Şeful Volkswagen: "Putem avea un milion de maşini cu propulsie alternativă pe şoselele Germaniei până în 2020"

de Sebastian Toma
Joi, 24.10.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Martin Winterkorn, şeful concernului Volkswagen, spune că ţelul Angelei Merkel, de a avea un milion de vehicule electrice pe şosele până în 2020, este realizabil doar dacă se vor lua în considerare şi hibrizii.

Martin Winterkorn, CEO-ul Grupului Volkswagen, spune că realizarea ţelului Angelei Merkel privind numărul de vehicule electrice de pe drumurile din Germania anului 2020 este posibilă doar dacă vor fi luate în considerare şi vehiculele hibride. Cancelarul Germaniei dorea ca şoselele să fie populate de un milion de vehicule electrice până în 2020. Winterkorn şi-a luat angajamentul de a aduce aportul concernului Volkswagen la realizarea acestui ţel, spun cei de la Automotive News, în urma participării sale la o discuţie publică în Ludwigshafen, Germania.

Şeful concernului Volkswagen consideră că vehiculele hibride plug-in oferă cel mai mare potenţial pe piaţa auto în prezent, deoarece prezintă şi un motor cu tehnologie convenţională şi sunt mai uşor acceptate de consumatori. Acestea vor ajuta la mărirea numărului de puncte de încărcare pentru vehicule electrice la o scară mare şi vor învăţa utilizatorii să folosească un vehicul electric, chiar dacă vor avea sub capotă şi motoare cu ardere internă.

În urma fazei de acomodare, utilizatorii vor scăpa de anxietatea privind autonomia redusă a unui vehicul electric şi riscul unei ”pene”, vehiculele electrice urmând să fie văzute drept ceva normal pe şosea.

Urmareste Automarket
Concernul Volkswagen va produce 14 modele cu trenuri de propulsie alterantive începând cu anul viitor, versiunile electrice ale lui Golf şi Up! Fiind primele modele de acest gen. Ulterior, hibrizii din gamele Porsche şi Audi vor umple rândurile acestei game cu propulsie alternativă.
Volkwagen intră astfel pe drumul parcurs deja rivalii de la General Motors, Toyota, Honda şi Nissan, portofoliul de hibrizi şi vehicule cu propulsie alternativă al constructorului din Wolfsburg urmând să fie populat rapid în următorii ani.

Via AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (13)

  • aleluia
    Now you believe!
    15 1
  • ...din care 900.000 o sa fie Prius-uri! :))
    7 17
  • Toyota ca marca in Europa inseamna foarte putin fiind depasita la vanzari in Europa de catre Skoda desi pe hartie are o imagine mult mai buna decat Skoda, are o gama mult mai mare si mai multe uzine in Europa decat Skoda . Revenind la VW Group, nu cred ca exista vreun rival care sa nu-i ia in serios pe cei de la VW . Saptamana aceasta a fost publicat clasamentul companiilor ( din orice domeniu ) care investesc cel mai mult in R&D iar pe primul loc se afla VW Group cu 11.4 miliarde $ investiti intre iunie 2012 si iunie 2013 ( http://blog.gsmarena.com/samsung-ranks-second-as-top-rd-spender-intel-and-microsoft-close-by/ ) .
    13 11
  • AndreiRN
    Skoda nici nu este marca de masini ci marca de caroseri asa ca .......
    WV o sa apara cu electrice curand ca o sa le dea chinezi technologia dezvoltata pt Saab.
    3 9
  • @ @dan
    Ce informatii insiri tu acolo n-are absolut nici o legatura cu subiectul. Se discuta de masini electrice si hibride, unde Toyota are un avans considerabil. Ce masini hibride si electrice are VW si ce vz au ele? Aia 11 miliarde ai impresia ca VW baga doar in dezv hibridelor si electricelor? Ei nici macar nu indeplinesc target-ul de emisii CO2 in viitorul apropiat, de si-au asmutit lobby-istii sa puna frana la noile reglementari UE. In schimb, viseaza la milioane de hibrizi cu lansari gen XL1 la incredibilul pret de 110.000 euro. Deocamdata, vorbim de realitate, nu de vise si dorinte. Si realitatea e asta: Toyota a vandut pana acum 5,5 milioane de hibrizi si electrice si in 2018 si-au propus un target de 11,5 anual pana in 2018.
    4 8
  • Titlul vorbeste de masini cu propulsie vandute in Germania acolo unde Toyota are o prezenta simbolica ca de altfel si in Europa . Iar VW Group indeplineste targetul CO2 pentru ca vand milioane de masini cu litraj sub 1.6 care sa compenseze modelele de lux ( BMW si Daimler aveau probleme pentru ca nu vand suficient de multe Mini-uri si Smart-uri ca sa compenseze modelele cu litraj mare ) . XL1 este o vitrina tehnologica insa tehnologia sa va fi transferata in curand si pe modelele mai accesibile .
    6 3
  • electric avenue
    Va veni sigur momentul cand o automobilele electrice 100% vor face parte din peisajul citadin, dar acest lucru nu se intampla mai repede de 15-20 ani; problema principala este legata de autonomia redusa a acestora, si nu se intrevede in vitorul apropiat vreo revolutie in privinta tehnologiei acumulatorilor.
    1 6
  • @ electric avenue
    EXACT ! Automobilele electrice au aparut acum peste 100 ani ( pe youtube se pot vedea masinile electrice ale lui Jay Leno de acum peste 100 ani gen Baker Electric ) . Asa cum ai spus si tu problema consta in autonomie si in tehnologia bateriilor electrice iar cel mai mult in acest domeniu investesc Panasonic ( au devenit un jucator important in productia de baterii electrice dupa ce i-au absorbit pe Sanyo ), Bosch si Samsung . Automobilelele electrice vor avea succes la public ( cand se vor vinde in milioane de unitati anual ) atunci cand o compacta electrica va avea minim 500 km autonomie si va costa maxim 30,000 euro .
    2 1
  • Cine are bunul simt sa se informeze, Toyota chiar a decazut cu Prius.
    Este departe de a fi un esec, insa nu mai are demult stralucirea de alta data. E surclasata categoric de noi veniti in sectorul masinilor ecologice precum Nissan Leaf, Volt, Model S, Zoe sau Kangoo ZE.
    13 2
  • @ @dan
    Mai omule, articolul vorbeste despre propulsii alternative. Cine este lider la acest capitol? VW? Nici macar nu are masini electrice in portofoliu. VW face vitrinele ecologice pe care altii le-au facut acum mai bine de 10 ani. Ce asa vitrina tehnologica e intr-un motor conventional diesel in 2 cilindrii, un motor electric de 27cp, o baterie care tine 50 km, teoretic, si o caroserie de automobil solar? Hai sa nu ne mai ascundem subiectivismul pro-VAG in spatele unor informatii scoase din context dupa cum ne convine. Eu vb de cifre, negru pe alb: cine scrie, literalmente, istorie cu hibrizi? Iar cu emisiile, de-aia sunt nemtii disperati sa nu se mai reduca plafonul prea curand, de bine ce sunt pregatiti?
    @mda
    In ce sens a decazut Toyota cu Prius? Ca are 4 modele diferite de Prius si ca a atins borna de 3 milion de modele vandute? Singura scadere au avut-o cand i-a lovit cutremurul de 9 grade si n-au mai putut fabrica o buna perioada. De asa decadere mi-as dori sa am si eu parte, si toata lumea. :))
    4 8
  • Ar trebui sa ma dea pe spate vanzarile la Prius din '97 incoace? Suntem in 2013. Aproape de sfarsit. Eu ma refeream la ce s-a intamplat in ultimii 2-3 ani. Pentru ca in mod evident nu ai toate informatiile.
    Si cum poti sa-ti inchipui ca doar Toyota a fost afectata de dezastrul natural din 2011? Nissan a fost afectat in egala masura, dar a fost prima marca japoneza care si-a revenit redeschizand fabricile.
    7 2
  • VW Golf 7 este disponibil si in varianta electrica de serie . Toyota nu a fost, nu este si nu va fi niciodata in Europa un jucator important . Masinile electrice si hibride ( primul hibrid a fost construit de Ferdinand Porsche in 1902 ) au aparut in urma cu peste 100 ani . Problema consta in baterii iar aici e problema furnizorilor ( Panasonic, Samsung, Bosch, etc ) sa dezvolte baterii viabile din punct de vedere al autonomiei .
    4 3
  • razvanis
    @AndreiRN - cultura ta auto, sau mai bine zis lipsa ei este infioratoare - Skoda exista ca marca auto mult inainte Volkswagen, dar astea sunt detalii ...
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru