În vara anului 2015, după o lungă serie de teasere și informații optimiste, Volkswagen lua decizia de a renunța la dezvoltarea unei noi generații a modelului Phaeton. Limuzina germanilor era trecută în stand-by, oficialii invocând mai multe motive, printre care și profitabilitatea unui asemenea proiect.
La doi ani de atunci, Herbert Diess, președintele brandului Volkswagen, recunoaște că proiectul a fost abandonat pentru că nu era considerat suficient de revoluționar. Mai exact, noul Phaeton nu era o mașină suficient de avansată pentru a putea concura cu Tesla Model S. Presiunea venită din partea concurenței era prea mare.
Potrivit șefului VW, noul Phaeton era într-un stadiu avansat de dezvoltare și ar fi trebuit să fie oferit doar în versiune electrică. Din dorința de a crea un produs care să fure din clienții lui Model S, proiectul a fost suspendat, iar designerii și inginerii au fost retrimiși la planșele de lucru.
”Eram într-un stadiu destul de avansat cu nol Phaeton, dar era tot mai clar că nu era suficient pentru a fi considerat un adevărat pas înainte de către public. Un sedan de mari dimensiuni trebuie să fie competitiv și să ne ofere un avantaj în fața Tesla, care este un nume de referință și domină segmentul”, a declarat Herbert Diess.
Pentru a putea să se ridice la nivelul concurenței, Volkswagen a preferat să construiască de la zero o platformă dedicată modelelor electrice, pe care ar urma să fie clădit în viitor și noul Phaeton. Adaptarea pentru electrificare a unei platforme deja existente nu ar fi o soluție potrivită, susțin oficialii.
via leftlanenews
In vara lui 2015 le-a explodat dieselgate-ul in fata. Cu teaserele erau si zvonuri cu W12 uri si TDI uri V6 si V8 In nici un caz nu vroiau sa faca Phaetonul electric atunci.
Evident ca nu mai puteau veni pe piata cu V8 TDI in plin scandal dieselgate, iar acuma cauta explicatii penibile.