Seful VW ataca Fiat: "E greu sa faci aliante in timp scurt"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Seful Grupului Volkswagen, Martin Winterkorn, sustine ca celor de la Fiat nu le va fi deloc usor sa gaseasca elemente comune cu Chrysler si, eventual, Opel pentru a reusi sa treaca peste criza economica mondiala. Conform germanului, o astfel de mutare implica multe aspecte invizibile si mai ales mult timp.
"Cred ca Sergio Marchionne (n.r. CEO al Fiat) incearca sa creasca volumul de productie pentru a scadea costurile si pentru a supravietui prin aliante cu Chrysler si, probabil, Opel. Insa ma intreb daca planul va reusit, deoarece este extrem de greu sa conduci multe branduri si sa obtii sinergii intre acestea", spune Winterkorn, citat de Automotive News.
Martin Winterkorn pastoreste sapte marci in cadrul VW Group (Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Seat, Skoda, Volkswagen si Scania), sustinand ca a avut nevoie de multi ani pentru a putea sa creeze relatii profitabile intre acestea. "Ferdinand Piech (n.r. Fostul CEo al grupului) a inceput sa aplice strategia platformelor comune in 1992", spune seful germanilor.
Scopul declarat al lui Sergio Marchionne este de a combina marcile Fiat Group (Fiat, Alfa Romeo si Lancia) cu cele ale grupului Chrysler (Chrysler, Jeep, Dodge) si cu Opel pentru a forma o noua companie globala.
Conform unor surse, o alta aripa a noii aliante ar putea fi reprezentata de operatiunile GM din America de Sud, pe care Fiat vrea sa le cumpere de la General Motors. Noua companie ar putea sa aiba vanzari de 6-7 milioane de unitati anual, egaland la acest capitol Grupul VW. Referindu-se la posibila alianta dintre cele trei parti, Sergio Marchionne a afirmat, extrem de plastic, ca ar fi "o casatorie rupta din rai".Conform declaratiilor lui Marchionne, in urma crizei financiare vor ramane doar 5-6 grupuri auto mari la nivel mondial in urmatoarele 24 de luni. Totusi, Winterkorn este mult mai optimist, sustinand ca, in urmatorii 10 ani, vor ramane "doi sau trei producatori in Germania, unul sau doi in Franta, doi in Japonia, doi in SUA, unul in Coreea de Sud si, posibil, unul in Italia". Winterkorn a refuzat sa pronosticheze numarul producatorilor chinezi care vor exista peste un deceniu.
via | Automotive News
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Toyota a lansat modelul C-HR în 2016. Iată că în 8 ani, Toyota a atins pragul de un milion de modele C-HR vândute pe piața europeană. (22.12)
-
Toyota oferă acum modelul Alphard sub forma unui Plug-in Hybrid. Cu o autonomie electrică de 73 de kilometri, este primul monovolum PHEV de pe piața japoneză. (22.12)
-
Tesla a emis o rechemare pentru aproape 700.000 de modele în Statele Unite ale Americii, din cauza unei probleme cu indicatorul de presiune a anvelopelor. (21.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Eu raman la parerea ca FIAT va trage spuza pe turta lui si dupa ce se va vedea cu sacii in caruta, va pune coada pe spinare. Altfel se vor prabusi amandoi.
In orice caz, cu Opel nu-i va tine figura. La Chrysler a obtinut o parte buna de actiuni pe de-a mokka (ma rog, niste angajamente) iar statul american le va da neste miliarde de parale (vro` 10) dar care vor ramane la "divizia" Chrysler. Fritii nu le vor da nimic daca iau Opel-ul (as if) ceea ce va fi grav pentru ca FIAT e in foame mare de bani.
Pentru cei care mai au dubii in legatura cu toata povestea asta cu mariajul contra naturii dintre FIAT si Chrysler, o intrebare: daca acest Chrysler e o investitie atat de buna si putea fi luata de-a mokka (ceea ce s-a si intamplat), de ce nu s-a inghesuit nimeni sa o inhate in afara de italieni? Ca mai erau cativa care ar fi avut posibilitati mai bune si interese similare celor declarate de FIAT...
Sa armonizezi gamele de produse incat practic tot ceea ce oferi sa fie vandabil si sa faca un volum comparabil cu suma volumelor celor 2 dinainte de fuziune ia multi ani. Ar putea fi de folos ca Fiat are pusa la punct de mai mult timp o strategie de a intra in America, dar e atat de complex si dureaza ani buni pana la rezultat incat Marchionne ar putea sa moara pe limba lui.
Povestea succesului grupurilor cu multe marci e o reusita partiala si la VW care e primul care a implementat conceptul (Seat e cam in corzi) iar la Fiat in momentul acesta e doar poveste (Lancia si Alfa mai sunt in portofoliu datorita mostenirii istorice si a potentialului de marketing, altfel ca volume nu conteaza nici in Europa nici in lume).
Ei au fost de acord cu alianta chrysler pt a intra pe piata americana nu pentru bani.
Auzi tu domnule foame de bani =))
Eu personal consider ca miscarea lui Fiat este una foarte buna.
Pe de alta parte, nu inteleg de ce maresc miza cu Opel. Or dori acces la platformele de clasa medie, pe care Opel le are si Fiat nu? Sa fie cele de la Chrysler atat de nerentabile?
Cat despre declaratiile sefului VW, se incadeaza fix in tiparul intepaturilor intercorporatiste. E clar ca locul 2 e intens disputat.
O PIERDERE de 411 milioane de euro in PRIMUL TRIMESTRU al anului 2009 ar trebui sa fie considerata o chestie pozitiva? Spune-mi tu ca vad ca te pricepi.
@ LauCalin
Faptul ca la VW n-a fost criza se datoreaza unui fapt foarte simplu: in general au luat decizii corecte de-a lungul timpului. Ceea ce nu se poate spune despre ce face FIAT acum. Oricum, treaba lor.
@ Paul
Daca e asa cum spui tu, FIAT face o mare greseala. Intra pe teren minat din metru in metru. Toyota si Honda, care sunt deja extrem de bine infipte in America il vor manca cu fulgi cu pene. MAi ales ca FIAT n-are imagine in America. Pe vremurile astea, e extrem de riscanta o asemenea manevra. Mai ales cand esti pe pierdere.
Cat despre Honda si Toyota, ai partial dreptate, pentru ca lumea acolo e mult mai sensibila la pret acum decat la imagine. Dovada e faptul ca Chevy Malibu, spre exemplu, avusese niste oferte bune de pret la un moment dat si s-a vandut mai bine decat Camry sau Accord pentru cateva luni anul trecut. Iar Cruze, care sta pe sasiu de Opel, se anunta si el un mic succes avand in vedere preturile foarte mici. Daca mai bine si Kia Forte, Honda si Toyota ar trebui sa-si faca serioase griji.
Daca Fiat vine cu o platforme de Opel Insignia si Fiat Bravo si le combina cu motorizari bune, toate astea la un pret redus, va face ravagii la vanzari.
In ciuda pietei, Honda continua sa mentina preturile relativ ridicate doar pentru a-si mentine valoarea reziduala ridicata, in momentul asta cel mai atractiv motiv de a lua Honda in State, iar Toyota o da in cealalta extrema, facandu-si praf imaginea cu reduceri enorme de pret.
Profita ce criza si cumpera tot, pt a avea o diversitate de de platforme tehnice la dispozitie.
Cu siguranta , asta va scadea costurile de productie.
Fiat tinde probabil la suprematia TOYOTA in privinta vanzarilor anuale de automobile ?
Acum nu platesc nimic, dar daca vor sa faca ceva, nu vor avea de ales si vor trebui sa investeasca. Foarte multi bani pe care nu prea ii au. E adevarat ca vor avea la dispozitie vreo 10 miliarde de parale americane insa este iarasi adevarat ca au de-a face cu un cash burner.
In toata povestea asta cu preturile ai scapat din vedere un amanunt major. Constructorii americani produceau in pierdere si compensau cu ajutoare de la stat. De-asta isi permiteau sa vanda cu preturi ridicol de mici desi aveau sindicate care ii sugeau de bani in ultimul hal. Japonezii care produc in America nu au sindicate. FIAT, daca preia Chrysler si nu darama sindicatele, nu va face NICI O BRANZA. De fapt, asta e doar o conditie a "succesului" dar de departe nu e singura. Mai sunt si altele.
Cat despre treaba cu preturile la Toyota si Honda, si aici trebuie sa fac o mica precizare. Poate ca e asa cum spui si Toyota vinde cu reduceri obscene iar Honda nu. Cu o singura exceptie: Insight. Honda pierde cam 3000 de dolari la fiecare Insight vandut in US.
@ mihail
Ai dreptate. FIAT a fost singurul care a vazut oportunitatea Chrysler. Ceilalti sunt croitori care s-au apucat de masini...
Cine se apuca sa vanda nu`si da seama dar mai rau ajuta preturile sa cada :
-vinde mai ieftin sa fie sigur ca scapa.
-cererea este mica, mai scade inca o data din pret.
In vremuri de criza cumperi pentru ca este ieftin si vinzi mai tarziu.