Șeful Volkswagen: „Nu vom readuce denumiri vechi decât dacă modelul nou are același ADN ca cel original”

de Silvian Irimia
Luni, 03.03.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Thomas Schäfer, directorul executiv Volkswagen, a declarat că grupul german nu va reînvia denumiri de modele vechi decât dacă modelul nou are același ADN ca cel original.

Volkswagen va reintroduce denumiri retrase, cum ar fi Scirocco, doar dacă vehiculul nou are același ADN precum modelului original.

Thomas Schäfer, directorul executiv Volkswagen, a declarat: „Scirocco este un model foarte special. Pot aminti și alte denumiri speciale, dar dacă nu reflectă cu adevărat ADN-ul mașinii originale, atunci preferăm să îi dăm un nume nou și să facem altceva.”

Această abordare contravine tendinței pieței, unde alți producători lansează modele noi folosind denumiri din trecut, inclusiv Ford Capri, Ford Explorer și Opel Frontera. În unele cazuri, recepția publică a reînvierii unor nume nu a fost pozitivă, cum ar fi în cazul Capri.

Acea denumire, folosită anterior pentru faimosul coupe sport, a revenit anul trecut pe un crossover compact din segmentul C.

Schäfer a mai declarat: „Feedback-ul consumatorilor arată că este o greșeală. De exemplu, dacă este un GTI, atunci trebuie să fie un GTI. Este modelul nostru. Trebuie să fie fidel ADN-ului.”

Ca urmare, a insistat că denumirea Scirocco, de exemplu, nu va fi folosită niciodată pentru un SUV.

Această denumire a rămas inactivă de când a treia generație a modelului sport a fost retrasă din vânzare în 2017.

Totuși, Scirocco ar putea să revină. Dacă ajunge în producție, Scirocco ar putea fi bazat pe o versiune special adaptată a platformei PPE folosită de viitoarele modele electrice Porsche Boxster și Porsche Cayman. De asemenea, se preconizează că ar putea fi inclus un model de vârf R cu două motoare și tracțiune integrală.

Cu toate acestea, un astfel de model este departe de a intra în producție. Schäfer a declarat că mașinile de nișă și cu volum redus sunt puțin probabil să fie lansate în viitorul apropiat, producătorul auto preferând să își păstreze gama „cu adevărat esențială” în timp ce se confruntă cu dificultăți financiare.

via Autocar

Comentarii (10)

  • Atunci ce zic de R-Line, care e doar un pachet vizual, neavând nicio legătură cu modelele R.
    5 0
  • Pfai, ne-a facut praf. Nu ne face nenea asta Sciroco electric. Gata, ne-a inchis lumina.
    5 7
  • Elektrikkk
    ADN ca diesel gate. Nu VW ?
    Nu?

    LOL
    7 7
  • Asta este o trimitere clară la Ford, niciun alt constructor n-a ales un nume legendar de mașină sport, pentru un SUV , în plus și pe platformă de VW .
    8 3
  • La VW toate suvurile incep cu litera T.
    5 1
  • Bine fac, o fi greu să găsească nume noi pentru noile fiare de călcat.
    Dan, înaintea Capri a venit involuția Mitsubishi Eclipse, care dintr-un fluture zvelt a devenit omidă mutantă ”cross”.
    4 2
  • @Kap @grc
    fluture zvelt...pfff, pai cumparati voi fluturi zvelti ca sa nu-i mai obligati pe producatori sa le scoata din productie, hai ajutati-i cu vanzarile, sa va vad cum scoateti banii pentru ele, ca asa din gura e usor.

    ce sa faca un om normal cu masina fluture zvelt? lumea vrea spatiu, modularitate si confort, dotari si mers fara griji, nu chin, nervi si stres. nici macar daca esti pasionat de masini sport nu mai ai ce sa faci cu ele pe drumurile publice, la halul in care s-a densificat traficul peste tot in ultimii 20 ani.

    de asta nimeni nu mai da 2 bani gauriti pe masini sport sau coupe si nici macar pe sedanuri, pentru ca sunt niste inutilitati care iti fac viata amara. s-a dus vremea lor, ce nu va e clar?

    sunteti ca niste babe vaicaricioase care nu-si mai gasesc locul si sensul printre semeni, absolut penibila tanguirea asta a voastra fara sfarsit, uitatul asta pagubos spre inapoi. ok, daca va place sa traiti in trecut, asa sa fie, dar nu ne mai fu**** la cap cu aceeasi placa iar si iar si iar, ca nu mai prinde la public.
    6 4
  • Deci seria I.D. ar trebui să vina cu I-ul roșu, ca la TDI.
    2 2
  • Anonimus, n-ai priceput nimic și n-ai citit nici articolul.
    Pe scurt, n-a deplâns nimeni mai sus disparițiile Capri sau Eclipse, eu spun că sunt de acord cu VW ca nume care evocau în trecut siluete sport să nu fie lipite acum de hidoșenii snoabe, iar dacă vorbim de spațiu, modularitate și confort atunci ne uităm la break sau monovolum.
    Dacă lumea vrea aere cocoțate, să li se dea X modele, dar nu cred că nu se găseau alte nume, doar sunt modele noi, cu altă destinație.
    Ce ghinion pe Mazda sau Toyota, cum nu știu ei că n-are rost să-și bată capul cu MX-5 sau Supra, trebuie să vină un deștept care ne-nvață să facem toți rate la o electrocasnică înălțată, c-a văzut el că e aglomerat în drum către mall.
    3 2
  • ti-am dat prilejul sa ne cunosti, n-ai onorat invitatia, pacat. ne-am fi putut imprieteni, ai fi avut acces neingradit la piese rare, mult mai rafinate decat cele vizibile in colectia de serviciu, cum o numesti. dar sunt sigur ca ne vom cunoaste noi, intr-o imprejurare sau alta.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru