Recent, gigantul Stellantis a dezvăluit o nouă platformă pentru mașini electrice de dimensiuni mari. Cu această ocazie, șeful companiei, Carlos Tavares, a vorbit despre un trend la care apelează tot mai mulți producători de automobile.
Ne referim aici la reducerea agresivă a prețurilor. În ultimul an, Tesla a dat cumva tonul, reducând prețul modelelor sale pe mai multe piețe, inclusiv în Europa.
Potrivit lui Carlos Tavares, Stellantis nu se va implica în această "cursă" pentru că, în opinia sa, reducerile agresive de prețuri afectează profitabilitatea rivalilor.
"Dacă ne apucăm să reducem prețurile fără să ținem cont de realitatea costurilor, vom avea o baie de sânge. Încerc să evit o cursă spre prăpastie. Cunosc o companie care a redus brutal prețurile și profitabilitatea lor s-a prăbușit," susține Tavares.
Atacurile asupra navelor comerciale din Marea Roșie a fost un alt subiect de actualitate atins de șeful Stellantis. El a precizat că Stellantis nu va suferi prea rău din această cauză, în contextul în care costurile vor avea puțin de suferit, dar nimic îngrijorător.
via Carscoops
E ca si cum lupul s-ar vaita cand ciobanul isi pune gard la oi..."Vai, dar eu ce mai mananc daca nu prada usoara de mioare neprotejate"
Hai sa ne uitam la preturi.
Pe platforme online de la chinezi, pt orice mucea care are internet poti cumpara module de baterii auto (spre exemplu pt leaf) la 200 euro/2.7kwh (pret cu taxe, tva and shit). Pret retail, nu pret en gros de distributie. Pt cantitate mare e si mai mic.
Deci, 200 euro - 2.7kwh inseama 4000 euro - 54kwh brut, si deci 50 kwh net e corect. Pret retail.
Asta inseamna ca pt producator auto costul unui battery pack complet cu sistem de racire etc poate fi considerat 4000 euro pt aceeasi capacitate (retail, nu cost productie) caci ei discuta cu zecile si sutele de mii de masini, iar costul mediu scade dramatic de la 10 buc la 100.000 buc
Un motor electric de vreo 100-150kw este si el vreo 4000 euro retail.
Si mai ramane masina in sine, care nu are vreo diferenta de acum 10-20 de ani.
Deci 15-20k euro pt un e208 este pret corect de vanzare in care fac profituri normale.
Există totuși o rezolvare, anume amânarea anului de grație 2035, în care sa se renunțe la termice, chinezii au o mega ofertă de electrice acum, dar n-au o data clară pentru renunțarea la termice, la fel pentru cărbuni, etc, ca doar nu-s prosti, merg în paralel cu orice se poate.
Lumea se extaziaza ca s-au vândut/ produs peste 6 milioane electrice made în China, ignorând totalul de aproape 31 milioane mașini pe 2023, unii vor ca Europa sa depășească aceste cifre " neapărat ", ca altfel vine sfârșitul lumii .
Să vedem atunci în curtea cui va fi baia de sânge.
Secundo, tu nu scoti nimic pe gura, lui Alin ii mai gasesti o logica chiar daca argumentatia lui e puerila
In rest, 100% de acord cu tot ce ai zis. Respect!