Volkswagen este pe cale să renunțe, încet dar sigur, la motorizările termice până la începutul deceniului viitor. Cu această ocazie, știm deja că marca din Wolfsburg va înceta să mai vândă mașini cu motoare termice și hibride începând din 2033. Din acel moment, planul este ca Volkswagen să comercializeze doar mașini electrice în Europa.
Pregătirile pentru această tranziție au început încă din acest deceniu. Tocmai de aceea, viitoarele iterații ale celor mai cunoscute și apreciate modele din gama constructorului din Wolfsburg vor fi ultimele cu motoare termice.
Într-un interviu acordat publicației germane Automobilwoche, Thomas Schaefer, șeful mărcii VW, a confirmat că următorul Passat, precum și viitoarele generații Tiguan și T-Roc vor fi ultimele mașini ale mărcii cu motoare termice. Noua generație Passat va fi lansată mai târziu în acest an, urmată de Tiguan. Între timp, viitorul T-Roc este programat să-și facă apariția în 2025.
„T-Roc este ultimul [model nou] cu motor termic în Europa pe care îl vedem la orizont.
Desigur, celelalte modele primesc îmbunătățiri și mai mari. Dar vehicule cu motoare termice complet noi nu fac parte din plan după aceea, cel puțin nu până acum”, a declarat șeful mărcii germane.Tot același Schaefer mai spune că următoarea generație Golf nu este cotată să primească un motor termic. Cu toate acestea, el lasă de înțeles că, dacă lucrurile se schimbă, atunci nu este exclus ca viitorul Golf 9 să mai primească în continuare un motor clasic. „Dacă lumea se dezvoltă complet diferit față de cum ne-am așteptat până în 2026 sau 2027, atunci vom putea lansa un vehicul complet nou. Eu nu cred asta. Deocamdată, acest lucru nu este planificat”, a mai adăugat Schaefer.
La final, șeful Volkswagen a dat de înțeles că Polo ar putea fi retras în curând. Motivul este atribuit viitoarelor norme de poluare Euro 7, care, potrivit spuselor lui Schaefer, ar face ca modelul să fie prea scump. Mai exact, un viitor Polo hibrid ar urma să coste la fel ca viitoarea versiune de serie a lui ID.2all, viitorul model electric de oraș, programat să apară în 2025.
De asemenea, Volkswagen va lansa un crossover electric nou în 2026, care ar putea fi botezat ID.Tiguan. Viitorul Golf 9 ar urma să apară după 2028 și va fi bazat pe platforma dedicată SSP.
via Motor1
Nu vad in momentul de fata sensul unei masini electrice, cu toate ca apreciez la ele silentiozitatea si cuplul instant. Pentru cei ca mine ce solutii are UE? Parca ne-am tampit de tot la cap.
https://autolatest.ro/editorial-auto/presa-auto-din-romania-nu-spune-nimic-despre-efectul-havana-care-urmeaza-sa-loveasca-europa/
Din fericire acum e capitalism. Pentru cei ca tine se vor ieftini biletele de tramvai.
VW tot emite comunicate clienților cu punga pe cap că ei nu mai fac alte modele și cine vrea vw să nu mai aștepte că astea sunt, iar vânzările continuă să se prăbușească.
Taxarea, apocalipsa eco, sfârșitul civilizației așa cum o știm sunt subiecte terțiare pentru tâmpiței.
Evident, statul va taxa la greu fumegătoarele obosite, ca să descurajeze o tehnologie depășită și dăunătoare.
De la 2 eurocenți per litru de combustibil, guvernul eco va belii bula... eco.
"You'll own nothing and You'll be happy", " eat ză bugz" etc.
Cam așa va fi viața:
https://youtu.be/vWkepoLUZfs
Dar ce sa inteleaga un comunist, asa gandea si Ceausescu, Stalin si restul.
Cum exista adidasi la 1000 de euro dar si la 20 de euro, asa exista si masini scumpe si ieftine, nu poti obliga omul sa cumpere ceva ce nu ii trebuie.
Du-te in Coreea de Nord, te-ai simti bine rau acolo.
inceteaza, ca te faci de ras mai rau decat esti deja.
ia-ti adidasi de 20 euro, mie mi-e indiferent, nu ma deranjeaza catusi de putin. dar ca te dai cu fumegatoarea prin oras ma deranjeaza grav si o sa sprijin orice masura care va duce la eliminarea acestor surse de poluare urbana.
tu, alaturi de alte zeci de mii care va fataiti cu dieselul prin oras ne suprimati practic dreptul de a putea respira un aer cat de cat curat. am si eu un diesel euro 6d-temp, nu scoate gram de fum si totusi il folosesc exclusiv extraurban, pentru ca in orase exista o multime de alternative de transport, iar cand neaparat am nevoie de o masina sa car cate ceva local, imi procur contra cost una pe gpl+benzina, dar nu imi scot dieselul pentru doar cativa kilometri.
l-am scos insa saptamana trecuta pentru o deplasare de cateva zile cu treaba la maribor, in slovenia, unde traficul auto personal este atat de lejer incat practic poti zice ca nu exista, iar aerul in centrul orasului este ca la noi la padure. cum dracu la altii se poate, iar la noi nu?
voi adeptii fumegatoarelor nu intelegeti ca cu cat va incapatanati sa faceti mai mult rau semenilor din jurul vostru cu atat raspunsul celor afectati va fi mai drastic, cu cat va induram mai mult ghiolbania, cu atat va micsorati sansele de a va putea continua modul vostru de viata dispretuitor la adresa societatii.
aici nu e vorba de comunisme sau altceva. pur si simplu, traiul intr-o comunitate vine atat cu drepturi cat si cu obligatii, atat cu beneficii cat si cu costuri.
nu este posibil sa poti alege doar partea de drepturi si beneficii. nu poti arunca responsabilitatea traiului tau aparent usor pe spinarea celorlalti, pur si simplu nu poti. abia acum - tarziu dupa parerea mea - se fac eforturi concrete pentru a corecta aceasta anomalie sociala.
Comparația cu "adidași" e absurdă, ca mai toate textele tale. Pantofii sport de 20 euro nu baga copii în spital cu boli respiratorii și nici nu provoacă schimbări climatice ireversibile.
Nu de la niste masini, dar ce sti tu, uite ca eu vreau sa merg cu diesel-ul in oras, nu sa stau sa imi cumpar 2 masini, una de oras, una de drum lung , e democratie si fac ce vreau.
Si daca ma taxeaza guvernul pentru diesel, o sa platesc taxa si tot il folosesc doar ca sa enervez toti comunistii ca voi.
In pandemie erau toate masinile pe dreapta si poluarea in orase era la fel de mare, dar voi continuati sa credeti ca diesel-ul polueaza si ca de la el e cald vara si frig iarna.
Pana sa apara diesel-ul era invers sau cum?
Mai duceti-va la scoala inainte sa va dati cu parerea.
Nu, vor trece toti pe sh bine mersi, logic.
Pentru schimbări radicale, mută-te în Slovenia, Norvegia sau unde zici tu că e spectaculos.
Din cele 10 milioane mașini din parcul auto românesc, majoritatea se vor da prin oraș. Spune-le șoferilor că prioritatea lor financiară pe următorii zeci de ani e să se sacrifice pentru tine. :))) Sau mai bine, mută-te! Ți-am mai spus că n-ai șanse la aer curat dacă locuiești pe trotuar în centru.
Și nu-i normal deloc să tot dai vina pe Seriff sau pe vreo 8 milioane de români că n-ai tu bani de o casă lângă pădure.
nu primesc sfaturi de la de-alde tine, caruia ii iese noroiul cleios de sub talpi si de asemenea, de sub anvelope. sa stai tu acolo la padure ca asa meriti (si dupa comportament se vede ca esti de-al padurii) dar nu inteleg ce mai tot cauti la oras daca e asa bine la padure? vii aici pentru absolut orice, chiar si in weekend ne sufoci orasul, stai acolo daca tot ai ales stilul de viata rural, ilfoveanule.
poti fii dezamagit deci, eu in continuare o sa stau in buricul orasului, tot ce inseamna urban e stilul si mediul meu de viata de generatii si era un mediu foarte ok pana sa apareti voi, parvenitii cu fumegatori. dar asta se va rezolva foarte curand, spre ghinionul tau.
si chiar nu tineam s-o zic, ca nu-mi place sa ma laud, dar daca tot m-ai provocat pe subiectul "n-ai tu bani de o casă lângă pădure", afla ca a mea casa din centrul orasului valoreaza cat tot cartierul tau forestier residence cu cocioabe de rigips.
ramai acolo si citeste tomberonul presei auto, ca te-a format bine, ai devenit ceea ce visai de mic: un expert de mucava care, de la ilfov dintre namoale, da sfaturi nesolicitate.
Si inca o chestie, daca iti pasa atat de mult de mediu de ce stai la casa, puteai sa stai si in garsoniera sa consumi putin curent si putin gaz.
Apropo, azi dimineata iar a fost frig, am lasat diesel-ul 10 minute sa mearga, bafta si sanatate!
Ca nu a cumparat nimeni termica ilegal, s-au vandut si se vand perfect legal in continuare, daca te deranjeaza du-te si ia-te la bataie cu cei din fabrica, zi-le ca nu poti sa respiri si alte baliverne, ca pana la urma nu a construit nici un client de diesel de capul lui vreo masina, a cumparat-o cu acte in regula.
made in... cluj. :))))))))
Ce să valoreze dacă stai cu nasul în țeava de eșapament? La 50 crapi. :))))
"A mea casa" de la marginea pădurii, la 10 minute de centrul orașului, are valoare sentimentală. Când voi fi interesat să mă mut, voi afla și cât valorează. :)))))))))
Cred că au fost singurii kilometri pe care a respectat limita de viteză.