Șeful Volkswagen: „Trebuie să închidem fabrici pentru a reduce costurile”

de Tiberiu Safta
Luni, 25.11.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Thomas Schafer, șeful Volkswagen, a apărat decizia mărcii germane de a închide mai multe uzine pentru a reduce din costuri. Șeful mărcii mai precizează că nu există cale de a evita concedierile angajaților uzinelor afectate.

Volkswagen se confruntă cu cea mai mare criză de la izbucnirea scandalului Dieselgate. Mai devreme în acest an, constructorul din Wolfsburg a anunțat că ia în considerare să închidă mai multe uzine din Germania pentru a reduce costurile. Este pentru prima dată în cei 87 de ani de existență ai mărcii în care o astfel de decizie este considerată.

Ca urmare a acestui anunț, angajații uzinelor germane și sindicatele afiliate au început să protesteze împotriva acestor închideri. Decizia de a închide uzine Volkswagen în Germania anulează un acord stabilit în anii 90 care garanta siguranța locurilor de muncă până la finalul lui 2029. Angajații afectați au purtat mai multe negocieri cu conducerea mărcii, însă amenință cu greve din luna decembrie dacă Volkswagen nu se va conforma cererilor acestora.

Acum, Thomas Schafer, șeful mărcii Volkswagen a declarat că închiderea mai multor uzine în Germania este necesară pentru a reduce costurile. Mai exact, marca germană și-a propus să reducă din costuri cu circa 4 miliarde de euro.

„Până la urmă, orice soluție trebuie să reducă atât supracapacitatea cât și costurile”, a declarat Schafer.

„Nu putem să punem un pansament și să ne târâm mai departe. Aia ne-ar putea costa mai târziu într-un mod serios”, a mai adăugat șeful Volkswagen.

Alături de asta, Thomas Schafer mai spune că nu este de ajuns ca angajații uzinelor afectate să beneficieze de pensionare anticipată. „Pur și simplu ar dura prea mult, a declarat Schafer. Nu are rost să întârziem restructurarea până în 2035. Până atunci, competiția noastră ne va fi lăsat în urmă”, a mai adăugat acesta.

La final, același Thomas Schafer mai spune că restructurarea Volkswagen trebuie să fie gata în următorii 3 sau 4 ani, precum și faptul că nivelul costurilor uzinelor din Germania este aproape dublu față de uzinele Volkswagen din Europa de Est și de Sud.

via Automotive News Europe

Comentarii (13)

  • Ba exista.
    Parca conducerea lua salarii de milioane de euro și bonusuri de 3x salariu. Eu zic că din atâția directori DATI AFARA și micșorate dividendele famigliei proprietare se pot tine lejer toți muncitorii, ba chiar pe salarii mărite. Pariu?
    10 1
  • Citam:
    "Volkswagen se confruntă cu cea mai mare criză de la izbucnirea scandalului Dieselgate."
    Felicitari pentru magariile facute, au castigat clienti temporar prin minciuni si acum trag ponoasele.
    5 9
  • Chiar dacă ai dreptate, nu ai ;)
    Nu sunt eu în măsură sa justific de ce unele salarii sunt inept de mari față de altele, dar cel mai probabil asta este piața.
    Cam ipocrizie in capitalism sa te “iei” de salariul altuia. Nu sunt companii de stat, politica salarială este in raport cu cererea și oferta.
    Apartamentele/casele, chiriile nu ți se par mari?
    VW trebuie sa plece din Germania și cu asta basta.
    6 0
  • Pai managerii sunt de vina că au ajuns în dezastru, nu muncitorul de la șaibă....mă înțelegi? Totuși tot managerii iau prime pentru că au reușit reducere de costuri in timp ce dau afara pe Hans, pardon Hamib sau Hashim am vrut sa scriu, nush ce o fi cu autocorectul asta. Gaze ieftine nu mai e, of of ce greu e...
    2 5
  • Nu-i chiar așa… sunt direct implicat în subiect. Cei mai afectați de situația actuală sunt managerii care nu au nici o șansă sa-și atingă indicatorii. Adică ei primesc 50% din bonus sau chiar zero, iar nivelul următor 75%. OK, sumele sunt diferite pentru că sunt procente din venitul anual, deci da, pot atinge valori greu de înțeles… și totuși când caut pe cineva care să-și asume responsabilități, să facă față la stres și să “ducă” un anumit volum de activitate, este mai greu. Altfel spus, salariile respective (chiar daca-i greu să le numești așa) cer o serie de sacrificii pe care majoritatea din noi nu suntem dispuși să le facem și asta lăsând la o parte faptul că trebuie să tragi mult să ajungi în postura de a putea duce un astfel de job, și aici mă refer strict la experiența și abilități.
    Companiile (la cele auto mă refer) au fost atrase în situația actuală (cu electrificarea) în unele cazuri forțat. S-au aruncat pentru cu anumiți CEO nu au putut (posibili unii nu a vrut) să se pună invers, știu caz concret.
    Unele companii auto sunt lente, birocratice, pline de proceduri, fapt care a generat o serie întreagă de anomalii, întârzieri sau chiar dezastre în dezvoltarea anumitor aspecte ale unui BEV.
    Și povestea poate continua…
    6 3
  • Distractia DieselGate a costat aparent 33 de miliarde de dolari. Era de asteptat sa fie urmari pentru relicva nazista.
    5 8
  • Ar putea nenea asta din poze sa justifice de ce costa un Golf plugin 45k euro? Poate sa justifice de ce nu exista un Golf hibrid simplu pe la 25k euro? Poate sa justifice de ce nu exista un Golf mildhibrid pe la 22k? Poate sa spuna de ce au spart purcoaie de bani pe multi cai verzi pe pereti (electrice) fara sa stie exect daca se vor vinde? Cine a facut studiile, cine a impins absurd programele de electrice in detrimentul tuturor celorlalte?

    Poate sa ne spuna cum s-a ajuns in mai putin de 5 ani ca un golf sa sara de la 17-18k(generatia precedenta in 2019) la 27-28k generatia actuala? Sunt 10k euro diferenta care sunt greu de inghitit de multi clienti. E greu cu asemenea preturi in conditiile in care sunt masini de clasa superioara la banii astia.

    Nu poate sa raspunda niciunei intrebari serioase dar stiu sa aplice lectia cea mai facila din manualul de management: taiem cafelele, dam oameni afara si inchidem fabrici.
    9 2
  • Seriff
    @alex cu a mic, VW vinde de rupe, sunt pe primul loc la vanzari in Europa, de-aia s-au scumpit masinile, fiindca exista cerere si oferta, nu se vand electricele, acolo sunt problemele, nu doar la VW, la toti, UE a fortat electrificarea, producatorii nu s-au opus, au scos pe banda rulanta masini electrice si au ramas cu ele fiindca, oferta nu a avut legatura cu cererea, oamenii vor termice, nu electrice, asa se intampla cand lasi capul plecat la niste politicieni corupti si prosti.
    8 3
  • parere
    Americanii ingroapa Europa. Germania are preturi duble la energie fata de tarile din Asia sau SUA. Se cumpara gaz american la preturi f mari si de aici apare lipsa de competitivitate. Felicitari Europa, ti-ai mai batut un cui in cosciug!
    1 4
  • @parere
    Huooo, auristule, putinistule. N-ai voie sa fluieri in biserica. Gazul american e sfant si e mult mai ecologic ca e transportat lichefiat cu vaporul de la 5-6000 km peste ocean decat sa iei gaz prin conducta de la vecinu.
    1 1
  • @Seriff
    Stiu ca vand de rup (in Europa cel putin), dar loviturile de zeci de miliarde de euro primite incepand cu Dieselgate i-au adus intr-o situatie critica. Loviturile pe scurt ar fi: dieselgate, divizia soft , electrificarea, China, cumparare soft Rivian, razboi Ukr, iesirea din Rus.
    Adunate, loviturile se duc spre 100 miliarde. Greu de ascuns sau absorbit pierderile astea chiar si de catre VW.
    0 0
  • @Seriff
    Nu chiar toti au probleme cu vanzarile la electrice:
    https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/volvo-inchide-gura-adversarilor-propulsiei-electrice-crestere-de-40-in-octombrie-in-europa-21826057
    Doar aia care au mintit si fentat clientii si statul.
    VAG trebuie sa se restructureze cat mai mult. Inca mai vinde la fraierii care cred ca doar germanii fac masini si vinde mult in Germania, dar nu pentru mult timp pentru ca nu prea mai are lumea bani si la ei in Germania cand zici electrice zici Tesla, ca de aia au si fabrica de masini si de baterii in Germania. Au facut o aroganta baietii si au zis sa le arate cum sa faci cea mai vanduta masina din lume...si nu e germana:))
    In curand VAG va ajunge sa vanda cateva sute de mii de masini, nu milioane, pentru ca nu mai e ce a fost odata.
    0 5
  • Miai cel bou
    VW rămâne pe primul loc la vânzări în Europa, fără să vândă electrice. Investițiile în BEV sunt bani aruncați pe geam tot din cauza tiriplicilor care s-au perindat la conducere. Acum se strânge lațul.
    Volvo e producător de nișă care are nevoie de volume. Deocamdată Volvo nu există, nici ICE, nici BEV
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru