Șeful Stellantis: “Mașinile noi au devenit prea scumpe”

de Tiberiu Safta
Luni, 07.03.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Carlos Tavares, șeful Grupului Stellantis, este de părere că mașinile noi devin din ce în ce mai scumpe pentru foarte mulți clienți. Potrivit unui studiu realizat în acest sens, oamenii cheltuiesc, în medie, aproape 45.000 de euro pentru o mașină nouă.

În ultima perioadă, industria auto s-a confruntat cu o serie de provocări care au avut un efect negativ asupra mașinilor noi: pandemia de COVID-19, criza de semiconductori și, mai nou, războiul din Ucraina au făcut ca mașinile noi, chiar și cele considerate accesibile, să devină un lux pentru mulți.

Un studiu realizat în Statele Unite relevă faptul că oamenii cheltuiesc, în medie, circa 47.000 de dolari (echivalentul a 43.000 de euro) pentru o mașină nouă. Mai mult, potrivit aceluiași studiu, prețul unei mașini noi a crescut, în medie, cu peste 5700 de euro în 2021 față de anul precedent. În prezent, cererea pentru mașini noi este mare, însă aprovizionarea cu piese esențiale este mică, lucru care a dus la creșterea prețurilor.

De pe urma acestei observații, șeful Stellantis, Carlos Tavares, s-a declarat îngrijorat de scumpirea mașinilor noi. „Sunt foarte îngrijorat de faptul că efectul accesibilității devine o problemă mai mare pe măsură ce presiunile pentru inflație cresc”, a declarat acesta pentru publicația The Detroit Bureau.

Stellantis se pregătește să lanseze nu mai puțin de 25 de modele electrice noi până în 2030.

Una dintre obiectivele principale ale grupului este să lanseze pe piață mai multe modele electrice accesibile.

via Motor1

Comentarii (5)

  • Din păcate are și dreptate ca o sa crească prețurile din motivele pe care le spune (dacă nu mai apare mimic), dar nu toți au dat-o în bara ca stellantis, nu toți sunt “all in” pe electrice. Încep sa se vadă si rezultate investițiilor anapoda in electrificare… părerea mea.
    In plus nu toți stau la taclale si se dau cu părerea la orice.
    Pana una alta masini pe stoc, adică le ei in 2 ore:
    Nissan Versa- 12.608 euro
    Nissan Sentra- 15.782 euro
    Nissan Kicks (ca-s la moda)- 16.650 euro
    Nissan March (mici si ieftine)- 11.000 euro
    Nissan Xtrail- 25.039 euro
    Mazda 2- 13.604 euro
    Mazda 3- 17.170 euro
    Mazda CX 5- 23.200 euro
    Suzuki Swift- 11.390 euro
    Suzuki S-cross (destul de multe si prin România)- 18.912 euro
    Kia Forte- 15.647 euro
    Kia Soul- 15.082 euro
    Trec zilnic pe lângă reprezentanta Suzuki si Nissan.. este plin de oameni si vând in continuu, deci produc. La ei nu este cu semiconductori si COVID?
    Astea sunt prețurile la care trebuie sa ajungă Electricele si acum sunt dublu (cel puțin).
    Stellantis sa-si vadă de optimizarea costurilor, sa-si clarifice ce produc, câte modele si pentru cine, altfel sunt măturați de cei care fac deja de muți ani treaba asta.
    13 4
  • Seriff
    @Dutz : ''Trec zilnic pe lângă reprezentanta Suzuki si Nissan.. este plin de oameni si vând in continuu, deci produc. La ei nu este cu semiconductori si COVID?''
    Ba da, dar dau termeni de livrare de 6 luni, oamenii accepta fiindca oricum nu au de ales si aia e, se vand masini noi in Ro, problema e de masini, nu de clienti.
    8 5
  • 'Masinile noi au devenit prea scumpe pt. ca fraieru oricum plateste'
    Deci avem parte de razboaie chiar aici in zona noastra, mai avem probleme cu covid, probleme criza semiconductori, scumpiri imense la gaze, combustibili, electricitate si de aici binenteles scumpirea tuturor alimentelor...asigurari RCA mai mari, impozite mai mari. Un lucru e cert....o sa fie din ce in ce mai scumpa viata.
    Se va ajunge sa renuntam la masini si vom folosi bicicletele.
    Cine se grabeste sa cumpere masina electrica sa nu se planga cand in 2-3 ani se va ajunge la un pret de 4-5 lei kw...
    Aseara am alimentat cu benzina...7.20lei/L, pana in vara se va ajunge la 8 lei garantat
    7 2
  • Seriff
    @tzenu_bmw, sa fii sigur ca se va scumpi pretul/ kw, e vorba de cerere si oferta, momentan sunt prea putine, dar cand vor fi din ce in ce mai multe masini electrice pun pariu ca cel putin la statiile de incarcare va sari in aer pretul, nu vor mai fi moca, iar alea cu plata vor dubla.
    Problema cu pretul la pompa in schimb s-ar rezolva usor daca ar mai lasa oamenii masinile acasa, plimbarile pe valea prahovei, ia sa nu mai alimentam, sa vezi cum se vor ieftini ca in pandemie.
    8 0
  • Pe unde stau eu nu-i cu așteptare nici cu liste de optionale si configurări peste configurării (asta-i cultura). Se poate si pe comanda si la Volvo aștepți 6 luni, acum 2 ani era 4 la fel si pentru BMW configurat individual. Plătești si îți iei masina atâta timp cât îți convine ce au pe stoc.
    Păcat ca nu pot pune poze sa vezi ce stoc au in fata reprezentantelor, peste 40 de masini fiecare si aprovizionarea merge.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru