Șeful Toyota anunță un nou plan de electrificare: platformă nouă în 2026

de Tiberiu Safta
Miercuri, 15.02.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Koji Sato, noul CEO al japonezilor de la Toyota, a anunțat noile planuri de electrificare ale mărcii. Potrivit acestora, grupul nipon va lansa o platformă nouă, dedicată modelelor electrice în 2026. Totodată, Lexus va avea și un rol principal în tranziția către mașini electrice.

La începutul anului, Akio Toyoda, fostul șef al grupului japonez și-a anunțat retragerea din funcție. Acesta va fi înlocuit de Koji Sato, cel care a fost anterior șeful mărcii Lexus și al diviziei de performanță Toyota Gazoo Racing.

Acum, viitorul CEO al celor de la Toyota a anunțat un nou plan de electrificare a mărcii. Astfel, potrivit noului plan, Toyota va lansa o platformă nouă, dedicată mașinilor electrice în 2026, cu scopul de a accelera tranziția mărcilor din cadrul grupului către epoca electrică.

„Primul lucru este o reformă a afacerii odată cu viitoarea generație de vehicule electrice”, a declarat Sato pentru publicația Automotive News. „Pentru a crea mai multe vehicule electrice atractive pentru mai mulți clienți, trebuie să eficientizăm structura mașinii și trebuie să schimbăm drastic modul în care operăm, cu o mentalitate care pune vehiculele electrice pe primul loc”, a mai adăugat acesta.

Alături de asta, noul șef Toyota a mai precizat că Lexus se va concentra mai mult ca oricând pe electrificare și că va avea un rol principal în acest sens.

Deocamdată, Toyota nu a dezvăluit mai multe informații despre noile sale planuri de electrificare.

Sato va prelua oficial poziția de CEO al mărcii începând cu 1 aprilie.

via Motor1

Comentarii (12)

  • Bravo ! Excelentă mişcare a noului CEO Toyota !!

    Primele din gamă care trebuie full electrificată sunt cele de vârf şi deci toate Lexus !

    2026 cam târziu, dar măcar au început...
    7 35
  • Seriff
    Da ar trebuii rechiemate si dizalurile sa le treaca pa curent pentru copi nostrii ca sa nu mai respire plunb in plamanii
    5 29
  • sigur e o greseala
    era vorba de motorina, cica aia e viitorul, asa zic niste iecspertz rumani nefu...pardon nebagati in seama, care ne oripilea...pardon, ne onoreaza zilnic cu prezenta lor pe aici
    5 32
  • Banditos
    Mda...canta greierii la acest articol unde se spune in clar "trebuie să schimbăm drastic modul în care operăm, cu o mentalitate care pune vehiculele electrice pe primul loc”

    La declaratiile lui Toyoda ce faceau referire strict la piata auto japoneza toti erau in co(o)r...."nici Toyota nu mizeaza pe electrice, clara treaba"....

    Acuma toti sunt in greva tacerii.
    1 21
  • Ca vreti sau nu sa recunoasteti, a conduce o electrica este o reala placere, daca ar avea baterii de capacitate dubla fata de ceea ce se ofera momentan, nu ar mai dori nimeni D sau GPL
    4 22
  • Seriff
    @eu am condus si nu imi plac, nu o sa imi cumpara niciodata asa ceva, efectiv nu le suport.
    Prefer orice 2.0 sau 3.0 diesel in loc de orice troaca electrica.
    9 7
  • @Seriff
    Sunt sigur ca ai condus multe daca nu iti permiti decat un diesel obosit cu DPF anulat.
    Oricine are limita si tu esti foarte limitat.
    4 14
  • Banditos
    Da de unde!

    @Seriff conduce un Ford Diesel.....

    o masina in care intra apa cand ploua, in care se distruge cutia de viteze mergand normal la fel precum cu oricare alta masina si multe altele. in care blocul motor se fisureaza imediat dupa rodaj, la doar 6000 km si in care radioul si sistemul de infotainment porneste si se opreste cand vrea el, nu cand vrea soferul. si la care reprezentanta tine pe garantie masinile blocate in service cu lunile, da din umeri si apoi te suna sa o ridici la fel de stricata precum ai lasat-o.

    E unul dintre prostii care s-a ars cu masina de noua si acum ne impartaseste din propria experienta fara sa se semneze. Avem nevoie de asemenea oameni in anturajul nostru sa stim ce sa cumparam pe viitor. Nu'i asa @profesioniste, "subtilule"!?
    0 10
  • @profesioniste
    Șoferii de Ford sunt confrați cu cei de Dacia, hai că te descurci tu, n-ai cum să fii chiar atât de neinteligent.
    Ecoboost și powershift sunt subiecte vechi și publice, primii americani care s-au trezit cu noile concepte în proprietate au o scuză. Tu n-ai nicio scuză să nu pricepi un text scris. Mai citește omul printre rânduri, concluzia nu poate să fie exact pe dos ca în cazul tău. Explicația e simplă.
    6 0
  • Seriff
    Pentru toti desteptii care stiu ce masina am eu, am diesel da, nu am DPF anulat, masina e intretinuta la zi, nu am de ce sa anulez DPF, Ford nu am, dar e irelevant, masina e luata de noua din Romania, oare cati hipsteri eco pensati care tot lauda electricele si-au cumparat masina noua? Si da, imi permit electrica, dar nu mi-as lua fiindca nu imi place, mi se pare inutila, plus ca ma gandesc ca la revanzare nu o va cumpara nimeni.
    Sa isi ia cine vrea, dar ce sa vezi, abia 10% din vanzari sunt reprezentate de electrice, adica nu prea le vrea nimeni.
    7 3
  • Seriff
    https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/social/o-masina-electrica-a-luat-foc-in-arad-iar-pompierii-au-avut-nevoie-de-3-ore-ca-sa-stinga-flacarile-2145901
    Bafta la baieti
    1 3
  • @Sheriff

    Informează oamenii corect !

    Articol

    "pentru limitarea şi lichidarea unui incendiu care a cuprins un autoturism hibrid, staţionat pe strada Horia din localitatea Vladimirescu."

    Vezi că era o maşină hibrid NON plugin...
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru