Martin Winterkorn, CEO-ul Grupului Volkswagen, spune că realizarea ţelului Angelei Merkel privind numărul de vehicule electrice de pe drumurile din Germania anului 2020 este posibilă doar dacă vor fi luate în considerare şi vehiculele hibride. Cancelarul Germaniei dorea ca şoselele să fie populate de un milion de vehicule electrice până în 2020. Winterkorn şi-a luat angajamentul de a aduce aportul concernului Volkswagen la realizarea acestui ţel, spun cei de la Automotive News, în urma participării sale la o discuţie publică în Ludwigshafen, Germania.
Şeful concernului Volkswagen consideră că vehiculele hibride plug-in oferă cel mai mare potenţial pe piaţa auto în prezent, deoarece prezintă şi un motor cu tehnologie convenţională şi sunt mai uşor acceptate de consumatori. Acestea vor ajuta la mărirea numărului de puncte de încărcare pentru vehicule electrice la o scară mare şi vor învăţa utilizatorii să folosească un vehicul electric, chiar dacă vor avea sub capotă şi motoare cu ardere internă.
În urma fazei de acomodare, utilizatorii vor scăpa de anxietatea privind autonomia redusă a unui vehicul electric şi riscul unei ”pene”, vehiculele electrice urmând să fie văzute drept ceva normal pe şosea. Concernul Volkswagen va produce 14 modele cu trenuri de propulsie alterantive începând cu anul viitor, versiunile electrice ale lui Golf şi Up! Fiind primele modele de acest gen. Ulterior, hibrizii din gamele Porsche şi Audi vor umple rândurile acestei game cu propulsie alternativă. Volkwagen intră astfel pe drumul parcurs deja rivalii de la General Motors, Toyota, Honda şi Nissan, portofoliul de hibrizi şi vehicule cu propulsie alternativă al constructorului din Wolfsburg urmând să fie populat rapid în următorii ani.Via AutomotiveNews (înreg.)
WV o sa apara cu electrice curand ca o sa le dea chinezi technologia dezvoltata pt Saab.
Ce informatii insiri tu acolo n-are absolut nici o legatura cu subiectul. Se discuta de masini electrice si hibride, unde Toyota are un avans considerabil. Ce masini hibride si electrice are VW si ce vz au ele? Aia 11 miliarde ai impresia ca VW baga doar in dezv hibridelor si electricelor? Ei nici macar nu indeplinesc target-ul de emisii CO2 in viitorul apropiat, de si-au asmutit lobby-istii sa puna frana la noile reglementari UE. In schimb, viseaza la milioane de hibrizi cu lansari gen XL1 la incredibilul pret de 110.000 euro. Deocamdata, vorbim de realitate, nu de vise si dorinte. Si realitatea e asta: Toyota a vandut pana acum 5,5 milioane de hibrizi si electrice si in 2018 si-au propus un target de 11,5 anual pana in 2018.
Este departe de a fi un esec, insa nu mai are demult stralucirea de alta data. E surclasata categoric de noi veniti in sectorul masinilor ecologice precum Nissan Leaf, Volt, Model S, Zoe sau Kangoo ZE.
Mai omule, articolul vorbeste despre propulsii alternative. Cine este lider la acest capitol? VW? Nici macar nu are masini electrice in portofoliu. VW face vitrinele ecologice pe care altii le-au facut acum mai bine de 10 ani. Ce asa vitrina tehnologica e intr-un motor conventional diesel in 2 cilindrii, un motor electric de 27cp, o baterie care tine 50 km, teoretic, si o caroserie de automobil solar? Hai sa nu ne mai ascundem subiectivismul pro-VAG in spatele unor informatii scoase din context dupa cum ne convine. Eu vb de cifre, negru pe alb: cine scrie, literalmente, istorie cu hibrizi? Iar cu emisiile, de-aia sunt nemtii disperati sa nu se mai reduca plafonul prea curand, de bine ce sunt pregatiti?
@mda
In ce sens a decazut Toyota cu Prius? Ca are 4 modele diferite de Prius si ca a atins borna de 3 milion de modele vandute? Singura scadere au avut-o cand i-a lovit cutremurul de 9 grade si n-au mai putut fabrica o buna perioada. De asa decadere mi-as dori sa am si eu parte, si toata lumea. :))
Si cum poti sa-ti inchipui ca doar Toyota a fost afectata de dezastrul natural din 2011? Nissan a fost afectat in egala masura, dar a fost prima marca japoneza care si-a revenit redeschizand fabricile.