Volvo este în plin proces de reabilitare a gamei sale de modele. Constructorul suedez mizează pe aerul proaspăt al noilor V40 şi V40 Cross Country, dar şi pe un facelift aplicat recent aproape tuturor modelelor din gamă. Cu toate acestea, Volvo continuă să piardă teren într-un segment în care, altădată, era principalul rival pentru etalonul BMW X5.
Suedezii resimt perimarea unui model atât de important precum XC90. Însuşi Hakan Samuelsson, preşedintele Volvo, o recunoaşte şi îşi exprimă dezamăgirea pentru întârzierea lansării unei noi generaţii. Departamentul de dezvoltare a întârziat acest moment mai bine de un deceniu şi a făcut ca modelul să-şi piardă din popularitatea iniţială.
”Ce am învăţat despre XC90 este că trebuie să fii foarte atent atunci când decizi să amâni un produs. Practic, împrumuţi bani din viitor şi trebuie să îi înapoiezi cu dobândă. Nu a fost foarte inteligent să amânăm acest program”, a declarat Samuelsson.
Anul trecut, vânzările lui XC90 au scăzut cu 21% faţă de 2011, atingând doar 31.290 de exemplare livrate. Chiar şi aşa, rezultatul este departe de performanţele pe care le înregistra XC90 în 2004, atunci când a adus pentru Volvo 84.032 de clienţi. Popularitatea a ţinut până în 2007, când s-au vândut 79.140 de exemplare.
De asemenea, până în 2008, XC90 a fost cel mai vândut model Volvo în fiecare an. Din 2008 însă, locul său a fost luat de V50.Pe piaţa europeană, Volvo nu a reuşit să vândă anul trecut decât 9416 de unităţi ale actualului XC90. Situaţia nu se anunţă foarte roz nici pentru anul acesta nici pentru cel care urmează. Suedezii intenţionează să lanseze o nouă generaţie abia la finele lui 2014.
via automotivenews (înreg.)
Nu e bine ca Volvo sa nu mai aiba peste cativa ani reprezentant in clasa mare, pentru ca aici se ajunge, iar cand ai si patroni chinezi care vor dicta ce vor ei pt ca vor sa-si recupereze investitiile te gandesti ca era mult mai bine sa nu ajunga in curtea chinezilor, dar asta sa ne spuna unii fani cum e cu nationalismul nordicilor si de ce au ajuns pe mana chinezilor.
da ai dreptate.......insa ai omis ceva.....vanzarile......cu editii fara editii nu conteaza nemtii vand mult si bine.....
Volvo a pornit bine in ultimi anii(de la preluarea chinezilor)insa asa sunt uni de fel .........trag de modelele lor pana se satura clienti si nu le mai cumpara........
sa nu uitam k si S80 este la vanzare de 1 deceniu.......si tot nu vin cu un model nou.......doar facelift-uri care nu prea reusesc nimik......
aceeasi problema a avuto si Saab.......tineau prea mult o generatie in productie.......pana cand scadea interesu de tot
cu un asemenea partener de alianta tehnologica, se duce de rapa tot aerul de masina din clasa de lux
Prin primul tau comentariu, ce anume ai dorit sa aduci constructiv la articol? Faptul ca esti de acord cu seful Volvo, care e dezamagit de faptul ca se amana lansarea unui nou XC90?
De-o vreme incoace esti din ce in ce mai rautacios in exprimare la stirile despre Volvo, mai ales la articolul asta, in care nu s-a mentionat nimic, nici in stire, nici in comentarii despre masinile germane.
Si cand ma gandesc ca (parca) tu ma admonestai mai devreme pentru ura mea "prosteasca" fata de germane.
http://www.automarket.ro/stiri/volvo-pregateste-noua-modele-noi-pana-in-2015-49128.html
Citeste bine comentariile de la acest articol, poate vei intelege, sunt rautacios cu unii fani care "ma trag de urechi", eu un fan Bmw, ce ma intereseaza pe mine de Volvo si ca "este f bine ce se intampla cu unele modele", daca tie ti se pare in regula, foarte bine.
Ce-am adus constructiv la aceasta stire? Nu stiu, am specificat c-am spus de mai multe ori acelasi lucru si unii fani Volvo, nu numai ca n-au fost de acord( ca doar nu trebuie sa fie de acord) dar au dat-o in nelipsitele sabloane cu meltenii si cu nemtii si cu orice vrei tu, acum vine seful Volvo si spune niste lucruri evidente, lucruri pe care unii "cunoscatori" le considerau rautati , exact ceea ce faci si tu, care esti fan Alfa, Saab, Volvo, Lexus, Cadillac, Infiniti doar ca sa arati ca nu esti fan germane, dar nu stiu cum poti sa fii fan Alfa si Lexus in acelasi timp, 2 marci cu filozofii total opuse, Alfa si cu Saab impreuna da, merge si cu Lancia, lux sportiv, dar la gramada cu toate celelalte nu, este tras de par, sa-ti placa modele de la mai multe marci da, sa fii fan 7 marci nu exista, cum ar fi eu sunt fan Bmw si apoi Mercedes, Audi, VW , Opel, hai si-o Alfa si cu Lincoln la pachet doar ca sa demonstrez ca nu sunt fan japoneze, cam asta spuneai tu in unele comentarii, doar sa ai "argumente" impotriva germanelor, cand era suficient sa te opresti la cele 2 italiene si la Volvo, daca insiri toate marcile din lume sa stii ca nu te face credibil deloc.
Iar daca spun niste lucruri de anumite marci nu inseamna ca am ceva impotriva acelei marci, am ceva impotriva unora care se dau mari fani si care in totala necunostinta de cauza "identifica" niste adevaruri spun ei si cine le spune ca nu e chiar asa e fraier si bineinteles meltean.
Asta ai inteles din tot ce-am scris eu? Ca sunt fan X ca sa nu fiu fan Y???
Tu fan Audi? Esti prea prost si meltean.Prima data incepi sa jignesti omul in fel si chip,apoi spui ca BMw al tau este peste Audi al meu.Las-o moale baii ca ne-am saturat de atatea harburi de bmw-uri luate din tari straine si care ne polueaza ,si de toti panfletarii cu pisicutze care se dau mari si fac accidente.
Ce marci am insiruit, cand? Singurul articol pe care mi-l aduc aminte, la care sa fi postat un comentariu cu o insiruire mai lunga de marci, este unul in care "BMW" facea spume la gurita ca toate masinile prezidentiale din lume sunt audi sau bmw, si i-am aratat vreo 10 tari mai dezvoltate care nu folosesc masini germane pentru demnitari.
Si da, sustin in continuare ca nu suport un constructor care si-a construit succesul dintr-un design furat de la Tatra si care au acum zeci de modele care arata la fel.
Sau inca una care minte cum respira, despre tot felul de aspecte (cuplu, vanzari, emisii etc). E plin internetul de articole.
Lasand asta la o parte, am un mare respect fata de tine si-o sa-l am in continuare. M-am lamurit cu mica mea dilema. O seara frumoasa!
Si inca cate ceva: chinezii nu au cumparat Volvo pentru a-l salva de la faliment. L-au luat pentru a beneficia de ceea ce Volvo a realizat in domeniul sigurantei si fiabilitatii masinilor si a motoarelor. Asa cum a procedat si Ford si la putin timp a aparut surprinzatorul sistem Ford Active city stop cica dezvoltat de ei :)) Asta e City safety preluat de la Volvo si cu un alt nume, care face exact acelasi lucru.
Deci dupa ce chinezii vor lua de la Volvo tot ce se poate, cel mai probabil il vor vinde sau "lasa sa moara".
Din cate stiu masina cu cei mai multi km parcursi este un Volvo P1800, nu Mercedes, BMW sau Audi. Deci trebuie sa fii fan Volvo ca sa faci atatia km cu o masina + ca trebuie sa ai si cu ce.
Cam asta se intampla acum in industria auto. Mi se pare ca si BMW vrea o alinta cu Toyota. De ce oare ? Daca sunt asa de bazati si fac super masini, de ce au nevoie de altii ?
Ulterior Volvo a fost vanduta lui Gelly, iar in acea perioada am avut XC60, nu demult se lansasera S80 si C70, a urmat apoi S60 si anul trecut V40. Motivul pentru care un nou XC90 a fost tot amanat se datoreaza faptului ca totusi, o avea Gelly multe miliarde, insa hai sa tragem linie, sa mai recuperam din banii investiti si apoi mai vedem. Si asta se datoreaza faptului ca de asa ceva nu se ocupa cei de la Volvo. E drept ca XC90 se vinde tot mai slab, defapt e normal... este o masina depasita si tehnic si moral, siguranta proabil a ramas tot de top. Dar vorbim despre o companie a carei evolutie depinde de altii... ceva total diferit fata de ce se intampla la BMW, Audi si Mercedes care sunt pe cont propriu.
Eu simpatizez si Volvo si unele germane recunosc, dar sa stii c-o dai in diverse, spui ca Bmw face alianta cu Toyota de parca ar fi fost in faliment, fac alianta pe o nisa care va fi in crestere, ambii au de castigat, la masini clasice de care alianta are nevoie bmw? nu are, au fost independenti tot timpul, si sunt in continuare, aliante pe anumite segmente face toata lumea acum, dar au o situatie invidiata de multi, nu produc f mult la nivel mondial dar sunt sus, sunt foarte sanatosi financiar, ceea ce nu se poate spune de volvo, daca te uiti la cate xc90 au vandut in toata Europa...adica aproape nimic, si nu sunt convins ca daca nu erau preluati de cineva ar fi stat pe roze, plus ca inainte de chinezi au fost la Ford, cand au fost preluati de americani nici atunci nu stateau f bine financiar, iar acum de unde ar fi avut ei multe miliarde in ultimii ani pt ultimele modele? ar fi ajuns ca Saab, astazi nu mai conteaza ce-ai fost acum zeci de ani, daca nu tii pasul iesi din joc, iar stapanuuil chinez putin ii pasa de istoria Volvo, trebuie sa faca bani si va continua sa exista , sa se dezvolte, daca nu e trist. Eu zic totusi ca vor rezista, dar sper sa nu ramana la chinezi prea mult timp, este o pata pe istoria Volvo, parerea mea.
@Gigi, parerea mea este ca gresesti. De cand Volvo nu mai are parinti "din lumea buna", ca sa vezi, o duce mai bine. Au aparut modele noi, imaginea marcii a crescut continuu, ca fiabilitate sunt tot undeva sus (acum cativa ani era considerata cea mai fiabila marca premium din Germania). Ideea este ca Gelly nu a cumparat Volvo sa abuzeze tehnologia lor, pentru ca Volvo in continuare lanseaza tehnologii unice (gen airbag pentru pietoni sau city safety) si are planuri mari de viitor (masina in care Volvo garanteaza ca nu ai cum sa mori... va aprea prin 2020).
Pe de alta parte, atata timp cat Gelly da bani pentru astea, este absolut firesc sa aiba si pretentia de vanzari. Si din cate se pare lucrurile se misca in directia buna. Un "stapan" cu o reputatie nu tocmai grozava nu inseamna neaparat un "stapan" mediocru. Deci sa nu incurcam borcanele: Gelly da bani lui Volvo, Volvo vinde masini, banii ajung la Gelly iar Gelly ii investeste mai departe.
Atunci cand Ford a vandut Jaguar si Land Rover, le mai dadea cineva vreo sansa? Uitati-va unde sunt acum.
Ford a furat tehnologie de la Volvo? O las ca intrebare retorica. Daca tot suntem la capitolul SUV, a observat cineva ca tetierele active Saab troneaza la Captiva inca de la aparitia modelului? O putem considera o situatie de furt intelectual? Nu, ca doar si GM a furnizat motoare si platforme sursei, care n-a avut vanzari si i-a produs si pierderi, asa ca macar o amarata de tetiera putea sa imprumute.
Cat priveste "masina in care nu mori" preconizata de Volvo (nu conteaza marca emitenta, putea sa fie si Buick; eu incriminez conceptul ca atare), mi se pare nu numai o utopie ridicola, ci si sfidarea cu buna stiinta a insasi vocatiei de pilot. Eu vreau sa fiu permanent responsabil in trafic, iar daca se intampla sa-l fac terci pe alt participant la trafic, inseamna ca merit sa mananc terci la racoare. V-am mai povestit eu despre societatea globala riscofoba, recte cea mai cumplita absurditate a zilelor noastre. Mai avem putin si omul postmodern va sustine senin ca nu exista moartea fizica, ca ar fi doar o iluzie optica. Nimic nu l-ar incanta mai mult decat sa se eternizeze pe pamant, probabil ca sa impartaseasca din duhoarea mintii lui contorsionate, in care toate sensurile firesti s-au spiralat.
S-a ajuns la un nivel ingrijorator de epitetiada maidaneza. Este drept ca, tot pe AM, si eu l-am busit de curand pe un user si invers, dar nu asa, grosolan; trebuie sa pastram in vigoare "minima moralia". Ce facem acum, ne apucam sa coboram din......copac?
Cine ce are de reprosat lui Dan-grc? Ma rog, pare un tip mai incisiv, care nu tolereaza anumite mituri exagerate anti-BMW, dar sa stiti ca n-am gasit aici un tip mai vizionar ca el in privinta BMW. Intuieste exact ce se va intampla cu marca bavareza la confluenta inevitabila cu "noua ordine mondiala" din lumea auto; presimte ca liderii firmei vor indura un adevarat supliciu, provocat de dilema dilemelor: profit cu orice pret sau conservarea faimei istorice? Mai greu si-si, daca nu fantastic de greu. Una peste alta, BMW a cucerit America in mod autoritar si spectaculos, astfel ca doar Cadillac ar putea sa-l anihileze (eventual cu o mana de ajutor premium din partea lui Buick), dar aceasta provocare o va suprasolicita, caci intra in ecuatie si celelalte doua membre ale "triadei" germane. Atuul hipnotic al bavarezilor rezida din arhitectura inconfundabila, expresiva si chiar variata! Teoretic, fiabilitatea nu va fi extraordinara (si nimeni nu se va face ca ploua, nici macar optimistii), dar senzatia macho a motoarelor puternice si alura neintrerupt agresiva vor face din BMW un adversar redutabil oriunde, nu numai in US. Cu aceasta am vrut sa specific, fara suparare pentru Suedezu (el m-a insultat odata, dar nu-i port pica - fiecare va raspunde la Judecata pentru orisice cuvant, inclusiv eu), ca nu este suficient sa fii as pe un singur plan, recte cel al sigurantei; nimeni nu contesta realitatea pura, si anume ca Volvo se bucura de niste inovatii utile, unanim recunoscute (chiar si de catre detractori sau tocmai de catre acestia), dar nu mi se pare inca menita conceperii unui mecanism unitar, centralizat si functional, precum GM - "OnStar este liderul sistemelor de siguranta, securitate si informatii pentru autovehicule", conform site-ului oficial Chevrolet. Dar, repet, nu vreau sa se inteleaga ca ponegresc Volvo. Este o marca care nu-mi place si pe care o respect sec. Atat.
"Difficult year for new car sales in Sweden, down 8% on 2011 to 279,478 registrations, the lowest result in 3 years. The Volvo V70 is the most popular model in the country for the 16th year running with 21,822 sales and 7.8% share, down 2% but up from 7.3% last year. "
BMW e pe locul 7, cu seria 3. Ca si marci, Volvo vinde de ~5 ori mai bine in Suedia.
Ce delegatii p**ii in Japonia? Despre ce vorbesti?
In ce hal poti sa minti, doamne iarta-ma :)) Daca aveai catusi de putina cultura generala, aflai ca Noua Zeelanda NU ARE PRESEDINTE, face parte din Commonwealth, deci conducatorul este Regina Angliei.
Cand urlai ca disperatul cu masinile prezidentiale, repet ce-am zis mai sus, ti-am aratat 10-15 tari dezvoltate care nu folosesc masini germane. Nu stii sa citesti? Te invat eu.
Ma doare-n ... de India, ti-am aratat tari dezvoltate. Vino cu alte exemple.
Si-n plus: astept sa-mi dai exemple de "diverse cazuri" in care BMW a inovat inaintea Volvo / Saab / GM.
Esti un copil frustrat, nu tare educat, dar rau de gura si agresiv in limbaj. Pe scurt, definitia din DEX a prostului.
In New Zeeland,laburistii au cumparat BMW-urile.Au pierdut alegerile,iar noul guvern(nationals)le-a scos la vanzare,deoarece au fost prea scumpe.Acum(din pacate)au trecut pe Lexus.
Dar aici pe AM ,"Show must go on".Dar este tare ieftin.Actorii sunt tare simpli.Nu conteza ce preferinte au.Nu conteaza unde traiesc,iar scoala......Sunt multi care au mai multe vacante decat au ei scoaala.
Astept totusi raspunsuri la "diverse inovatii" si cum e cu presedintele Noii Zeelande, vanzarile BMW in Suedia, etc.
Si se scrie "ligheane", nu "lighiane", mai "inteligentule" - ca sa te parafrazez. Plus ca orice vipera este veninoasa din fire, poc cu pleonasmul. Dar fraza urmatoare mi s-a parut bestiala, chiar am ras zdravan: "Toti delegatii si toate masinile prezidentiale sunt BMW". Va dati seama cum au iesit delegatii direct de pe liniile de asamblare din fabrica BMW, li s-a aplicat sigla pe frunte si au ajuns prin showroom-uri cu motto-ul: "Cumparati cu incredere, astia sunt BMW, nu gluma". Rasfoind brosurile cu aceste noi produse, am aflat ca merg cu etanol, adica Schnapps, desi consumul in oras este cam mare, mai ales daca barurile se inchid dimineata. Posibil ca acest model insolit - Delegatii - sa fi fost incercat si la drive-test, dar cica eventualii clienti s-au plans de schimbatoarele de viteza mici si moi.
Mai in gluma, mai in serios, daca zabaucul huleste cu atata inversunare Saab, inseamna ca-l pretuieste in gand. Cred in efectul "psihologiei inverse"; intotdeauna ajungem sa iubim ceea ce respingem instinctiv. Asa s-a intamplat cu Stalin, la moartea caruia rusii au plans sincer si chiar s-au simtit pierduti. A lasat numai lacrimi in urma lui, dar si aureola unui om nespus de puternic, infricosator si respectat.
Repet, ma voi ocupa de individul acesta inexistent cum se cuvine, care, de fapt, intineaza (re)numele marcii BMW (ia sa-l puna cineva sa ia cuvantul la o reuniune internationala pe tema publicitatii in contul marcii bavareze......credeti ca va impresiona pe cineva, astfel incat sa-l considere trompeta ideala a brandului? oricum ar incepe cu sudalme la adresa Volvo si Saab, deci s-ar lamuri toti participantii din start), dar nu acum, trebuie sa se mai linisteasca apele pe aici. Contati pe mine!
Eu imi recunosc gafa, dar domnul acesta "galant" recunoaste vreodata ca delireaza gratuit?
V-am spus ca am gresit judecandu-va pripit la faza care mi s-a nazarit mie cu stergerea. Eu prefer sa-mi cer iertare in mod public, fiindca asa este just sa simt, in schimb tipul asta nevertebrat a inceput sa fabuleze despre voi, sa va calomnieze. Ce amestec sa aiba politichia in treburile AM ?!? Stiu ca nu va place mojicia, deci luati masurile de rigoare! Va multumesc!
Nu o spun cu rautate, doar ca este imposibil sa nu razi. Imi spune mie de greseli gramaticale cineva care da copy/paste la o stire (e simplu de dedus: toata este scrisa corect) si care foloseste virgula si punctul cand vrea muschiu' lui. Sa mai spun de dezacorduri sau fraze fara inteles, fara subiect si predicat?! Dar mai bine il lasati asa, va bate Dumnezeu daca va legati de oameni bolnavi.
Imi amintesc ca intr-un timp scria chiar in numele meu mesaje de genul "sunt laucalin volvo e de c----t ingineria MADE IN GERMANY nu are limite. dar sunt un prost care nu stie ce e aia BMW". Na, mai spune ceva...
Si apropo de "jafuri" suedeze:
http://www.youtube.com/watch?v=fYmidM7fMSs
Acum astept sa-mi spui ca e o vrajeaza, ca un BMW M3 nu sta la discutii. :))))
Tu vorbesti de tractiune integrala la BMW?
Subaru a creat tractiunea integrala inaintea BMW si Audi in 72' .Deci sa nu te mai aud.
In al doilea rand cand BMW va putea face un sistem de propulsie hybrid ca si Toyota ,atunci mai vorbim
In al treilea rand ,cand BMW va face masini fiabile ca Lexus atunci mai vorbim
In al patrulea rand,cand BMW va face cel mai avansat sistem de climatizare din lume ca si cel de pe Lexus,atunci mai vorbim.