Grupul Volkswagen plănuiește să lanseze 80 de modele electrice noi prin branduri precum Audi, Porsche, Skoda și Seat până în 2025 și, în plus, să ofere cel puțin o versiune electrică sau hibridă pentru fiecare model din grup până în 2030.
Pentru acest obiectiv, șefii VW au propus inițial un buget de 20 de miliarde de euro, însă CEO-ul Herbert Diess spune acum că banii nu sunt suficienți, iar costurile cu dezvoltarea mașinilor electrice sunt mai mari decât se așteptau.
“Bariera de care ne lovim în prezent, respectiv costurile cu lansarea mașinilor electrice pe piață, va fi mai mare decât ne-am așteptat la început, în condițiile în care competitorii noștri au făcut mai multe progrese în această direcție,” a declarat Herbert Diess.
La rândul lor, oficialii Daimler au declarat de curând că bugetul de 10 miliarde de euro, pe care îl prevăzuseră pentru lansarea a 10 modele 100% electrice până în 2022, nu va fi suficient și vor trebuie să suplimenteze cheltuielile.
Via Automotive News
....ca daca era mai "soft" ;) rezolvati voi cu 2 ingineri afumati care ar fi lucrat "peste" program de capul lor.
pe mine ma framanta gandu, prin anii 2000 mergedes si altii testau tehnologia cu hidrogen, de care acum, nu se mai aude nimic. Mai gasesti cate vreunu care traieste in lumea lui si nu-l asculta nimeni (vezi bosu de la Lexus)
tehnologia de fapt este facuta sa ii tin ape oameni legati de companii, nu sa circule ieftin, de aceea este atat de scumpa.
ce este de fapt o masina electrica? ? stie careva?
raspunsul este simplu, prea simplu, dar nu-l vedem de nas!
un electrostivuitor!
dar na unii vor abs, esp, tablete, iluminare ambientala, plm si alte dracovenii care, desigur, nu-i asa, dragilor, costa!
deci, pe cuvant, mai lasati dracului faza asta cu "sa-i tina pe oameni legati de companii". Ani multi de acum incolo vom depinde de acele companii indiferent daca iti vind motorina, benzina, CNG, electrictate ori hidrogen.
OK, trebuie sa admit ca exista o anumita inertie a industriei (cel mai sigur pentru ca profitul gros il scoti dintr-o tehnologie arhicunoscuta) dar si trecerea catre alte solutii este extrem de dificila (tehnic) si mai ales....scumpa.
Cand te gandesti ca un singur rahat de unitate LIDAR (numai mare decat o cutie de pantofi pentru copii) in perioada de teste costa undeva in jur de 100.000Eu, o produci in 10-15 bucati, inmulteste si vezi cam cat iti da. Si asta in conditiile in care unitatea e strict pentru teste, urmand sa sufere alte imbunatatiri alte corectii sau chiar alte solutii iarasi 10-15 bucati produse samd si procesul se repeta de cateva ori pe an pe perioada unui, sa zicem, cincinal. Dar aici este vorba de optoelectronica, materiale, racire si foarte multe standarde de respectat cand vine vorba de siguranta celorlalti participanti la trafic. Dar cand vorbim de hidrogen, motoare, stocare, materiale, randament, consum, alimentare etc???
...zic si eu
energia pe care o poate consuma o masina electrica se poate produce acasa!
iar profitul nu il scoti din tehnologia ''arhicunoscuta'' ci din cea adiacenta aceasteia (extra mega scumpa iar pe mine nu ma intereseaza - LIDAR si altele).
Un motor electric este simplu de fabricat si te tine in functie de cuprul pe care il bagi in el!
Am vazut baterii de 20 ani la Galati pe locomotive electrice, naiba sa le ia cum erau facute, grele intr-adevar, dar scumpe nu! asa ca lasati vrajeala ca nu se poate, NU se vrea!
Cea mai simpla masina electrica cu autonomie decenta, sa ti.o faci in curte nu depaseste 3500 euro, dar na niste bani trebuie sifonati pe undeva.
pana acum masinile mergeau fara atatea ''sisteme'' de mancat banii oamenilor, acuma ne preocupa siguranta, dar dam carnete la toti analfabetii, retarzii si toti cei care nu au timp si chef sa invete, normal ca ai nevoie de siguranta impotriva acestora.
Faza cu 3.500 Eu pentru o masina electrica tine de un fel de minitehnicus (pentru un start-up e perfect iar ca si metoda de a-ti petrece timpul in garaj e ideal). Apoi, suna bine ca titlu de fituica scrisa ori virtuala a unui reporter analfabet care n-a batut un cui in toata viata lui dar care a descoperit brusc solutia salvatoare. Pe scurt si pe romaneste, ma mira ca unii pun botul la faza asta. Pentru ca realitatea e "usor" mai complicata decat ne imaginam multi dintre noi.
PS. Sry, DEMIN
Adevărații specialiști – unu la mână: au oroare să se trambaleze cu trotinetele dragi plebei planetare, mizând, deci, pe nonconformism și, implicit, pe exclusivism – și doi la mână: nu prezintă neapărat feblețe față de tainele scrisului…Eu nu sunt unul dintre acești…fericiți. Dar măcar țin strașnic la pasiunea mea: motoarele cu ardere internă, ȋn general, “americanele”, ȋn special. Ȋn schimb, ȋn privința maniei SUV-urilor (citadine, dotate cu motorașe de larg consum) și a electro-autonomelor, deja mă simt ajuns la suprasaturație (tot citind involuntar despre ele, zi de zi – păi tocmai ȋn acest fapt constă psihoza). Evident, ȋncerc să le evit elegant (și astfel de “mașini”, și știrile despre ele, și patima băloasă, lipsită de discernământ, devotată lor), dar…UNDE ai putea să te ascunzi? Mă rog, ai putea să nu deschizi televizorul sau să nu intri pe net, dar, aflându-te, volens nolens, ȋn cercul de colegi sau de cunoscuți, tot te trezești că inițiază careva discuții “la ordinea zilei”, din care reies lamentări pe marginea “infrastructurii jalnice”, adică, dom’ne, de ce nu se adaptează mai repede autoritățile la “cerințele pieței”. Alții adoră teoria evoluției emergente și ȋți desenează prin aer cadrul “minunatei lumi noi” (care va fi asfixiată de aburii toxici ai marxismului cultural) din viitorul apropiat. Acestui snobism orgasmic mi-ar plăcea să-i ripostez ȋn mod elocvent: răsucind cheia ȋn contactul unui “vapor” V8 huruitor, puturos (ȋn ambele sensuri: lent și cu iz de combustibili fosili), “fără idee de ergonomie”, “groaznic de nefiabil”, care “nu se poate conduce”, care manifestă “ruliu” și care “nu ia curbele”.
Mai devreme sau mai târziu, cu certitudine o să mi se facă dor de…TDI și de “melodia” lui inconfundabilă. Fiindcă nici cu țeava tunului ȋn ceafă nu voi pătrunde ȋn anomaliile acelea de cuburi “transportoare”, fătate de VW, de MB, de GM sau de oricare altă corporație/marcă de glorioasă amintire.
Așadar, să vină avalanșa de epitete, invective și rechizitorii "juste" și “drăgăstoase”. Aaa, și, desigur, să nu lipsească acuzația de patologie/delir/crimă “off topic” (ȋnainte, jonglai cu CP & Nm; acum, cu baterii & LIDAR).
Ia vezi acum, Mafioso: am plăsmuit o pagină de ziar? Mulțămit, bre?
Adică Hyundai a făcut deja ce VW trebuia să facă de mult, şi ditamai grupul VAG nu are bani.
VW următorul Nokia.
TESLA a dat drumul la înscrieri pentru Tesla noul Roadster, avansul este 15.000 $ la maşina care o să coste 200.000$ !
Şi au clienţi o grămadă !
ASTA ÎNSEAMNĂ COMPANIE AUTO DE SUCCES !
Ai o maşină la care iei avansul cu ani de zile înainte să o produci !
VW... mild hybrid de la indienii Suzuki... îi costă.... Ha ha ha !!!
Ce? O baterie de 48 V în loc de 12 V şi atât... pentru că foloseşte electromotorul / alternatorul care sunt deja...
HA HA HA !!
Plus că un CEO când spune că "ne costă mai mult decât ne-am aşteptat " înseamnă că poate nu este bun gestionar, planificator, nu stie bine meserie !!!?!??
Cum adică ţi-au greşit estimările?? Ce mai cauţi în funcţie?
Cum adică nu ai bani? Când ai avut vânzări record?
Acţionarii ce spun?