Unele mărci majore din industria de automobile au anunțat că vor renunța la sistemele Apple CarPlay și Android Auto în favoarea unor noi sisteme multimedia de concepție proprie. Această măsură, însă, nu este una foarte populară în rândul clienților, dar și în rândul unor alte mărci importante, cum ar fi Volvo, de pildă.
Într-un interviu pentru publicația The Verge, Jim Rowan, actualul șef al constructorului scandinav, a dat de înțeles că renunțarea la cele două servicii este o greșeală având în vedere numărul foarte mare de utilizatori de iPhone și de telefoane cu sistem Android. Concret, Rowan spune că "este o greșeală să ignorăm 7 miliarde de oameni pe planetă care au iPhone sau Android."
„Vrem să oferim posibilitatea de a alege între Android Auto și Apple CarPlay, astfel încât acestea să poată oferi multitudinea de opțiuni pe care le au, fie că este vorba despre aplicațiile diferite care pot fi descărcate direct în mașină, fie că este vorba de comoditatea de a avea propriul tău iPhone sau Android conectat fără probleme la mașină”, a declarat Rowan.
Alături de acest aspect, Jim Rowan s-a pronunțat și împotriva opțiunii de a oferi dotări opționale pe bază de abonament, așa cum au început să facă unii producători precum BMW sau Mercedes-Benz.
În schimb, Rowan nu scoate din calcul ideea de a avea în viitor pachete de îmbunătățire a performanțelor pentru modelele electrice.În prezent, modelele Volvo utilizează un sistem de operare bazat pe Android, iar Apple CarPlay și Android Auto sunt disponibile pentru toate modelele sale actuale. Unele modele mai noi, precum EX30 și EX90, oferă Apple CarPlay ca dotare standard și cu actualizări over-the-air.
via Motor1
sa stai la 1-2 ani sa-ti smulgi din bord nu merge!!