Volkswagen, la fel majoritatea producătorilor auto din lume, se pregătește să facă pasul către epoca electrică prin lansarea unei game de modele cu zero emisii. Până acum, Volkswagen are în componența sa nu mai puțin de 5 modele electrice, iar în următorii 2 ani, gama de mașini cu zero emisii de va îmbogăți. Asta pentru că, săptămâna viitoare, Volkswagen va lansa oficial noul ID.7, iar în 2025 va veni cu versiunea de serie a conceptului ID.2all.
Cu această ocazie, Thomas Schäfer, șeful mărcii de la Wolfsburg, a vorbit despre viitorul Volkswagen cu privire la fenomenul electrificării. Într-un interviu acordat publicației Automotive News Europe, șeful mărcii germane spune în mod ferm că viitorul pentru Volkswagen este unul electric. Potrivit spuselor sale, Schäfer susține că discuțiile despre combustibili sintetici sunt o „gălăgie inutilă”, iar epoca motoarelor termice ar urma să dispară la mijlocul deceniului viitor.
„De ce să cheltui o avere pe o tehnologie veche, care nu îți aduce niciun beneficiu?”, a declarat Schäfer, referindu-se aici la motoarele termice. electrice până în 2030, înainte ca marca să devină una electrică în 2033.
CEO-ul german a reiterat faptul că Volkswagen vrea ca 80% din vânzările sale să fie reprezentate de mașiniLa final, același Schäfer a mai confirmat că viitoarea versiune de serie a lui ID.2all va costa 25.000 de euro. Mai mult, noul model subcompact va fi urmat de încă un model electric, ce va avea un preț de sub 20.000 de euro. În cazul celui din urmă model, acesta ar urma să fie lansat în 2026 sau în 2027.
via Automotive News Europe (înreg.)
De ce să cheltui o avere pe o termică, când poți plăti și mai mult pe o electrică ce se demodează mai rapid, ca un smartphone aproape . Genial .
Eu sunt curios, oamenii astia se uita oare pe cifrele de vanzari? Ei oare nu vad, sau nu vor sa vada ca electricele abia fac chinuit 10% din vanzari? Practic nici nu exista, nu inteleg de ce se tot vorbeste de ele, e clar ca nu le vrea nimeni.
De unde le scoti tu pe astea cu vanzarile de termice??? Din talcioc de la smenarii care vand Bemve-uri dizal cu DPF anulat?
Normal ca asta cu abureala sintetica e doar praf in ochi la fani termice, ca sa mai vanda germanii ultimele pocnitori la est europeni. Ei iau Tesla Made in Germany intr-o veselie :))
Altii le schimba la 3 ani, tu stai cu troaca germana 15-20. Ce sa faci, asa e cand unii au cu ce si altii viseaza...
O fi la modă să le tot schimbi la fiecare 2-3 ani, dar nu suntem cu toții niște prostovani care-și sabotează singuri bugetul personal. :)))))))
Hyundai va dezvolta electrice și vinde astăzi termice dezvoltate recent.
VW vinde motorizarea dezvoltată în 2010. Doar ultimii prostovani mai cumpără VW termic în 2023.
Drama e că Gișeftăr ăsta spune că VW vrea să vând termice și în 2032, adică motoarele alea din 2010. :))))))))))))
La romani, care se pricep la toate, e mai greu sa le explici.
Ei mor pe capete in accidente rutiere, trec ITP cu spaga orice troaca germana si stiu ei ce mai bine mereu.
Lor si de le dai 100000 euro, ei tot troaca BMW dizal aleg. Ca are range mare:))
Ca ei conduc cate 1000 km continuu...
Baieti, nu uitati sa tineti bidonul cu ulei in portbagaj, ca la cat papa troacele germane, nu faceti voi 1000 km continuu fara sa opriti sa faceti o completare :))
Bogăția n-are nicio legătură cu spring, prostia... da. :))))
Numai azi era să intre în mine un boulean care nu s-a uitat la desenele de pe asfalt. Mă gândesc că dacă aveam electrică, bouleanul s-ar fi uitat la marcajul rutier. :))))))
Range-ul e important ca să nu rămâi ca prostul în drum, adică exact ca tine.
Să nu uiți că electricele evoluează de la an la an, iar în 2035 când ne vom lua noi, tu te vei da tot cu spring.
Cam multe din ce spui nu se văd in realitate, adică Electricele nu mai cresc așa cum ar trebui, sunt încă subvenționate, bateriile tot grele si ineficiente, lumea nu se muta la casa ca se le poată încărca peste noapte sau la “birou”… in afara de Tesla nu prea se vede mare lucru, iar la Tesla sunt deja câteva dileme la care sunt convins ca se lucrează, dar nu-s ușor de rezolvat. Au deja o capacitate relativ mare de producție deci le trebuie volume, modelele actuale se învechesc, daca scad prețul si scad calitatea la următoarele modele apare dilema premium sau nu… vom
vedea.
In ceea ce privește declarațiile Dl. de la WV, seamănă cu cineva trezit din somn si o da la improvizat.
PS am avut masini clasice (diesel, benzina) de la producători de volum si premium pe parcursul a sute de mii de km si in nici un caz nu am avut nevoia de a completa ulei… asta-i așa sa-ți arăți limitele. Clar ca sunt cazuri, dar n-au nici o relevantă. Hai sa comparam ce poate un benzinar sau un diesel de 2.0 litri nou VS o electrică noua si nu ma refer la accelerație ci la capacitatea de a satisface nevoile zilnice, la ce cost si cu ce flexibilitate.
Asta caută un cumpărător nu sa se uite la filme in masina pe 3 ecrane sau update over de air… Electricele trebuie sa dovedească ca sunt “utilizabile” de toți (majoritate) si nu ca si Gadget sau a 2-a masina.
E ca si cum acum 100 de ani aia la carute incercau sa inventeze hrana gen "energy bar" pt cai, ca sa mai tina nitel treaba, sau cacofonii de genul.
Motorul termic este o prostie, mai ales in societatea actuala de tip monopola agresiv unde consumatorii sunt in bataia vantului intereselor corporatiste. Se inventeaza tot felul de nenorociri, numai sa fie cat mai putin fiabile si sa fii fortat sa cumperi masina noua cu preturi aberante.
Auzi tu, in prezent un cotet de seat sau de renault sau de citroen, sau de orice sa coste peste 20.000 euro in versiune de baza, cu motorisca de 1l.
Cine tine minte ca de banii astia se cumpara megane 2 rs, cel mai tare hot hatch in vremea lui.
Sau cacofonii de dacii sandero sa porneasca de la 15.000 euro. Astia sunt bani in care trebuie sa primesti un ford focus dotat mediu, nu un low cost ordinar.
asta pe langa cancere si efecte pe termen lung..
baiatu, fii atent "aicea":
- Oliver Blume, CEO VAG
- Thomas Schäfer, CEO Volkswagen
- Klaus Zellmer, CEO Skoda
- Markus Duesmann, CEO Audi
- Oliver Blume, CEO Porsche
Numai ca acum un mobil si-l poate permite oricine!
Asemanator e si cu un laptop (calculator portabil) limitat de baterie. La inceput erau super scumpe, acum oricine isi permite unul.
Deci depinde de lumina din capul oamenilor.
De aia vesticii si nordicii sunt departe!
Cred ca problema e limita oamenilor in gandire.
Ne place sa dam vina pe infrastructura cand suntem primii din Europa la morti in accidente rutiere, in timp ce importam troace de la germani pe care le trecem ITP cu spaga si conducem ca niste retarzi, sarim la bataie la vatmani si ajungem cu masinile pe partii de schi sau pe plaja.
Hai sa fim seriosi, suntem la domeniul auto la fel de experti ca la facut autostrazi, drumuri si poduri.
Mai lasati gargara, ca oricum Tesla, Hyundai si altii nu se bazeaza pe Romania cand vine vorba de vandut electrice. Ei au nevoie de tari ca Romania, Polonia si Bulgaria ca sa scape de cazane pentru ca i-ar costa prea mult sa le caseze. Asa ca vin priceputii cu platforme si iau toate troacele lor.
Stiti ce sunteti? Gunoieri.
Si ca sa intelegeti de ce: cumparati produse de la astia care azi zic ca viitorul sunt combustibilii sintetici si maine zic altceva. Azi zic clean diesel si emisiile reduse, maine se descopera ca au folosit software ilegal. Pe astia ii incurajati. Niste gunoieri.
Bine zis, astia sunt experti auto cu masina facuta din alte doua sudate si mentenanta din dezmembrari. Normal ca industria auto se p..a cu bolta pe Romania, noi inca salivam dupa Passat B5 si Seria 3 E46 si avem 80% din infrastructura facuta de impuscatu. Chiar zicea un reviewer o data pe You Tube ca il intereseaza ce motor are o masina sport sau una de lux. La cazane de astea rulate in oras cate 50 de km pe zi chiar este inutila discutia despre motoare. In Suedia unde stau eu, sunt incarcatoare la mai toate colturile de bloc, o lasi peste noapte si dimineata o gasesti full, fara drumuri la benzinarie si cozi.
https://www.automarket.ro/stiri/germania-invinge-ue-masinile-termice-alimentate-cu-combustibili-112983.html
Deci acum mai putin de o luna aparea stirea ca gata, germanii au invins si solutia e asta.
Acum apare Gigel asta si zice ca nu e asta solutia.
Bine, noi mai stim ca VAG a gasit solutia pe care o apara cocalarii romani: softuri ilegale care sa faca sa para ca dieselurile sunt bune.
Mai baieti limitati: realitatea e ca electricele se vand mult mai bine ca dieselurile in tarile evoluate, in timp ce voi va dati cu cazane obosite.
Asta cu range imi place tare. Hai sa va zic una tare: am auzit un Dorel super incantat ca are behemveu dizal cu range de vreo 1200 km. Si face mereu plinul ca sa vada el cat de tare e cu rangeul ala mare. In realitate el foloseste masina pentru naveta zilnica de sub 10 km PE ZI !!! Deci Dorel se lauda cu range si cu rezervorul plin cand el nu are nevoie de range mai mare de 200 km PE LUNA pentru ca el nu-si permite un concediu, dar isi permite behemveu dizal!
Puneti mana pe carte baieti si nu uitati: voi comentati pe aici pentru ca aveti telefoane mobile si laptopuri. Daca aveati telefon fix si nu aveati calculatoare, nu mai aveati ce comenta. Fix asa e si cu masinile electrice: ca o sa vi le permiteti, atunci vor fi bune, pana atunci insa, strugurii sunt acri.
Și tu poți să te angajezi la o reprezentanță care vinde mașini. :))))))))