Concurența tot mai acerbă din industria auto, dar și toate evenimentele care s-au petrecut în ultimii ani (pandemie de Covid, războiul din Ucraina etc.) au afectat gigantul german Volkswagen.
Potrivit presei internaționale, constructorul din Wolfsburg plănuiește o reducere de costuri de 10 miliarde de euro, în contextul în care chiar șeful companiei, Thomas Schafer, recunoaște că marca nu mai este competitivă.
"Cu multe dintre structurile și procesele noastre preexistente și costurile ridicate, nu mai suntem competitivi ca marcă Volkswagen," ar fi declarat Schafer în cadrul unei ședințe cu personalul.
Planul de reducere a costurilor ar trebui finalizat până la sfârșitul anului. Din câte se pare, acest plan include și reduceri de personal, dar încă nu s-a stabilit un număr exact.
via Reuters
Apoi prețurile electricelor sunt foarte mari, spuneam acum câteva luni, un ID 7 nu poate ajunge la 60.000 euro, este un Passat electric, a intrat în zona premium la preț, acolo este Audi, nu merge așa .
FIX de asta au pierdut competitivitatea...ii cad oo-le proprietarului cand si-o ridica.
VW a intrat la apa pentru ca CEILALTI au inceput sa ofere masini cel putin la fel de ok ca VW. + DESIGN. Poporului i s-au deschis ochii iar branciul a fost SI scandalul Dieselgate.
VW a schimbat macazul cu electricele incercand sa-si spele pacatele dar oferind aceleasi cutii de pantofi crezand in clientela fidela, captiva, incapabila sa vada dincolo de curtea VAG. Ghinion, generatiile se schimba. Skoda a mizat pe masini interesante, face vanzari, lui SEAT i s-a gasit o solutie (de compromis) prin Cupra. Apoi nici concurenta nu sta degeaba, ofera multa masina la aceeasi bani. Coreenii sunt un exemplu ca se poate si in zona electricelor.
O sumedenie de trompete spuneau ca scandalul Diesel va fi digerat ca pe o maslina iar cei de la VAG nici nu vor simti urmarile.
Mie mi se pare ca a facut fix invers fata de ce zici tu, s-au abatut prea mult de la ceea ce i-a facut numarul 1 mondial la un momet dat: masini cu design sobru, destul de patratoase, interior ergonomic cu accente si senzatie premium, sunt mai degraba de acord cu Dan GRC.
ID3 arata ca un nou, Golf 8 este urat fata de Octavia, prea incarcat si prea mult brizbrizuri, noul Tiguan la fel, Passat ce pare mai discret. Au scazut si calitatea interioarelor iar ergonomia este horror acum, nu iti poti ignora clientela conservatoare si valorile la nesfarsit si sa te astepti sa iti si iasa.
In schimb in Tiguan diesel, echipat, poate :))
VW: Golf 8 facelift va avea un display central mai mare si cam atat!
Revenind: in fata noii realitati din China, VW trebuia sa faca scale down si nu sa arda miliarde in electrice proaste si scumpe. Nu ambitii tampite. VW a ajuns sa fie cea mai indatorata companie de pe planeta la ora actuala. Nu e nicio rusine sa reduci productia, sa inchizi niste fabrici intr-o tara unde piata nu-ti mai da voie sa cresti/supravietuiesti. Reduci productia, profitul, dar iti salvezi pielea. Cand vezi ca dai cu capu', nu dai si mai tare in speranta ca o sa spargi zidul, pt ca iti spargi bostanu'.
Unii tot spun ca au gresit ca nu l-au ascultat pe Diess, cel care a fost promotorul acestei strategii. Eu cred ca au gresit ca nu l-au dat la o parte mai devreme. Omul a pus practic VW pe butuci. Daca aveau viziune, daca intelegeau ca nu au cum sa se puna cu banii statului chinez si nu incercau sa se transforme peste noapte in brand electric, daca isi pastrau masinile traditionale si nu le pedepseau cu calitate redusa si preturi absurde, chiar daca ar fi venit inevitabil o contractie, pentru ca piata chinezeasca le asigura 50% din vanzari, lucrurile acum nu erau asa dramatice. Dar acum sunt voci care spun ca VW e pe janta, ca nu se stie daca supravietuiesc.
Daca as fi avut putere de decizie, pastram si imbunatateam retetele de succes si dezvoltam in paralel un brand electric distinct, sau o divizie electrica distincta, de ex Cupra sau Skoda, si mergeam inainte cu "good old Golf & Passat" care erau pana in urma cu 4 ani extrem de apreciate, cu o clientela traditionala care nu i-ar fi lasat balta. Golf 7 facelift a fost cel mai bun Golf produs vreodata. Apoi au pedepsit Golf 8 (am vrut sa-mi iau unu si pur si simplu nu am putut, nu m-am putut convinge sa il iau), Passatul berlina l-au retras, au introdus tot felul de SUVulete care nu au pastrat aceleasi standarde de calitate. Toate astea in timp ce au crescut preturile. Practic si-au batut joc de clientela traditionala si de produsele care i-au facut brandul de volum nr 1. (va amintiti cum zicea Diess ca "va fi nevoie sa sacrificam niste vaci sacre?" :)) In rastimp, au incercat sa prinda din urma producatori ca Tesla si sa vina cu variante electrice care s-au dovedit proaste, scumpe si urate. Cu soft catastrofal, cu probleme de autonomie si rechemari in service samd. O asemenea reteta nu poate aduce decat dezastrul. Mai ales cand ai o competitie atat de salbatica.
Dintre toate electricele lor mie imi place Born. E singura care e interesanta, dar nu place oricui nici aia. Si pretul e obscen.
In fine, vor vedea domniile lor, marii manageri platiti cu zeci de milioane, cum o sa-si scoata pielea si mai ales cum o sa negocieze cu sindicatele, care sunt extrem de puternice la germani.
@PMC: trimite-le CV-ul, poate au nevoie de un taximetrist cu afinități în strategii de brand.
Electricele de astăzi nu sunt viitorul, chiar din contră, pentru majoritatea înseamnă limitări, iar pentru producători găuri negre. Cine și-a luat electrică și știe ce și-a luat nu se simte atacat de ce spun, și-a “luat” un hobby ajutat de subvenții, tare, nu?
Dar una peste alta, mașinile s-au scumpit cu minim 20% (și cele clasice) din cauza introducerii forțate a electricelor. Totul este impactat de diversificarea portofoliului, totul este mai complex in consecință costurile cresc… viitorul sună bine!!!
In schimb majoritatea nu s-au ars că știu ce fac.
Viitorul sună bine, da. Din 2035 toate mașinile noi vor fi electrice, în Europa. Cine se adaptează, vinde, cine nu... O să le vizitam muzeul.
Si, dragii mosului, masini scumpe aveti destule, id7 va trebuia acum? Ia incercati cu id2-ul promis la 25.000 euro, s-ar putea sa infloriti dupa reteta broscutei din anii '60. Nu zic sa va insusiti sfatul meu, spuneti ca a fost ideea voastra, hai, gata cu bocitul, fetelor, la treaba!
Acum ganditi-va la o electrica VW. Ce a ramas din tot ce am descris mai sus? Si ce a ramas cand e vb de un Golf 8? Cum mama dracului sa nu iti pierzi clientii?
@Matei: vezi ca id2 se zvoneste ca nu-l vor (mai) putea produce in 2026. Eventual, mai tarziu. Si oricum, 2026 e mult prea tarziu. Ar trebui sa apara in primavara viitoare ca sa aiba ceva sanse sa se redreseze.
Golf a fost odata, demult, ca-n povesti, o mașină cum descrii tu. De decenii nu mai e. De la Golf 5 încoace, cu fiecare model nou, și-au pierdut din avantaj și, eventual, au fost depășiți de alții.
Dar s-a vândut bine pentru ca e plina lumea de fraieri care salivează la mașina germana și n-au bani de Mercedes, așa că se umfla pipota în ei când merg cu mașina poporului.
Si pentru ca au pompat miliarde în "sponsorizări" la reviste și emisiuni de profil.
Și desigur, au ajuns să trișeze ca să treacă niște teste pe care alții le treceau pe bune.
Asta pentru ca ei au considerat ca e mai ieftin sa trișeze și sa mituiască jurnaliștii auto decât sa investească în motoare și platforme noi. De altfel au reciclat aceleași motoare și aceeași platforma timp de vreo 20-25 de ani.
Pana la urmă și-au dat și fraierii seama ca împăratul e curul gol și face mișto de ei. Nu înainte sa marce banul gros, unii de mai multe ori.
PS: am închiriat deseori Golf, de avut n-am avut niciodată. Dar de fiecare data mi-a întărit ideea ca e o jecmăneală de mașină pentru fraieri cu preconcepții.
O perioada (scurta, după ce mi-a făcut cineva praf masina precedenta, și pana am luat alta noua) am avut un Seat Leon. Întâmplarea face că într-o excursie în Spania mi-au dat un Golf cu același motor (1.6 TDI) și aceeași cutie DSG. Leon era mai bună, mai ales pe serpentine.
Când toată industria respectabila trecuse la common rail, VW se jura ca tehnologia lor veche din 1989, cu o îmbunătățire în 2000, era cea mai buna. Adică Mercedes și BMW erau fraieri ca investeau în dieseluri pe common rail :)
Abia în 2009 (!!!) au trecut și ei, ca nu mai erau competitive motoarele de tractor pe care le foloseau. Dar au rămas tot cu numele TDI, ca și cele noi mancau la fel de mult ulei.
Posibil ca statul german sa se scobesca de niște miliarde pentru ajutor, dar nu va mai fi ca înainte, adică va ieși deranj mai mare acum .
Apoi VW este MARCA, componenta a unui concern. Statul (daca va fi sa fie) nu va ajuta MARCA ci...compania mama. Dar nicaieri nu se face vorbire ca lui VAG ii este greu ci marcii VW.
Eu stiu ca buzunarul statului e adanc si ca javrele de politicieni iau cel mai usor decizii cand e vorba de banul public, dar totusi, asemenea sume nu stiu daca isi permit sa plateasca. Poate totusi, si astfel compania va fi salvata pe model Renault, ca si aia is majoritari de stat daca nu ma insel. Si aia au fost salvati de la faliment deja demult.
For the record: daca se intampla asta o sa pot considera ca mi s-a implinit speranta sa-i vad trasi pe dreapta. :)