Cei mai mulți producători auto, printre care și Stellantis, au început deja să pună în aplicare planurile de tranziție către un viitor electric. Cele mai multe mărci din lume vor renunța să mai vândă mașini cu motoare convenționale încă din 2030, o mișcare care anticipează interzicerea completă a acestor motoare în Uniunea Europeană din 2035.
Cu toate acestea, viitoarele norme de poluare Euro 7 vor intra în vigoare în 2028, cu doi ani înainte ca producătorii să finalizeze tranziția către o gamă de modele electrice. Carlos Tavares, șeful Stellantis, este de părere că noile norme de poluare nu au sens să fie adoptate.
El a declarat, în cadrul unei conferințe susținute la Salonul Auto de la Paris, că ar trebui să se renunțe la ideea adoptării Euro 7. „Din perspectiva industriei, nu avem nevoie de Euro 7, deoarece va prelua din resursele pe care ar trebui să le investim în electrificare”, a declarat acesta.
„Nu are sens să mai cheltuim bani pentru dezvoltarea motoarelor termice în vederea adoptării normelor în 2028.
De ce să folosim resurse limitate pentru ceva care va dura o perioadă scurtă de timp? Industria nu are nevoie de asta, este contraproductiv”, a adăugat în încheiere Tavares.Conform planului Stellantis, toate mărcile din cadrul grupului multinațional vor deveni pur electrice din 2030.
via Motor1
Doar că NU au investit în producţia de baterii şi sunt la mila concurenţei, se bat cu ceilalţi producători leneşi, care NU au investit destul pe puţinii producători de baterii: CATL, LG chem, Samsung.
De Panasonic nici nu apuc să se atingă, că au vândută toată marfa la Tesla.
Deci deşi pare a avea dreptate, el ascunde adevărul şi un CEO bun nu plânge ci face.
e normal ca producator sa vrei costuri cat mai mici si marje de profit cat mai mari, e un business, nu caritate. e un business cu masini, iar atata vreme cat produsul final straluceste, nu mai conteaza dedesubturile de culise.
Industria va întinde coarda pe aplicarea euro 7, mașinile hibrid vor deveni noul normal, electricele iau o pauză lungă.
Prin 2035 electricele vor avea avantaje nete în fața termicelor și tot nu vor fi pe lista de priorități a cumpărătorilor.
Asa ca cel mai probabil Euro 7 va avea viata mai lunga decat se preconizeaza acum.
Iar electricele fara o revolutie la nivel de baterie, nu au nici o sansa. Sunt in primul rand foarte scumpe pentru ca bateriile sunt scumpe.
Problema e ca aia sunt in minoritate, sunt putini, as vrea sa vad o cifra cu vanzarile pe ultimele 6 luni, cati proprietari stau la bloc si cati la casa.
E ca şi cum tu îmbolnăveşti pe cineva de cancer, primeşti bani de la tatăl bolnavului, şi nu ajuţi cu nimic bolnavul ,nu plăteşti spitalizarea, nimic, plus că i-ai distrus viaţa.
Apoi înafara Tesla, Rivian,cei noi, toţi, dar toţi cei vechi şi-au bătut joc efectiv de primele versiuni electrice !!!
Ce e aia: Leaf v. 1, BMW i3, şi alte glume proaste şi total neserioase.
Sau Toyota Prime RAV4, Prius care există pe hârtie dar în realitate la vânzare nimic ????
Legat strict de imbolnavire, cum a zis si Dutz pe aici, principalele cauze ale problemelor de sanatate sunt obezitatea, stresul, alimentatia proasta si lipsa de miscare, nu ca are nea Gigi Passat diesel si a omorat tot satul ca s-a dus el zilnic cu Passatul la munca, asa lasa-ne cu povestile astea.
Toti hipsterii care sunt speriati de poluare sunt niste tocilari obezi care baga Mec si KFC non stop, beau 2 l de cola zilnic, nu merg pe jos nici pana la paine, au analizele praf, dar masinile diesel ii omoara.
Da, bateriile sunt poluante, cu asta sunt de acord. Dar se investesc sume uriase in noi facilitati de reciclare a bateriilor (vezi noua fabrica din Alabama, capabila sa recicleze 60.000 de baterii pe an). Compania Spoke & Hub Technologies a dezvoltat o metoda prin care recicleaza 95% din componentele bateriei. Mai sunt multi pasi de facut si poate ne grabim cam tare, dar cu siguranta asta este drumul care trebuie urmat. Pana la reinventarea bateriei, masinile termice si electrice vor coexista, iar hibridele vor devenii predominante.