Statele membre ale Uniunii Europene au ajuns luni la un compromis cu privire la reducerea emisiilor de dioxid de carbon (CO2) provenite de la autoturisme şi vehicule utilitare, dar industria auto este nemulţumită şi consideră obiectivul nerealist şi restrictiv.
UE a decis reducerea emisiilor cu 37.5% pentru autoturisme şi cu 31% pentru vehiculele utilitare, până în 2030.
Herbert Diess, șeful Volkswagen, a oferit una dintre primele reacții ale producătorilor auto cu privire la noile obiective impuse de Uniunea Europeană. Oficialul german se aștepta ca reducerea emisiilor să nu depășească “borna de 30%”.
“Noile ținte UE ne determină să regândim întregul program de restructurare pe care îl plănuisem, întrucât acea schimbare nu mai este suficientă,” a subliniat Diess.
Șeful VW a mai spus că planul grupului privind mașinile electrice trebuie să fie revizuit în toamna anului viitor. Până în 2023, Volkswagen plănuia să investească circa 44 de miliarde de euro în dezvoltarea mașinilor electrice, a tehnologiilor autonome și pentru noi servicii de mobilitate.
Ministrul Economiei din Germania spune că noile obiective UE sunt ”la limita posibilităților tehnice și economice”.
Potrivit acestuia, undeva la 436.000 de joburi din Germania sunt legate de producția mașinilor cu motoare diesel și pe benzină.Via Reuters
Europenii raman cu alternativa Octavia (bleah!) din grupul VAG pe segmentul acesta.