Șeful Volkswagen: noile generații Passat, Tiguan și T-Roc vor fi ultimele cu motoare termice

de Tiberiu Safta
Luni, 03.04.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Thomas Schaefer, șeful mărcii Volkswagen, a declarat într-un interviu pentru o publicație germană că următoarele iterații ale lui Passat, Tiguan și T-Roc vor fi ultimele mașini ale mărcii cu motoare termice. Viitoarea generație Golf nu are în plan un motor termic, iar Polo ar putea fi retras complet.

Volkswagen este pe cale să renunțe, încet dar sigur, la motorizările termice până la începutul deceniului viitor. Cu această ocazie, știm deja că marca din Wolfsburg va înceta să mai vândă mașini cu motoare termice și hibride începând din 2033. Din acel moment, planul este ca Volkswagen să comercializeze doar mașini electrice în Europa.

Pregătirile pentru această tranziție au început încă din acest deceniu. Tocmai de aceea, viitoarele iterații ale celor mai cunoscute și apreciate modele din gama constructorului din Wolfsburg vor fi ultimele cu motoare termice.

Într-un interviu acordat publicației germane Automobilwoche, Thomas Schaefer, șeful mărcii VW, a confirmat că următorul Passat, precum și viitoarele generații Tiguan și T-Roc vor fi ultimele mașini ale mărcii cu motoare termice. Noua generație Passat va fi lansată mai târziu în acest an, urmată de Tiguan. Între timp, viitorul T-Roc este programat să-și facă apariția în 2025.

„T-Roc este ultimul [model nou] cu motor termic în Europa pe care îl vedem la orizont.

Desigur, celelalte modele primesc îmbunătățiri și mai mari. Dar vehicule cu motoare termice complet noi nu fac parte din plan după aceea, cel puțin nu până acum”, a declarat șeful mărcii germane.

Tot același Schaefer mai spune că următoarea generație Golf nu este cotată să primească un motor termic. Cu toate acestea, el lasă de înțeles că, dacă lucrurile se schimbă, atunci nu este exclus ca viitorul Golf 9 să mai primească în continuare un motor clasic. „Dacă lumea se dezvoltă complet diferit față de cum ne-am așteptat până în 2026 sau 2027, atunci vom putea lansa un vehicul complet nou. Eu nu cred asta. Deocamdată, acest lucru nu este planificat”, a mai adăugat Schaefer.

La final, șeful Volkswagen a dat de înțeles că Polo ar putea fi retras în curând. Motivul este atribuit viitoarelor norme de poluare Euro 7, care, potrivit spuselor lui Schaefer, ar face ca modelul să fie prea scump. Mai exact, un viitor Polo hibrid ar urma să coste la fel ca viitoarea versiune de serie a lui ID.2all, viitorul model electric de oraș, programat să apară în 2025.

De asemenea, Volkswagen va lansa un crossover electric nou în 2026, care ar putea fi botezat ID.Tiguan. Viitorul Golf 9 ar urma să apară după 2028 și va fi bazat pe platforma dedicată SSP.

via Motor1

Comentarii (29)

  • Seriff
    Da, povesti, termicele ii tin in viata, fara ele ar da faliment in 6 luni maxim, eu chiar le doresc sa renunte de tot la termice si sa scoata doar electrice, asta asteapta si concurenta, mai ales Hyundai-Kia, care oricum ii rup la vanzari si in prezent, vand termice pe banda rulanta.
    25 17
  • Andrei
    Băieți, nu plângeti. Dacă următorul Passat e tot termic înseamnă că și în 2050 vom putea cumpăra cazanul, pardon, limuzina - cu 90.000 km reali-reali, semi full option, de la o bătrânică din Germania.
    11 28
  • Cei cu Loganel și Dustarel salivează ! Hahaha
    13 9
  • QED
    6 14
  • Seriff
    @Andrei, razi tu, dar asa va fi, logic ca oamenii nu vor trece pe electrice, asa ca piata sh va inflori, ce sunt acum multe masini sh, dar cand noi nu se vor mai gasi, atunci chiar se va ajunge ca in Cuba.
    13 6
  • Am trecut de pe Golf 7 2.0 TDI luat de nou la un Passat 2.0 TDI luat tot de nou. Desi mai mare si mai greu, Passat-ul consuma cu 1 litru/100 km mai putin, poate si datorita faptului ca are o viteza in plus la DSG. Conduc preponderent in afara orasului si la Passat am uneori range si de 1200 km, adesea uit cand ii fac plinul.

    Nu vad in momentul de fata sensul unei masini electrice, cu toate ca apreciez la ele silentiozitatea si cuplul instant. Pentru cei ca mine ce solutii are UE? Parca ne-am tampit de tot la cap.
    28 2
  • Seriff
    @DanG, nu au solutii, nu ii intereseaza, singura solutie e sa tii de Passat-ul ala 30 de ani si aia e.

    https://autolatest.ro/editorial-auto/presa-auto-din-romania-nu-spune-nimic-despre-efectul-havana-care-urmeaza-sa-loveasca-europa/
    14 7
  • @Seriff
    O sa îți dea guvernul cu o taxă peste ceafă și îți trece de sh.
    8 15
  • Seriff
    @14:36, ti-ar place nu, micule comunist? Stai linistit ca vor taxa si mizeriile electrice numite masini, crezi ca nu le vor taxa? Vor baga cine stie ce taxa de poluare si pentru alea, ce va mai bucurati voi de raul altora, sa moara capra vecinului nu? Ne mai miram de ce e tara in halul asta.
    20 5
  • ca tine..adica? o sa iti puna o alarma pt alimentare. alta intrebare?
    1 2
  • @Seriff
    Comuniști sunt cei care nu își permit și vor să sufere toată lumea de dragul lor. Ca pe vremuri, sa fim toți egali în sărăcie.

    Din fericire acum e capitalism. Pentru cei ca tine se vor ieftini biletele de tramvai.
    4 5
  • vw non ID
    Petrolul înseamnă venituri la buget. La ce criză vine, se va ruga statul să te dai cu termica.

    VW tot emite comunicate clienților cu punga pe cap că ei nu mai fac alte modele și cine vrea vw să nu mai aștepte că astea sunt, iar vânzările continuă să se prăbușească.

    Taxarea, apocalipsa eco, sfârșitul civilizației așa cum o știm sunt subiecte terțiare pentru tâmpiței.
    13 4
  • @Seriff
    Sherif, in capitalism dictează banul. Cei care au succes fac regulile. Masina nu e un drept, e un privilegiu. Dacă nu îți permiți, mergi cu transportul în comun.

    Evident, statul va taxa la greu fumegătoarele obosite, ca să descurajeze o tehnologie depășită și dăunătoare.
    7 13
  • @coconut incult
    Abia așteptăm aplicarea taxelor în Franța. :)))))

    De la 2 eurocenți per litru de combustibil, guvernul eco va belii bula... eco.
    9 3
  • Superior
    Europa se pregătește să devină un fel de Coreea de Nord.
    "You'll own nothing and You'll be happy", " eat ză bugz" etc.

    Cam așa va fi viața:
    https://youtu.be/vWkepoLUZfs
    3 4
  • Seriff
    @02:48, asta crezi tu, in realitate, in democratie, fiecare om e liber sa se deplaseze, oamenii isi permit masini, nu asta e problema, doar ca nu vor masini inutile si scumpe, care au un stecher atasat, asta nu intelegi tu.
    Dar ce sa inteleaga un comunist, asa gandea si Ceausescu, Stalin si restul.
    Cum exista adidasi la 1000 de euro dar si la 20 de euro, asa exista si masini scumpe si ieftine, nu poti obliga omul sa cumpere ceva ce nu ii trebuie.
    Du-te in Coreea de Nord, te-ai simti bine rau acolo.
    9 5
  • @Seriff
    continui sa ne agasezi cu linkuri catre tomberonul presei auto si cu comparatii tampite gen masini vs fabrici vs adidasi.

    inceteaza, ca te faci de ras mai rau decat esti deja.

    ia-ti adidasi de 20 euro, mie mi-e indiferent, nu ma deranjeaza catusi de putin. dar ca te dai cu fumegatoarea prin oras ma deranjeaza grav si o sa sprijin orice masura care va duce la eliminarea acestor surse de poluare urbana.

    tu, alaturi de alte zeci de mii care va fataiti cu dieselul prin oras ne suprimati practic dreptul de a putea respira un aer cat de cat curat. am si eu un diesel euro 6d-temp, nu scoate gram de fum si totusi il folosesc exclusiv extraurban, pentru ca in orase exista o multime de alternative de transport, iar cand neaparat am nevoie de o masina sa car cate ceva local, imi procur contra cost una pe gpl+benzina, dar nu imi scot dieselul pentru doar cativa kilometri.

    l-am scos insa saptamana trecuta pentru o deplasare de cateva zile cu treaba la maribor, in slovenia, unde traficul auto personal este atat de lejer incat practic poti zice ca nu exista, iar aerul in centrul orasului este ca la noi la padure. cum dracu la altii se poate, iar la noi nu?

    voi adeptii fumegatoarelor nu intelegeti ca cu cat va incapatanati sa faceti mai mult rau semenilor din jurul vostru cu atat raspunsul celor afectati va fi mai drastic, cu cat va induram mai mult ghiolbania, cu atat va micsorati sansele de a va putea continua modul vostru de viata dispretuitor la adresa societatii.

    aici nu e vorba de comunisme sau altceva. pur si simplu, traiul intr-o comunitate vine atat cu drepturi cat si cu obligatii, atat cu beneficii cat si cu costuri.

    nu este posibil sa poti alege doar partea de drepturi si beneficii. nu poti arunca responsabilitatea traiului tau aparent usor pe spinarea celorlalti, pur si simplu nu poti. abia acum - tarziu dupa parerea mea - se fac eforturi concrete pentru a corecta aceasta anomalie sociala.
    9 16
  • @Seriff
    Da, tati, în democrație ești liber sa te deplasezi. Pe jos, cu trotineta, cu tricicleta, cu bicicleta, cu tramvaiul, și dacă îți permiți, cu mașina.

    Comparația cu "adidași" e absurdă, ca mai toate textele tale. Pantofii sport de 20 euro nu baga copii în spital cu boli respiratorii și nici nu provoacă schimbări climatice ireversibile.
    6 13
  • Seriff
    @12:05 ai tu vreo dovada ca diesel-ul face rau cuiva? Poluarea masiva e de la fabrici, uzine, santiere de constructii, praf, etc
    Nu de la niste masini, dar ce sti tu, uite ca eu vreau sa merg cu diesel-ul in oras, nu sa stau sa imi cumpar 2 masini, una de oras, una de drum lung , e democratie si fac ce vreau.
    Si daca ma taxeaza guvernul pentru diesel, o sa platesc taxa si tot il folosesc doar ca sa enervez toti comunistii ca voi.
    In pandemie erau toate masinile pe dreapta si poluarea in orase era la fel de mare, dar voi continuati sa credeti ca diesel-ul polueaza si ca de la el e cald vara si frig iarna.
    Pana sa apara diesel-ul era invers sau cum?
    Mai duceti-va la scoala inainte sa va dati cu parerea.
    14 6
  • Seriff
    Tomberonul presei auto are dreptate, voi credeti ca oamenii care vor termice brusc isi vor cumpara toti electrice? Ca ce? Ca vor niste corupti din parlament?
    Nu, vor trece toti pe sh bine mersi, logic.
    13 5
  • @papagal electric
    Pe cine interesează cât tragi tu pe nas din țeava de eșapament.

    Pentru schimbări radicale, mută-te în Slovenia, Norvegia sau unde zici tu că e spectaculos.

    Din cele 10 milioane mașini din parcul auto românesc, majoritatea se vor da prin oraș. Spune-le șoferilor că prioritatea lor financiară pe următorii zeci de ani e să se sacrifice pentru tine. :))) Sau mai bine, mută-te! Ți-am mai spus că n-ai șanse la aer curat dacă locuiești pe trotuar în centru.

    Și nu-i normal deloc să tot dai vina pe Seriff sau pe vreo 8 milioane de români că n-ai tu bani de o casă lângă pădure.
    10 5
  • Seriff
    Da, corect, daca esti smecher te muti in Snagov pe malul lacului si scapi, acolo te vor polua doar parlamentarii aia care iti zic tie sa iti iei electrica, cand se vor toata ziua cu barcile non euro pe lac ca vor si ca pot.
    9 5
  • @13:58=Seriff
    "ca vor si ca pot" pfoaaa, cum urla frustrarea in tine, de necrezut, o atingi cu mana.

    nu primesc sfaturi de la de-alde tine, caruia ii iese noroiul cleios de sub talpi si de asemenea, de sub anvelope. sa stai tu acolo la padure ca asa meriti (si dupa comportament se vede ca esti de-al padurii) dar nu inteleg ce mai tot cauti la oras daca e asa bine la padure? vii aici pentru absolut orice, chiar si in weekend ne sufoci orasul, stai acolo daca tot ai ales stilul de viata rural, ilfoveanule.

    poti fii dezamagit deci, eu in continuare o sa stau in buricul orasului, tot ce inseamna urban e stilul si mediul meu de viata de generatii si era un mediu foarte ok pana sa apareti voi, parvenitii cu fumegatori. dar asta se va rezolva foarte curand, spre ghinionul tau.

    si chiar nu tineam s-o zic, ca nu-mi place sa ma laud, dar daca tot m-ai provocat pe subiectul "n-ai tu bani de o casă lângă pădure", afla ca a mea casa din centrul orasului valoreaza cat tot cartierul tau forestier residence cu cocioabe de rigips.

    ramai acolo si citeste tomberonul presei auto, ca te-a format bine, ai devenit ceea ce visai de mic: un expert de mucava care, de la ilfov dintre namoale, da sfaturi nesolicitate.
    4 11
  • Seriff
    Casa aia a ta polueaza mai mult decat masina mea, daca ai asa ceva , ceea ce ma indoiesc, oricum la diesel nu renunt si nu va renunta nimeni ,stai linstit, ca nu e nimeni atat de prost sa renunte la diesel ca sa dea 60.000 euro pe o electrica cu autonomie de 300 km, nu te mai enerva asa, accepta realitatea, nu o sa vina niciodata ziua in care nu vor mai fi termice pe sosele, cel putin nu in urmatorii 30 de ani.
    Si inca o chestie, daca iti pasa atat de mult de mediu de ce stai la casa, puteai sa stai si in garsoniera sa consumi putin curent si putin gaz.
    Apropo, azi dimineata iar a fost frig, am lasat diesel-ul 10 minute sa mearga, bafta si sanatate!
    12 5
  • Seriff
    Si inca o chestie, daca esti atat de suparat, de ce nu te duci sa protestezi in fata fabricilor care au construit masinile termice?
    Ca nu a cumparat nimeni termica ilegal, s-au vandut si se vand perfect legal in continuare, daca te deranjeaza du-te si ia-te la bataie cu cei din fabrica, zi-le ca nu poti sa respiri si alte baliverne, ca pana la urma nu a construit nici un client de diesel de capul lui vreo masina, a cumparat-o cu acte in regula.
    11 5
  • @papagal electric
    "afla ca a mea casa din centrul orasului valoreaza "

    made in... cluj. :))))))))

    Ce să valoreze dacă stai cu nasul în țeava de eșapament? La 50 crapi. :))))

    "A mea casa" de la marginea pădurii, la 10 minute de centrul orașului, are valoare sentimentală. Când voi fi interesat să mă mut, voi afla și cât valorează. :)))))))))
    7 2
  • @taranetele.dizelist
    eu atac pe persoana fizica, vad dizal/suv, ii iau fata instant!
    4 8
  • Seriff
    @21:03 asta dovedeste cat de cocalar esti, dar ce pretentii sa ai, asa e cand ajunge taranul la oras. Meriti sa intre unul in tine sa iti dea dauna totala la cazanul pe care il conduci.
    9 0
  • @țărănetele din șientru'
    Nu cu mult timp în urmă l-am escortat pe un patronaș care făcea flic-flac-uri în trafic cu o Tesla. A stat în spatele meu până a ajuns la clădirea pe care o deține. :))))
    Cred că au fost singurii kilometri pe care a respectat limita de viteză.
    7 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru