Șeful Volkswagen: „producătorii chinezi ar trebui să evite taxele vamale dacă investesc în UE”

de Tiberiu Safta
Marti, 08.10.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Oliver Blume, șeful Grupului Volkswagen, este de părere că producătorii chinezi de mașini electrice ar trebui să aibă posibilitatea de a evita noile taxe vamale cu condiția ca aceștia să investească în Uniunea Europeană.

Săptămâna trecută, Uniunea Europeană a adoptat noile taxe vamale definitive pentru toate mașinile electrice produse în China. Aceste taxe afectează atât producătorii chinezi, cât și constructorii europeni care aleg să producă astfel de mașini în țara asiatică. Mai multe mărci, în special cele germane, s-au opus adoptării noilor taxe. În votul din 4 octombrie, 10 state membre UE au votat pentru adoptarea noilor taxe, în timp ce Germania, împreună cu alte 4 state au votat împotrivă, iar alte 12 țări s-au abținut de la vot.

Printre producătorii care se opun noilor taxe este Volkswagen. La fel ca în cazul BMW și Mercedes-Benz, o treime din vânzările grupului cu sediul la Wolfsburg sunt cele de pe piața chineză. Oliver Blume, CEO-ul Grupului Volkswagen, a sugerat că producătorii chinezi ar trebui să fie scutiți de la aceste taxe dacă aleg să investească în Uniunea Europeană.

„Posibilele tarife punitive ar fi deosebit de riscante pentru industria auto germană”, a declarat Blume pentru publicația Bild am Sonntag.

„Ne-am confrunta cu dezavantaje semnificative pe piața chineză. Tocmai de aceea ne opunem clar unor astfel de reguli noi”, a mai adăugat CEO-ul grupului german.

Alături de această declarație, Oliver Blume mai precizează că firmele chineze care creează locuri de muncă noi și care colaborează cu firme locale în Uniunea Europeană ar trebui să primească beneficii și să fie scutite de noile taxe de 35%. La acestea nu se adaugă taxa existentă de 10%.

via Automotive News Europe

Comentarii (7)

  • Trilulilu
    De ce-ar băga China bani în Europa când aici energia și alte resurse sunt extrem de scumpe?! Investițiile se fac în zonele unde resursele sunt ieftine și accesibile. Mai nou Ucraina amenință că nu va mai tranzita gazele rusești lucru care ar duce la niște prețuri ce vor face industria europeană irelevantă. Mai bine fac fabrici sau exportă mașini în Asia, Africa, America de Sud. Vor anihila complet industria auto vestică cu prețuri mult mai mici. Electrice le le vor păstra pentru ei deoarece au și infrastructura necesară alimentării lor.
    8 3
  • Matale n-ai alta treaba? Vezi ca ai o caruta de scos din șanț?
    10 3
  • Domnul Blowme ar trebui sa intre în Parlamentul European, Comisie, subcomisie și de acolo sa dea legi în acest sens, ca șef al VW are alte sarcini .
    14 0
  • Seful VAG ar trebui sa isi vada de treaba lui si sa gaseasca de treaba multor germani pe care se pregateste sa ii dea afara.
    Treaba lui e sa pregateasca fabricile pentru a produce masini care respecta niste norme si sa se vanda la un pret accesibil.
    Chinezii trebuie lasati sa isi vada de treaba. Daca vin cu produse bune, atunci nu vad de ce sa fie impiedicati sa vanda.
    Care e diferenta intre masini si toate celelalte produse facute in China?
    Adica calculatoare, telefoane, electrocasnice, electronicele ce taxe au?
    6 12
  • Credeam că știi tot Vali… poi telefoanele și calculatoarele au roți??? :)))
    11 5
  • Este vorba de bunuri de consum Dorele.
    Ca su roti sau nu, ca sunt aspiratoare, masini de spalat, televizoare, telefoane sau orice, de la adidasi la imbracaminte.
    Masinile sunt bunuri pe care le iei si le folosesti.
    Nu conteaza ca au roti sau nu.
    https://www.profit.ro/stiri/economie/made-in-germany-cade-puternic-21757496
    Germanii exporta doar ce are roti, sau economia lor depinde de multe altele?
    Va asteapta zile grele :))
    3 9
  • Era pură ironie/aroganță… trist ca nu ți-ai dat seama. Pentru mașini ai nevoie de reputație, service, preț decent de revânzare plus alte câteva mai mărunte. Sunt multe produse inclusiv mașini de buna calitate care nu au răzbit pe piață pentru că le-au lipsit cele menționate. Iar mașinile din China momentan sunt susținute artificial. În oarecare măsură seamănă cu tâmpenia lui Putin. China este all in pe zona BEV, iar momentan piața nu arată suficient interes VS capacitatea imensă de producție pe care o au. Au mulți bani de spart Chinezii, dar nu-i CEC in alb. Pe de altă parte politicile UE care sunt complet deconectate de la realitate și au dus la dramele pe care le vedem astăzi. Știu că sunt unii sfinți pe aici (din părți) care nu se ating nici când merg la baie (asta mai nou) și tot ce văd sunt softuri mincinoase și tot restul retoricii. Dar, asta suntem si dacă vrem schimbare ar trebui să ne preocupe direcția și nu viteza. Orice schimbare are riscurile ei, iar o revoluție este practic o sinucidere în contextul actual… pararea mea!!!
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru