eficiență sporită în absorbția energiei provenite dintr-un eventual impact, fapt care sporește siguranța pasagerilor – caracteristici recunoscute de catre juriul EuroCarBody 2011.

    Printre competitorii înscriși la ediția din acest an a concursului s-au numărat mărcile Audi, BMW, Ford, Mazda, Mercedes-Benz, Nissan, Opel, Land Rover și Volkswagen.

    Disponibil în variantele de caroserie wagon și sedan, noul i40 a fost proiectat și dezvoltat în Europa, special pentru piața europeană.
    2 9

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru