Şeful Volvo: "Nu vom crea un rival pentru S-Klasse"

de Sebastian Toma
Marti, 23.04.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Hakan Samuelsson, CEO-ul Volvo, a infimat toate zvonurile legate de un model care să concureze în segmentul lui S-Klasse, specificând că marca se va concentra pe maşinile compacte.

Volvo nu va dezvolta o berlină de lux care să se lupte cu S-Klasse şi Seria 7, anunţă şeful companiei suedeze, Hakan Samuelsson. Potrivit celor de la Automotive News, care au purtat un dialog cu Samuelsson, Volvo ar putea să nu construiască niciodată un model care să se lupte cu navele amiral ale trio-ului premium din Germania, pentru că aceste modele nu se potrivesc cu imaginea de marcă a constructorului suedez, spune Samuelsson.

"Nu avem nicio ambiţie să intrăm într-un segment în care am concura cu modele echipate cu motoare V8 şi V12. Nu credem că se potriveşte cu imaginea noastră de marcă", explică Samuelsson. Fostul şef al mărcii Volvo, Stefan Jacoby, spunea că un asemenea model nu s-ar fi potrivit cu imaginea mărcii, ceea ce arată cât de apropiate sunt viziunile celor doi lideri ai mărcii din Goteborg. Li Shufu, CEO-ul Geely, este singurul care sugera dezvoltarea unui model Volvo care să se lupte cu navele amiral de la Audi, BMW şi Mercedes-Benz.

Urmareste Automarket
Planurile Volvo de a-şi produce maşinile şi în China vor fi derulate conform programului, spune Samuelsson, fabrica Geeely din Chengdu fiind gata să înceapă producţia în decursul anului curent, fiind necesară o aprobare finală din partea guvernului chinez.
Fabrica respectiva va alimenta aproape 250 de reprezentanţe Volvo în China în următorii zece ani, o creştere importantă de la cei 150 de dealeri din prezent.

Via AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (25)

  • china in your eyes
    Sunt unii care cotesta puternic caracterul premium al acestei marci. E bine totusi ca sunt ancorati in realitate. Ar trebui sa fie bazati pe modelele actuale si sa dovedeasca ca pot face performanta, apoi sa intre pe alte segmente. Ori ei de abia se taraie la vanzari. Prafuitele S80 si XC90 sunt masini pentru sexagenari.

    PS: super haioase pozele ipotetice de mai sus.... absolut penibila o asemenea masina in realitate
    31 31
  • @mafia......Nissan face muci orice BMW? De batranul Tida ai auzit adica un logan mai rasarit asa.....Tu in ce realitate paralela traiesti?

    si cine dracu facea vorbire de lexus in articol? Sau ti-au scapat pilulele de dimineata in buda si acum esti in sevraj mintal?
    23 17
  • @gelu
    O fi Mafia putin dus cu pluta, dar nici tu nu esti departe. Esti egal cu zero in domeniul auto, daca pentru tine Infiniti e acelasi lucru cu Nissan. Infiniti a creat clar o detasare de Nissan, o politica ce se va adanci si mai mult de acum incolo. Noul Infiniti Q50 e doar inceputul.
    25 10
  • Vasilica
    Deci ca sa inteleg ca e ceata totala! Nu conteaza ce spune un constructor premium respectat ca in clasa de lux exista doar atat S si seria 7 conteaza ce spune "nimeni" pe acest site de stiri auto care nici nu stie cum se rasuceste cheia in contact la un logan se intreaba de la stanga la dreapta sau de la dreapta la stanga!
    Tara de experti ce sa mai
    14 18
  • Pe asta nu o prezinta la Shanghai!
    2 2
  • am inteles=> nu este hibrid
    1 1
  • @mafia
    LS este etalonul clasei doar in capul tau, cum de altfel si GS si RX sunt tot etalon in clasele lor, in afara de faptul ca realitatea te contrazice la orice, si la vanzari si la teste, in rest ai dreptate, doar ca Lexus in Europa este zero, exista doar in SUA, de fapt sa-ti spun o chestie tare, Bmw vinde in Japonia aproximativ 60-70 de mii de unitati anual, mai mult decat Lexus in toata Europa, nu stiai asta? Daca mai pun si Mercedes la socoteala, sunt mai multi japonezi care cumpara Bmw si Mercedes decat europeni care cumpara Lexus si Infiniti la un loc, in conditiile in care Europa este o piata clar mai mare decat cea a Japoniei, deci traieste in lumea ta, esti un "etalon".
    21 9
  • mi se pare doar mie sau decupajul farurilor aduce mult cu cel de la SAAB?
    4 4
  • cum, japonezii se scad cu TVA-ul? Se folosesc de toate tertipurile tipic damboviteze sa nu plateasca monstruosului stat japonez taxele, impozitele si tva-ul din care sa dea copiilor "cornul si laptele"? Hmmm...sunt distrus, imaginea mea idilica fata de cetateanul onest japonez s-a naruit. Oare yakuza se scade cu tva-ul? Ca pe astia numai in Merc ii vad.
    9 6
  • Adrian
    @gelu sevraj mintal :)) tare asta !
    Volvo chiar daca ar fabrica un model capabil sa fie la egalitate cu S class, (mai bun nu cred ca au cum sa il faca) nu va avea acelasi succes ca si un S. S-ul este deja un brand...nu mai e de mult un model. Are o istorie...are fanii lui (foarte multi chiar), este perfectionat de multi ani si pare ca atinge perfectiunea cu fiecare model nou scos pe piata. Mai bine ar fi luat un alt reper cum ar fi Lexus LS.
    10 8
  • Ai o logica de fier, tu ai firma si angajati? Putin probabil, pai daca ai o flota care se strica toata ziua vei cheltui oricum mai mult pe reparatii, cu tot cu returnarea tva, deci ai 7 toyota corolla sa zicem, da? Zero defectiuni, deci nu exista returnare tv din reparatie, apoi ai si 7 vw jetta, cu 179 de defectiuni intr-un an, toate 7, pai tu scazi tva din acele 179 de defectiuni, dar vei iesi pe minus cu mult fata de flota de corolla, adica scazi 24% din totalul costului pt reparatii si vei avea o pierdere de 76 % :), deci asa este, de aia isi cumpara japonezii flote de premium nemtesti, oricum asa sa faci la firma ta, este o afacere buna daca mergi pe logica asta.
    14 10
  • m-am apucat sa caut pe net...in Japonia nivelul TVA inteleg ca e undeva pe la 5%. Ce sa zic...o adevarata piatra de moara la gatul companiilor nipone.
    7 6
  • @mafia
    Asa este omule, daca tie iti da pe plus sa ai multe defectiuni fata de zero defectiuni, cu tot cu returnarea tva mai mic sau mai mare, in functie de cheltuieli....nu te mai contrazic, si vezi ca la noi s-au mai impus niste limite la returnarea tva pt firme pt flote de masini si alte cheltuieli, adica se deduce mai putin acum, oricum repet, are logica sa-ti cumperi o flota de premium cu-n pret de achizite de 3 ori mai mare fata de o flota cu marci de volum, care si cu mama returnatii tva tot vei cheltui mai mult, nici macar nu se compenseaza pretul de achizitie, plus ca-n Japonia lucrurile astea nu functioneaza chiar ca-n Romania, deci hai s-o lasam asa, se pare ca stii foarte bine cum e cu firmele japoneze.
    10 9
  • pai se vorbea aici de TVA nu de comision. Si ce e ala "comision" la compania tipica japoneza.

    Oricum de la Volvo am ajuns sa se vorbeasca de greutatile afacerilor din japonia sau cum ar zice romanul: "un prost arunca piatra si zece intelepti se chinuie sa o scoata".
    8 7
  • @mafia are dreptate...5% TVA e foarte mare. Merita sa-ti cumperi niste cazaturi cum sunt mercedes sa tragi in piept guvernul japonez populat numai cu bosorogi tampiti

    mai puneti voi ghilimelele

    da' comisionu? cu comisionu cum ramane?
    6 9
  • @mafia....clar...imi iau mercedes care "cade" bine si des.

    Dar uite, americanii sunt prosti. Astia, din cate am citit eu "pa" net se dau in vant dupa Toyota. Dar e prosti. Pai e simplu...daca ar citi pe Automarket elucrubatiile tale, Mafia, s-ar scoate. Dupa cum se stie la sfarsit de an fiecare american isi face balanata de venituri si cheltuileli. Cum apare profitul cum decarteaza impozitul aferent atfel te calca IRS-ul. Dar nu, americanii nu vor masini germane sa se scoata, ei stiu una si buna...japonezele. Fraierii...
    7 10
  • @mafia...ai curajul sa mai spui odata asta? ca S-ul e cel mai tare cam peste tot? Ca sincer, eu nu m-as lauda cu asta :D
    5 8
  • @mafia...io zic sa-ti schimbi medicatia. Poti incerca un tratament naturist ceva; o soricioaica ceva....Nu confunda cu codita soricelului. Aia n-are efect.
    9 8
  • BaditzaEx
    ce fumati fratilor ?!=)), de la o stire cu Volvo ati ajuns la invataturi cu TVA si masini germane vs japoneze
    o lume nebuna, nebuna de tot !!! :-))

    imi pare rau ca Volvo nu va scoate o limuzina de talia tripletei germane ( si a celor de la Lexus ca sa nu se supere Mafia :D ) dar avand in vedere situatia lor, este de inteles... inca nu au ajuns la un asemenea profit incat sa-si permita sa investeasca intr-un asemenea model ( care necesita investitii uriase daca-si doreste a fi competitiv ) dar in acelasi timp, mi se pare ca d-nul Hakan exagereaza sau greseste afirmand ca un asemenea model nu i se potriveste imaginii de marca a Volvo, din moment ce Volvo este si se vrea o marca premium.
    6 1
  • Nu conteaza
    @gelu- :)))))) cel mai bun comentariu....
    10 6
  • Lasand la o parte cacealmaua de mai sus, cred ca este o decizie cat se poate de corecta si realista din partea celor de la Volvo. Volvo in acest moment are de recuperat mult in privinta imaginii. Trebuie sa vina cu un XC90 nou, apoi cu un S80, sa fie cat mai profitabil si apoi mai vedem.
    Interesant mi se pare faptul ca tocmai Gelly a propus asta, in conditiile in care a bagat miliarde in Volvo pana acum. Asta inseamna ca bani mai sunt.
    Totusi eu nu exclud un rival pentru Clasa S din partea lui Volvo. Numai ca asta s-ar intampla peste cel putin 10 ani. Sunt lucruri mai importante de pus la punct decat un rival pentru S, in primul rand lucruri legate de imaginea marcii pe care Ford a prafuit-o grav.

    Si referitor la masinile de flote... nu mai faceti atatea speculatii, desi din spatele unui calculator e foarte simplu sa o faci. De cele mai multe ori conteaza oferta de finantare si colaborarea cu acel dealer si/sau importator. Din cauza asta companiilor le pasa si nu prea de ce masini isi cumpara pentru parcul auto. Pot obtine oferte foarte bune si pentru intretinerea lor.
    14 1
  • se vor putea scade de TVA din reparatii nu numai de pe urma '' asigurarilor mai scumpe si a bonurilor de carburant sau din dividente.

    @mafia...eu cred ca tu nici nu stii ce inseamna termenii pe care ii folosesti. Sau in orice caz e un talmes-balmes in capul ala al tau.....la economie esti muci

    hai ca am incheiat....ne mai vedem pe alte "mari"
    9 3
  • habahaba
    @mafia: ce dobitoc sinistru!
    10 0
  • Concluzia universala a lui @mafia este urmatoarea: Bmw si Mercedes se vand bine peste tot in lume pt ca sunt proaste si pt returnarea tva-ului, nu mai are rost sa mai discutam, chiar si-n tarile in care nu exista tva sau in care este la un nivel minim, iar cand vorbim de clasa de lux este clar, 90% din flotele din lume sunt cu modele din clasa de lux, asta o stie oricine doar ca unii nu recunosc, printre care si eu, este evident de ce facea legea clasa S de atata timp, doar ignorantii nu s-au gandit la ce spune @mafia.
    12 2
  • Nu conteaza
    Nu inteleg de ce nu ii interzice Automarket dobitocului de mafia sa mai posteze. Vorbeste numai tampenii, mai totdeauna comenteaza unde nu trebuie si pe deasupra mai si crede ce spune. O vreme am crezut ca e vre-un destept care incearca sa enerveze pe altii dar am constatat ca individual este efectiv cretin. Imi cer scuze fata de ceilalte persoane care intra pe forum pentru limbaj dar e de-ajuns cu atata idiotenie. O opinie exprimata civilizat e in regula dar tampitul acesta are atatea "manute rosii" la fiecare postare ca nici un post nu rezista mai mult de cateva minute.
    14 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru