Șeful Stellantis: “Vrem versiuni electrice sau hibride pentru toate modelele din Europa până în 2025”

de Paul Cosma
Vineri, 05.03.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Grupul Stellantis își propune ca toate modelele pe care le oferă în Europa să aibă versiuni electrice sau hibride până în 2025. “Estimăm o tranziție foarte rapidă către vehiculele 100% electrice,” a spus CEO-ul Carlos Tavares.

Stellantis transmite, prin vocea șefului său, că va accelera electrificarea gamelor pentru toate brandurile pe care le deține. 

Potrivit lui Carlos Tavares, hibrizii reprezintă doar o scurtă etapă intermediară în drumul către un portofoliu format exclusiv din mașini electrice. 

Până în 2025, Stellantis vrea ca toate modelele sale din Europa să aibă versiuni electrice sau hibride. 

Țările în care suntem prezenți se gândesc să interzică mașinile tradiționale. Nu credem că hibrizii vor rămâne prea multă vreme în oferta noastră, întrucât vom accelera rapid către mașinile electrice,” a explicat șeful Tavares.

Șeful Stellantis spune că entitatea rezultată în urma fuziunii dintre Fiat-Chrysler și PSA este pregătită să fructifice noi oportunități și să exploreze eventuale achiziții și colaborări. 

Via Automotive News (înreg.)

Comentarii (11)

  • le urez succes !!!

    putin mai offtopic:
    zicea raposatu marchione, ca vor ramane la nivel mondial doar cativa producatori mari sau grupuri/aliante sa le poti numara pe degetele de la o mana, ei iata ca se adevereste:

    1 toyota cu afinii ei bmw, mazda, suzuki, subaru
    2 reno nissan mitsu dacia, cu afinul mercedes
    3 vag&ford
    4 stellantis
    5 hyundai-kia

    cam astia sunt cei mari.

    ca mai avem volvo, honda, gm, tesla, etc, da, dar greii sunt cei 5 de mai sus.
    10 4
  • Sunt curios daca si, eventual, ce se va intampla cu masina electrica in cazul in care experimentul combustibilului sintetic de la Porsche se va dovedi o reusita.
    9 2
  • inexorabil
    Deşi nu se începe nicio analiză cu “deci”, mă văd nevoit să ignor această regulă: deci, nu mai pot!!! Risc apoplexia!

    Fraţilor (adică voi, constructorii auto), ce purice în ureche semnifică pentru voi acest “hit” globalist şi de-a dreptul patologic, întemeiat pe clişeul de Gâgă “Până în 20XY, vom avea doar modele electrice în ofertă” ? Cine v-a învăţat aşa?...Sau preţuiţi cu toţii “snobismul de trend” (ca să preiau pleonasmul de efect al unui mucalit) ?

    În aceste vremuri foarte tulburi, nimeni nu poate intui exact ce se va întâmpla de la o zi la alta, ceea ce nu-i poate împiedica însă pe unii să fabuleze cu ochii deschişi, alunecând în mania planificării de (e-)bonton. Ah, da, desigur: şi nu se cade să corelăm conceptul de planificare şi doctrina socialistă, nu? De fapt, demult nu mai condiţionează hazardul (implicit, riscul) legile şi activităţile pieţei “libere”. O piaţă cu atât mai “liberă” cu cât concurenţa sau alternativa deja figurează ca exemple de incorectitudine economică, socială şi culturală (în substrat: politică).
    16 8
  • ce intelegi tu prin afin?
    adica Daimler e cu reno nissan si BMW cu Toyota sau mana in mana cu ei?
    Daimler si BMW n-au nicio treaba cu firmele astea. Sunt independenti. Ba chiar Daimler la cifra de afaceri ii bate pe reno nissan la fund.
    De unde ai scos chestiile astea? sau ce gandesti tu acum?
    10 3
  • Dupa cifra de afaceri hyundai kia e pe undeva pe locul 9-10. Nu-i mai impinge in fata.
    8 4
  • fie colaborare tehnica pe produse: de ex. bmw cu toyota colaboreaza. amintesc de motoarele diesel, de supra-z4.

    fie participatiuni: de ex toyota are detineri importante la subaru, suzuki, mazda.

    apropierea de orice fel duce in cele din urma la o consolidare, fie ca se numeste alianta, fie fac fuziune.

    @14:23
    nu-i imping in sus pe coreeni ca nu prea ma prea omor dupa masinile lor, dar ca volume ma refeream, vand multe, asta nu putem nega
    7 4
  • eu afin
    colaboreaza, dar nu au nicio legatura unul cu celalalt, sunt complet separati deci nu pot fi pusi in aceiasi oala. Iar Renault&co nu va fuziona niciodata cu Daimler si nici Toyota cu BMW. Pur si simplu fac produse diferite (cea mai mare parte).
    6 3
  • Astazi fiind vineri, cu creierul obosit de peste saptamana, cred ca @eu si-a turnat afinata in loc de cafeaua de dimineata.

    De unde si postarea plina de cuget. Sa speram ca dupa inca un aperitiv cu afinata si un pranz sanatos va dormi bine si isi va reveni in simtiri.

    Speranta moare ultima. Aferim! Adica am vrut sa zic Afin!
    4 6
  • mana verde de la mine o ai.
    nu stiu daca ai vrut sa fii amuzant sau sa ma jignesti, si oricum nu conteaza... la o afinata as sta oricand cu tine, sau la o cafea. n-am cum sa ma supar pe tine.

    am vrut sa zic ca industria auto se concentreaza in cateva aliante sau grupuri. stiu ca tu ca fan MB nu vei fi de acord ca un MB sa aiba componente comune cu Renault, dar asta se intampla deja. sigur, nu pe clasele care ajung acolo la tine, dar electrificarea va nivela partea tehnica a masinilor, diferentele urmand sa fie doar de pozitionare pe piata, datorita dotarilor, imaginii, luxului, unde clar Mercedes va fi mereu alta mancare de peste fata de Renault
    6 3
  • inca odata iti repet. BMW si Daimler nu au nici inclin nici in maneca cu reno si toyota. Sunt total separati. Ca au cumparat motoare de la reno si poate si mai cumpara nu inseamna ca au altceva in comun decat o relatie comerciala intre 2 entitati separate. Intelegi? A fost odata Daimler Chrysler, dar s-a terminat. Acum si Daimler si BMW sunt de sine statatori si nu au nicio alianta cu nimeni. Sa mai zici si ca sunt afini cu mai stiu eu cine se poate datora faptului ca nu intelegi sensul cuvantului afin sau ai mari probleme de IQ. Sau esti un trol pur si simplu.
    9 2
  • @eu: https://ro.wikipedia.org/wiki/Afinitate

    Faptul ca Mercedes ia motoare de la Renault nu pune cele doua firme pe picior de egalitate. Cel mai probabil Mercedes a vrut sa taie din costurile de dezvoltare, pentru a se concentra pe masinile electrice.

    In al doilea rand, ma lasa absolut rece daca iau motoare de la francezi. In opinia mea, francezii au tone de experienta in motoare mici si sunt absolut sigur ca Mercedes nu s-ar fi incurcat cu niste looseri sa-si puna o componenenta atat de importanta pe masinile de clasa mica. Fiecare firma din lumea asta e buna la ceva si mai putin buna la altele. Important este ca ambele parti sa fie multumite cu targul facut.

    Si da, ai dreptate, aici la mine Renault exista doar pe internet. Cu o prezenta foarte timida prin anii 90, in rest cred ca 9 din 10 n-au auzit vreodata de firma asta. Doar emigrantii sa-si mai aduca aminte de ea. Mercedes vine cu motoare facute exclusiv de ei. Minim 4 cilindrii, si nu mai mici de 2.0L, ca entry level.

    Culmea e ca afinata n-am mai baut de cand eram in Romania. E una din putinele bauturi alcoolice pe care o gust cu placere. Pentru ca e dulce. Restul ma intereseaza cum ma intereseaza de motoarele Renault puse pe Mercedes.

    Iar afinata, sau cafea as bea cu oricine de pe AM, no hard feelings :) Bine, la @mascarescu m-as gandi de 2 ori.
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru