După izbucnirea scandalului Dieselgate în 2015, Volkswagen s-a văzut nevoit să-și schimbe strategia și să se orienteze mai mult către dezvoltarea și lansarea de vehicule cu emisii zero.
Cu o platformă dedicată pentru mașinile electrice din grup, nemții speră că au toate ingredientele necesare pentru un business de succes.
“Există semne că mașinile electrice pot deveni cel puțin la fel de profitabile precum cele convenționale,” a subliniat șeful VW.
În cazul mărcii VW, mașinile electrice ar urma să înregistreze un profit similar cu cele pe benzină sau diesel în jurul anului 2025, potrivit estimărilor făcute de oficialii companiei.
Până în 2030, grupul Volkswagen estimează că va atinge o producție globală de 26 milioane de mașini electrice.
Via Bloomberg
Eu cred ca da.....
Dar sa citim si ceea ce ne intereseaza pe noi - CONSUMATORII....
Un articol foarte explicit (din 30.03.2021), din Spania, cu o fotografie a momentului foarte graitoare.
Cât costă să parcurgi, in medie, o distanta de 100 km cu mașina ta
* benzina E95 - 7,17 €/100 km;
* motorina - 5,08 €/ 100 km;
* GNC (gaz comprimat) - 2,93 €/100 km;
* Electricitate (incarcare acasa) - 2,21 €/100 km;
* Electricitate (incarcare RAPIDA, de la statii publice) - 6,16 €/100 km
Ministerul pentru tranziția ecologică și provocarea demografică ( MITECO ) a dezvoltat un site web unde puteți verifica cât costă parcurgerea a 100 km cu o mașină electrică, indiferent de ce este.
Se numește Eurox100km; vă spunem cum funcționează
Fie că este vorba de un vehicul electric sau de un vehicul de ardere, atunci când se calculează costul de utilizare, măsura adecvată este cea care arată care este prețul călătoriei pentru 100 km.
Vezi:
https://movilidadelectrica.com/cuanta-cuesta-recorrer-100-km-con-tu-coche-electrico-sea-cual-sea/
P.S. In Romania preturile sunt ceva mai mici, nu cu mult...(10-15%)...
Aşa că, dragă Herb, nu face pe niznaiul. Oi fi eu fanul vostru, dar, hei, străduiţi-vă să menţineţi o grosime rezonabilă a obrazului…
Incet incet incep sa imi creez un motto precum are PMC cu dieselul: Zi de zi aceiasi intrebare, cand vor deveni electricele accesibile?
Evident ca va fi vorba de un cumul de factori:
- cresterea volumelor
- abundenta ofertelor de modele electrice si concurenta producatorilor
- cresterea infrastructurii de incarcare care va elimina range anxiety
- usurarea procesului de incarcare de la statiile electrice publice
- ieftinirea bateriilor prin imbunatatirea tehnologiilor si aparitia de alte tipuri de baterii care sa ofere preturi competitive.
Toate acestea vor mai lua circa 3-4-5 ani pana se va vorbi la modul real de accesibilitate generala pentru modelele electrice.
Intrigantul cu pricina pur şi simplu schimbă paradigma: pune excesul în locul normalităţii şi apoi formulează întrebări “retorice”.
Tactică din manualul Securităţii Poporului SRI!
Accidentele de teapa ta şi toate ale Creaţiei nu vor da socoteală la JdA, ci vor fi tocmite direct la supliciu!
Până atunci însă, rămâi prin preajmă şi ţine-te straşnic cu mâna de falcă, fiindcă am de gând să-i aplic operaţii estetice. Fălcii minţii, desigur.
Iar şacalii reţelelor energetice atâta aşteaptă! Globalizarea e-fanteziei.
Băieţi, noi (ne animă cea mai bună credinţă, parol!) vă sugerăm să tociţi potecile (doar) către…Dacia Spring. Singura care poate face…primăvară în sufletele voastre aprig dornice de schimbare…Păi, şi normal: materialele din Spring vi se vor părea “premium” faţă de ceea ce vă propun Daciile “fosile”. Până atunci însă, musai băgaţi…cărbuni în cuptoarele îndatoririlor corporatocratice, ca să vă meritaţi şi ultimul (euro)cent.
În loc de epilog – de aceea este Terra (nu doar rromanika) fascinantă: fiindcă sclavii care s-au jurat să fie îngropaţi sclavi îşi divinizează profitorii “grijulii” şi “mărinimoşi” cu ei până-n pânzele violete. Doamne fereşte să scapi chiar şi doar o curbură de literă nefavorabilă la adresa idolilor supradumnezeieşti.